ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מה אמר שר התורה על האסון?

הסופר ספד לבנו: איך נפטר אדם כמוך • צפו

המונים ליוו הערב למנוחת עולמים נפש נקי וצדיק את ר' מאיר צבי (צביקי) ולדר ז"ל, שנגדע באבו, לאחר המחלה הקשה וסבל ייסורים רבים • 'בחדרי חרדים' עם דברי ההספד הנרגשים שנישאו בהלוויה וגם, מה אמר הגר"ח שיבל"ח על סילוקו של האברך בדמי ימיו

הסופר ספד לבנו: איך נפטר אדם כמוך • צפו
חיים ולדר מספיד את בנו בלוויה צילום: באדיבות המצלם

המונים השתתפו הערב (חמישי) במסע הלווית האברך ר' מאיר צבי (צביקי) ולדר ז"ל, בן  ה-28, שנפטר לאחר ייסורים קשים ומרים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מסע הלוויה יצא מביתו ברחוב מקובר, דרך רחוב הרב קוק, בית המדרש 'אלכסנדר' ובית המדרש מודז'יץ ברחוב רבי עקיבא עד לבית החיים 'סגולה' בפתח תקווה. 

בבית המדרש 'אלכסנדר' ברחוב הרב קוק, פתח את שורת ההספדים, הרב חנניה צ'ולק יו"ר 'עזר מציון', שהביא את הפסוק "צדקתך כהררי קל ומשפטיך תהום רבה". כל יום שומעים על מקרים נוראיים, זה דור של עקבתא דמשיחא, כמה צער יש לקב"ה שהוא צריך להכות את הילדים שלו. חייבים לדעת שהקב"ה לוקח כזה אדם צעיר, זה בא לומר לנו משהו".  

לאחר מכן נשא דברי הספד, אביו הסופר והמחנך הרב חיים ולדר, שספד לו בקול בוכים ואמר, "צביקי אנחנו צריכים תשובה לכל האנשים שנמצאים פה, איך נפטר אדם כמוך איך אחרי כל התפילות והחיזוקים הלכת לבית עולמך?". כאן הביא חיים את דברי הגמרא במסכת ברכות, שרבי יוחנן הלך לבקר את רבי אליעזר וגילה את ידו וכל הבית התמלא אור ונשאלת השאלה מדוע היה צריך רבי יוחנן לגלות את ידו שיתמלא הבית באור, והביא את דברי המגיד מישרים רבי יענקל'ה גלינסקי זצ"ל שהרבה פעמים אחרי שקורה הדבר אז מגלים את כל האור שנסתר. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כאן חשף ולדר כי "צביקי היה חולה במחלה כבר בגיל 7, צביקי מחייב את כל החולים כמו שהלל מחייב את העשירים. מעולם לא עשה לעצמו הנחות מעולם לא שיקר, הוא סמל למנהיגות. אין מכשיר שהוא לא עבר ותמיד הוא היה מחייך לכולם".

"כבר בפגישה הראשונה שנפגש בשידוכים סיפר לאשתו בכל מה שהוא חולה, והיא הלכה להוריה ואמרה להם גם שהוא יהיה גוסס אני אתחתן איתו, וכך היא גם אמרה לפני שבועיים".  

"אתמול הרופא הסתכל אליו ואמר שאין מה לקחת אותו לבית חולים כי נותרו לו כמה דקות, ואז התקשר האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא מליז'ענסק ואמרתי לו שאין כבר על מה, אז רבי רפאל אמר אסור להגיד דברים כאלה תגיד לי את השם, ואחרי חצי שעה הוא פתח את העיניים והתעורר ונפרד מאשתו והילדים". 

ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, נשא דברי מספד ואמר, "בקרובי אקדש, איך אפשר להגיד לכל האנשים שעומדים פה שאחרי כל התפילות והחיזוקים הוא נפטר, נכנסתי לשר התורה ר' חיים קנייבסקי ושאלתי אותו מה להגיד לכולם על אדם צעיר שנפטר והשיב לי שזה כפרה על הדור כולו". 

חיים ולדר הלוויה ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד