י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
עימות בין מוסלמים לחרדים • צפו

חבר המועצה החרדי אמר כי "פלסטין לא קיימת" ועורר סערה רבתי

בורו פארק החרדית סוערת: חבר מועצת העיר החרדי בבורו פארק, קלמן יגר - עורר מהומה לאחר שצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "פלסטין לא קיימת וחברת הקונגרס המוסלמית אילהן עומאר - היא אנטישמית מוצהרת" • צפו בתיעוד מההפגנה הסוערת שהתקיימה בלב השכונה החרדית

חבר המועצה החרדי אמר כי "פלסטין לא קיימת" ועורר סערה רבתי
בורו פארק סוערת צילום: הרשי רובינשטיין

חבר מועצת העיר בבורו פארק קלמן יגר, יהודי חרדי, עורר מהומה לאחר שצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "פלסטין לא קיימת וחברת הקונגרס המוסלמית אילהן עומאר, היא אנטישמית מוצהרת".

הדבר הכעיס מספר מוסלמים שהגיעו להפגין מחוץ למשרדו בבורו פארק; הם הפגינו גם נגד דב הייקינד, מי שהיה עשרות שנים חבר בית הנבחרים של מדינת ניו יורק מטעם המפלגה הדמוקרטית.

מול המפגינים המוסלמים התקהלה קבוצת יהודים חרדים גדולה, שבאה להביע תמיכה בחבר המועצה המייצג אותם.

הקבוצה הפגינה מול קבוצת 'נטורי קרתא' שעמדו לצידם של המוסלמים וקראו יחד קריאות נגד קלמן יגר.

חבר המועצה לא נרתע מכל המהומה, שנראה שרק עשתה לו טוב; ובתגובה לציוץ זועם של גולש בטוויטר, חזר על דבריו.

"פלסטין לא קיימת", כתב, "הנה, אמרתי את זה שוב. גם, חברת הקונגרס עומאר היא אנטישמית. גם את זה אמרתי שוב, תודה שאתה עוקב אחריי בטוויטר", הפטיר.

יהודי דתי מתעמת עם שוטר. צילום: הרשי רובינשטיין

אתר Yeshiva world news מדווח כי את המהומה על הערותיו של חבר מועצת העיר ניו יורק קלמן יגר על "פלסטין", ארגנה לינדה סרסור, אנטישמית ידועה ומובילה צעדות ומחאות נגד הנשיא טראמפ, סרסור היא ממוצא פלסטיני ותומכת מוצהרת בארגון החמאס.

על פי הדיווח, שיעור ההשתתפות היה קטן ומארגני ההפגנה נכשלו והביעו אכזבה מכמות המשתתפים המועטה; מנגד, תומכי יגר היו בהמוניהם והמשטרה חצתה בין השורות.

התקהלות גדולה ברחובות בורו פארק. צילום: הרשי רובינשטיין

דב הייקינד קרא לקהילה החרדית לצאת ולתמוך בקלמן יגר ולהפגין נגד סרסור. כמה מאות אנשים התאספו בפינת רחוב 16 ו 44 ורבים נוספים היו רק לצפות באירוע. בזמן האירוע קלמן יגר לא היה במשרדו.

יגר מצידו לא התרגש והבהיר לאלו שיצאו נגדו: "האמרה שלי מעולם לא הייתה על אנשים באופן אישי; אלא על מיקום".

לדבריו: "מציאות גיאוגרפית ומציאות משפטית בינלאומית, עובדה. אין מדינה בשם הזה. אין מקום בשם הזה. זאת עובדה. לא המצאתי אותו, זו המדיניות הרשמית של ארה"ב, זו המדיניות של מדינות רבות רבות בעולם".

סערה פלסטין בורו פארק חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד