י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ימות המשיח: שארית והרב לנדא ביחד

ההכתרה במסע הלוויה: אלו הרבנים שמונו על דעת גדולי ישראל

מסר של אחדות: ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין הביא למינוי שני רבנים במהלך מסע הלווית הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל • שני הרבנים שהוכתרו לנהל את כל ענייני הדת בעיר: בנו של הגרמי"ל זצ"ל רבי חיים יצחק אייזיק, ורבי שבח צבי רוזנבלט • "והאמת והשלום אהבו"

ההכתרה במסע הלוויה: אלו הרבנים שמונו על דעת גדולי ישראל
הרב רוזנבלט והרב לנדא צילום: אלימלך גרסטל/דוד זר

הרבנים הבאים בבני ברק: עם הסתלקותו של הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל רבה של עיר התורה והחסידות בני ברק מונו שני רבנים אחד חסידי והשני ליטאי להמשיך את רבנות העיר לאחר הסתלקותו הרב לנדא זצ"ל.

במסע הלווית הגרמי"ל לנדא זצ"ל רבה של בני ברק הוכרז כי על דעת רבני העיר ומועצות גדולי התורה בנו הגאון רבי יצחק לנדא ינהל את ענייני הכשרות והדת בעיר יחד עם הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט בשיתוף פעולה מלא. 

מדובר בשיתוף פעולה מלא של הליטאים מדגל והחסידים מאגודה ובראשם חסידות גור בתיווך ראש העיר בני ברק ומזכיר מועצת גדולי התורה אברהם רובינשטיין שהחל מפטירת הרב פעל בהוראת גדולי ישראל שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין למנות את הרבנים תוך שיתוף פעולה מלא עם החסידים.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' שני הרבנים יכהנו במשותף ויפעלו לנהל את כל ענייני הכשרות והדת בעיר. שלראשונה מדובר באמירה גדולה של שיתוף פעולה חסידי וליטאי ברבנות העיר. 

וותיקי העיר זוכרים את מסע הלווית רבה של בני ברק הקודם הגאון רבי יעקב לנדא זצ"ל אז מינה ראש העיר משה אירנשטיין את הבן רבי משה יהודה לייב זצ"ל וכעת ראש העיר אברהם רובינשטיין ממנה את הבן רבי יצחק אייזיק לצד רב ליטאי רבי שבח צבי רוזנבלט שיכהן גם אצל הרב לנדא וגם בבד"ץ שארית ישראל שהוקם בגלל הרב לנדא זצ"ל על ידי מרן ראש הישיבה הרב שך זצ"ל. 

הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט משמש ראש רשת בתי הוראה בבני ברק, אלעד ומודיעין עילית. רבן של קהילות בבני ברק במודיעין עילית ובאחסימך, וחבר בד"ץ שארית ישראל הוא נחשב לתלמידו של פוסק הדור הגר"נ קרליץ ולמקורבו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

בבד"ץ שארית ישראל מסרבים כרגע להגיב לשאלת היום בבני ברק: האם אכן מאחורי מינויו של חבר הבד"ץ הגרש"צ רוזנבלט עומד מהלך מתואם למפץ כשרותי ושת"פ/ איחוד בין בד"צ בני ברק לשארית.

הרב משה יהודה לייב לנדא רבנים הרב שבח צבי רוזנבלט הרב יצחק לנדא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד