ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מיזוג ענק בשוק הקמעונאות

בתוך הבית: 'נתיב החסד' רכשו את 'בר כל'

ב'גלובס' דווח על עסקה מגזרית חרדית גדולה: רשת הצרכניות 'נתיב החסד' תרכוש את רשת צרכניות 'בר כל' של איש העסקים מנחם כרמל

בתוך הבית: 'נתיב החסד' רכשו את 'בר כל'
איש העסקים מנחם כרמל צילום: בחדרי חרדים

רכישה חרדית בתוך המגזר: רשת נתיב החסד שבבעלות שמואל אטיאס, רוכשת את רשת בר כל שבבעלות איש העסקים מנחם כרמל. על פי הדיווח של שני מוזס ב'גלובס' העסקה הוגשה לאישור הממונה על התחרות (לשעבר הגבלים עסקיים), מכיוון שמדובר בשתי רשתות דומיננטיות במגזר החרדי. השלמת העסקה תלויה בקבלת אישור מרשות התחרות.

רשת 'נתיב החסד' בבעלות שמואל אטיאס מונה סניפים רבים בכל רחבי הארץ, ובמקביל רשת 'בר כל' מונה עשרות סניפים בכל רחבי הארץ. 

על פי הדיווח באתר 'גלובס'  מחזור המכירות השנתי של המוכרת, בר כל, לפי הערכות גורמים בענף, נע בין 500-600 מיליון שקל, והרשת מונה כ-48 חנויות. מדובר בחנויות גדולות שמשתרעות על שטח שעשוי להגיע גם ל-1,000-1,500 מ"ר בבני ברק למשל.

הצדדים אישרו ל'גלובס' כי חתמו על מזכר הבנות וכי הם ממתינים לקבלת אישור הרשות לתחרות.

תגובת רשת בר כל כפי שנמסרה ל'בחדרי חרדים': "רשת בר כל הוקמה ע"י הרב מנחם כרמל לפני כ- 25 שנה במטרה לעזור למשפחות ברוכות ילדים וציבור האברכים.  אנחנו מנהלים בימים אלו מו"מ רציני ומתקדם עם רשת נתיב החסד לרכישת רשת בר כל. אנו בשלב של הבנות ועקרונות. אך ממתינים לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים לאישור העיסקה בכדי להתקדם".

"היות והרב מנחם כרמל ראה זאת כשליחות לדאוג לרווחת המשפחות ברוכות הילדים וציבור האברכים, וכן ההקפדה על שילוב בעלי מוגבלויות לעבודה בסניפי הרשת. אי לכך הבסיס להבנות שהושגו עומד על כך שרשת נתיב החסד שפועלת גם בעזרה למשפחות ברוכות הילדים וציבור האברכים תמשיך את הקו שלנו ושלהם בשמירה על מחירים מוזלים לעזרה וסיוע למשפחות ברוכות הילדים וציבור האברכים".

כמו"כ נתיב החסד תמשיך להעסיק את כל עובדי הרשת. הרב מנחם כרמל מתכוון כעת להשקיע את כל המשאבים העומדים לרשותו ואת נסיונו הרב לפתרון מצוקת הדיור. נושא שהוא פועל בו כבר עשרות שנים. בין היתר בבנייה של כ 1500 יחי"ד בבית שמש,  מאות יחי"ד בנתיבות ובבני ברק. שנמכרו במחירים זולים בעשרות אחוזים ממחירי השוק".

"מצוקת הדיור היא המצוקה הקשה ביותר כיום במדינת ישראל בכלל ובציבור החרדי בפרט. ובמצוקה כזאת שכל הפוליטיקאים ועסקני הציבור החרדי לא עשו כלום בכדי לפתור אותה. הרב כרמל מתכוון כעת להשקיע את כל המשאבים העומדים לרשותו ואת נסיונו הרב בשוק הנדל"ן להיכנס לעובי הקורה ולהביא לבניית אלפי דירות נוספות ולפתרונות נוספים למצוקת הדיור".

איש העסקים מנחם כרמל היה ממייסדי 'דגל התורה' לפני למעלה משלושים שנה ונחשב אז לאיש אמונו של מרן הרב שך זצ"ל. בעברו היה מועמד יהדות התורה לכנסת, ובעבר החזיק אולמות שמחה בבני ברק אותם מכר בשנים האחרונות. הוא נמנה על אנשי 'הפלג הירושלמי' של בני תורה ועיקר הונו מנדל"ן ברחבי הארץ ובפרויקטים למגזר החרדי. 

בר כל נתיב החסד מנחם כרמל ר' שמואל אטיאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד