י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עוף ללא מסורת

הפוסק • כשהגרמי"ל ביקר בלולי הבראקל

ממרומי גילו, הגיע הגרמי"ל לנדא זצ"ל ללולי עופות הבראקל והתחנן למגדלים שיאפשרו לו לבדוק את העופות הבלתי מוכרים • 'בחדרי חרדים' חוזר לוידאו של הפוסק שהכריע כי העופות הללו לא כשרים

הפוסק • כשהגרמי"ל ביקר בלולי הבראקל
שוקי לרר

סערת עופות ה'בראקל' שנחשפה ב'בחדרי חרדים' והסעירה את עולם הכשרות הגיעה לסיומה בגלל פסק של הגרמי"ל לנדא זצ"ל שהכריע כי הוא עוף ללא מסורת. 

הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל, רבה של העיר בני ברק, שנדרש לדבר הגיע בחודש אב תשע"ז בשיאה של הפרשה לביקור פתע בלול של תרנגולי ה'בראקל' במושב תעוז שליד בית שמש, בליווי איש אמונו הרב כץ, המומחה בנושא שחיטה ועוסק בתחום מעל ליובל שנים. 

הרב לנדא, שהגיע לביקור פתע ממרומי גילו, התחנן למגדלים שיאפשרו לו לבדוק את העופות הבלתי מוכרים. הרב לנדא אמר להם אז: "הלא אתם רוצים להכניס את העוף הזו לתוך כל כלל ישראל לאכילה. האם אסור לי להיכנס ולבדוק אותו מקרוב!?". רק לאחר דקות ארוכות ניתן האישור להכנס לתוך הלול. הרב לנדא ישב במשך שעה ארוכה בשמש הקופחת ובחן בעיון את העופות בעיון ודיקדוק. 

בסיום הביקור ולאחר הבדיקות הכריע ופסק: "זה לא סתם עוף ללא מסורת. העוף טמא".  הרב לנדא הוסיף אמירה חריפה, שהכניסה כעת את כל הפרשה לטלטלה של ממש, ואמר כי שוחט ששוחט עוף זה, דינו כשוחט שמאכיל נבילות וטריפות בישראל ומאבד חזקת כשרותו. 

'בחדרי חרדים' חוזר לתיעוד מביקור הרב לנדא בלול התרנגולים:

הרב משה יהודה לייב לנדא בראקל תרנגול עוף טמא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד