י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מזעזע

נחשפה מזימתו של הלברנץ מתוך הכלא

בעודו יושב מאחורי סורג ובריח התכוון בנו של מנהיג כת 'לב טהור' לחטוף שני ילדים שחולצו בשלום מהכת המסוכנת, במטרה למנוע מהם להשמיע עדות על החוויות שעברו

נחשפה מזימתו של הלברנץ מתוך הכלא
נחמן הלברנץ צילום: המצלם

נחמן הלברנץ שנמצא במעצר בחודשים האחרונים לאחר שחטף שני ילדים ממשפחה שהייתה חלק מהכת והצליחה להיחלץ ממנו, ניסה על פי טענת ה-FBI לחטוף את הילדים שוב, כשהוא מתכנן מתוך הכלא את חטיפתם, זאת בכדי שלא יעידו נגדו במשפט.

יחד עמו בתכנון החשאי היה יחזקאל משה מתתיהו מלכה מברוקלין, שנעצר שלשום על ידי אנשי אכיפת החוק הפדרלית והאשמות נגדו בפשעים חמורים צפויים להתפרסם בקרוב.

בכתב האישום הארוך שפרסם בית המשפט, מגוללים בפירוט את כל אירוע החטיפה הראשון, ונסיון החטיפה השני. "כנופיית חוטפים, ניסתה לחטוף ילדים" נאמר על ידי התובע, כשכל הסיפור הזה מבוצע על ידי אנשים בעלי חזות חרדית ורבנית, שמוציאים שם רע לכלל היהדות החרדית בעולם, מאחר והתקשורת הכללית מתקשה להבדיל בין אנשי הכת שנראים כמו חרדים, לבין כנופיית חוטפים מקסיקנית טיפוסית אותה אנחנו מכירים בעיקר מהתקשורת.

עוד עולה מהחקירה, שהחוטפים תכננו למסור לאחד הילדים פלאפון בשבת קודש בבית כנסת, כדי שהוא יהיה איתם בקשר, מהסיבה שבשבת אף אחד לא יחשוד בילד שהוא קיבל פלאפון ממישהו. מזימתם נכשלה מאחר והוא לא הגיע לבית הכנסת המדובר.

כזכור, החטיפה הקודמת נעשתה על ידי ראשי הכת בעיצומו של יום שבת קודש באמצעות טיסה למקסיקו כשהילדים מחופשים לגויים.

המעצר הזה מצטרף למעצרים נוספים נגד אנשי הכת. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שלושת מנהיגי הכת של 'לב טהור', הוסגרו לפני שלושה חודשים לארה"ב על ידי הרשויות המקסיקניות בשיתוף עם ה-FBI.

בנוסף נעצר אהרן רוזנר בניו יורק במוצ"ש שעבר, 23 בדצמבר 2018 והובא בפני שופט, שהאריך את מעצרו ללא יכולת להשתחרר בערבות, גם שלושת החוטפים האחרים הובאו בפני שופט, נחמן הלברנץ, מאיר רוזנר, ויעקב רוזנר, שלושתם הוסגרו ממקסיקו על ידי רשויות הגירה המקסיקניות.

בנוסף דווח, כי חלק מהשותפים לחטיפה, הם חסידים מניו יורק שיחקרו גם הם, ועשויים לשתף פעולה עם החקירה, בתקווה שיביאו להפללת כלל הנאשמים, וכאמור אתמול נעצר אחד מהם.

מתתיהו מלכה

התובע ג'אופרי ברמן אמר בהצהרה לתקשורת לאחר מעצרם: "הנאשמים עסקו בחטיפה מפחידה של שני ילדים באמצע הלילה, לקחו את הילדים במעבר לגבול למקסיקו, למרבה המזל הילדים נמצאו בריאים ושלמים לאחר שלושה שבועות, המסר שלנו, שאם אתה מעורב בחטיפת ילדים אנו נמצא אותך ונביא אותך למשפט צדק".

אהרון רוזנר, בן 45 מברוקלין, ניו יורק, מאיר רוזנר, בן 42 מגוואטמלה, יעקב רוזנר, 20 מגוואטמלה, ונחמן הלברנץ, בן 36 מגוואטמלה, מואשמים בחטיפה, ועל פי החוק הם יכולים לקבל מאסר עולם ולסיים את חייהם בכלא, אך את זה יקבע השופט בתיק החטיפה. כך על פי פרסום באתר של התובע המחוזי.

מאיר רוזנר ושאר העצורים מואשמים בחטיפתה של יאנטה טלר בת ה-14 ואחיה חיים בן ה-12. שניהם נכדיו של המנהיג המנוח שלמה הלברנץ, ילדיה של בתו שרה טלר, שנמלטה מהכת.

החטיפה אירעה בליל שבת לפני שלושה חודשים, בעיר וודרידג' שבברוקלין, הם נראו נכנסים לרכב בסביבות השעה שלוש לפנות בוקר ומשם הם נסעו עם החוטפים למקום לא ידוע.

בהמשך נודע כי הילדים החטופים עזבו את ארה"ב מיד לאחר החטיפה, דרך שדה תעופה הממוקם ליד סקרנטון, פנסילבניה. הם לוו באיש שזהותו לא פורסמה, וטסו למקסיקו סיטי תוך חילול שבת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הילדים והמלווה שלהם, טסו כשהם מוסווים בבגדים מוזרים, שנרכשו רק ימים ספורים קודם לכן, כולל בגדים עם "לוגו של ספיידרמן". הבגדים נרכשו בסייקאוס, ניו ג'רזי, על ידי שני גברים חסידים, הבגדים הלא שגרתיים לחרדים, נרכשו בכוונה תחילה, כדי שלא יגלו כי הם ילדים חרדים חטופים.

בנוסף דווח כי אהרן רוזנר הוא זה שנהג ברכב עם הילדים החטופים, מהמקום בו נחטפו לעבר שדה התעופה וכל זאת בעצם יום השבת.

לב טהור נחמן הלברנץ אהרן רוזנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד