ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לאחר 40 שנות פעילות

ארון הקודש נפרץ; חומר הותז לטשטוש עקבות

בית הכנסת של הרב שלזינגר בגילה נפרץ הלילה; נגנבה כספת ובה שווי יקר - אך ספרי התורה לא נגנבו • הפורצים התיזו חומר לכיבוי שריפות - ככל הנראה על מנת לטשטש זיהוי טביעות אצבע

אחד מארונות הקודש שנפרצו
אחד מארונות הקודש שנפרצו צילום: המצלם

הלילה (מוצאי שבת) נפרץ בית הכנסת "חזון נחום", המשמש את הקהילה החרדית בשכונת גילה בירושלים, בראשות רבה של השכונה, הרב אליהו שלזינגר.

במהלך הפריצה, כך על פי עדויות המתפללים שהגיעו הבוקר בשעה 6:00 לתפילת שחרית, נעשה וונדליזם באמצעות פיזור אבקת מטף לכיבוי שריפות בכל שטח בית הכנסת, ואף נפרצו ארונות הקודש וארונות נוספים. כמו כן, שברו דלתות בכל בניין בית הכנסת ונזקים רבים נוספים.

אחד המתפללים סיפר ל'בחדרי חרדים' כי בבית הכנסת שלוש ארונות קודש, שניים מהם נפרצו אך את השלישי והעיקרי, בו יש כלי כסף ותשמישי קדושה - ניסו לפרוץ אך ללא הצלחה. מלבד גניבת כספת ובה צ'קים ומסמכים חשובים בשווי רב, בחסדי ה', ספרי התורה הושארו בבית הכנסת, אך הוטז באופן מזעזע וחומר של מטף בארונות ספרי התורה ובארונות הספרים.

מתפללי בית הכנסת הזעיקו את המשטרה, צוותים של המחלקה לזיהוי פלילי של תחנת מוריה החלו לבדוק אחר טביעת אצבעות ופתח בחקירה לבדיקות נסיבות הפריצה לאיתור חשודים. בסמוך ליציאה מבית הכנסת, כך נמסר ל'בחדרי חרדים', אותרה קופה של ישיבת בית הזמנים, שנלקחה על ידי הפורצים וככל הנראה נשכחה ביציאה. החוקרים לקחו טביעות אצבע כחלק מאיסוף הראיות.

למרות שפרצו שתי ארונות קודש ובהם ספרי תורה, הגנבים החליטו שלא לגנוב את ספרי התורה. על פי הערכת המתפללים, הפורצים חיפשו כלי כסף ולא ספרי תורה, ולכן השאירו את הספרים בבית הכנסת. 

"במוצאי שבת האחרון הייתה פריצה למבנה בית הכנסת וחדרי הספח של בית הכנסת וההיכל", סיפר הרב אליהו שלזינגר. לדבריו, "נפרצו ארונות קודש במכשירי פריצה. בחסדי ה' יתברך לא נגנבו ספרי תורה ואף גנבו כספת של בית הכנסת שלמזלנו לא היה בו כסף. זה פעם ראשונה שיש פריצה לבית הכנסת של הקהילה מזה למעלה מ-40 שנה".

בהנהלת בית הכנסת החליטו לפנות לנדיבי עם על מנת לשפר את האבטחה והמיגון של בית הכנסת, להמשך תפעול של 24 שעות בהתאם לסטנדרטים הבטיחותיים המחמירים.

בתי כנסת פורצים שכונת גילה אליהו שלזינגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד