כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
כתבה בניחוח אנטישמי

חרדי נכנס לחנות והשתעל - הלקוחה ברחה החוצה

העיתון הנפוץ בארה"ב פרסם בסוף השבוע כתבה שעוסקת בנושא החצבת, כאשר האצבע מופנית כלפי החרדים שאינם מתחסנים וגורמים בכך להתפשטות המחלה, עד כדי כך שאנשים מסוימים מתרחקים מחרדים, עוברים את הכביש לצד השני וגם נמלטים מחנות שבה נמצא חרדי 

חרדי נכנס לחנות והשתעל - הלקוחה ברחה החוצה
בחור ישיבה, אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחלת החצבת כבר פחות מדוברת בישראל, אולם בתקשורת בארצות הברית הנושא לא יורד מסדר היום. זה כמה חודשים מואשמים החרדים המתגוררים בניו יורק בהפצת המחלה וזאת בשל התנגדותם להתחסן מפניה. אם עד עתה זו היתה רק בגדר הערכה, כעת ההאשמה מגובה בעובדות.

כתבה שהתפרסמה בסוף השבוע בעיתון הנפוץ בארה"ב 'ניו יורק טיימס', בנושא החצבת הציג בפתחו מקרה שנודף ממנו ריח אנטישמי. וכך מתארת אריקה וינגייט העובדת בחנות בגדים בניו יורק. באחד מימי השבוע, כאשר נכנס לקוח חרדי עם כובע שחור והתחיל להשתעל, לקוחה נוספת שעמדה לידו השליכה לפתע את הפריטים שהחזיקה בידה, אחזה בילדה שלה ויצאה במהירות מהחנות. "היא קנתה משהו, והיא פשוט השליכה אותו", שיחזרה וינגייט. "היא אמרה, בואי נלך, בואי נלך! ליהודים אין זריקות".

כך כאמור נפתחת הכתבה בעיתון הנפוץ, המחזיק גם באתר אינטרנט פופולרי מאוד. הכתבה בעיקרה מתמקדת בכך שחרדים רבים לא מתחסנים נגד חצבת, ולטענת העיתון, החרדים אשמים בכך שהמחלה מתפשטת.

הכתבה מזכירה כתבות אנטישמיות משנות השלושים, את אותן תקופות אפלות, בהן היהודים הואשמו בהפצת מחלות בקרב הגויים, אולם הפעם הכתבות נגד היהודים שלא מסכימים לחסן את ילדיהם בארצות הברית מגובות בראיות.

כפי שדיווחנו בעבר ב'בחדרי חרדים', בחודשים האחרונים מוסדות חינוך חרדיים נקנסו באלפי דולרים כל אחד מהם, לאחר שלא דאגו שהתלמידים יגיעו ללימודים כשהם מחוסנים מפני המחלה המדבקת.

מחלת החצבת ממשיכה לדבק עוד ועוד בני אדם בצורה קיצונית, תחילה דובר על עשרות, ולעת עתה המנין עומד על מעל 100 חולים.

כזכור, המחלה הגיעה לריכוזים החרדיים בניו יורק בעקבות משפחה חרדית אמריקאית שביקרה בישראל לפני מספר חודשים, נדבקה על ידי קרובי המשפחה אצלם ביקרו, וכשהגיעו לארצות הברית הם גילו שהם נדבקו בחצבת, הם הדביקו אחרים, וכך התפשטה החצבת.

לטענת משרד הבריאות וגורמים נוספים ממחלקות בריאות שונות ברחבי הריכוזים החרדיים, ישנם מספר קהילות שהחליטו לא לחסן את ילדיהם, על אף המאמרים והמכתבים שפורסמו בשמם של רבנים וראשי ישיבות, בהם נכתב באופן ברור, כי חייבים לחסן את הילדים, ומי שלא מחסן עובר על 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם'.

לאחרונה התרבו הקריאות האנטישמיות ברחבי ארצות הברית על כך שהיהודים אשמים בהתפשטות החצבת, בגלל אותם "חכמים" שמבינים יותר טוב מהרופאים.

ה'ניו יורק טיימס' ממשיך לתאר את הנעשה, "הרשויות כאן במחוז רוקלנד עוקבים אחר התפשטות החצבת במשפחות חרדיות שילדיהם לא חוסנו", נאמר בכתבה.

"וכך אומרים כמה תושבים, כי עכשיו הם מנקים מושבים ציבוריים, וחוצים את הרחוב כשהם רואים חרדים, המנהיגים החסידיים אמרו כי הם חוששים לא רק מעלייה באנטישמיות, אלא גם בפלישה לקהילתם על ידי השלטונות במסווה של בריאות הציבור". מוסיף ה'טיימס' להסביר לעשרות מיליוני קוראיו וגולשיו.

"ביום שלישי, פקידי המחוז נקטו צעד יוצא דופן של הכרזה על מצב חירום, איסור על הבאת ילדים לא מחוסנים מתחת לגיל 18 במקומות ציבוריים, כולל מסעדות, מרכזי קניות, מקומות תפילה ובתי ספר". נכתב בהמשך המאמר.

"הם עשו את זה לעצמם", אמרה וינגייט שראתה איך אנשים מתרחקים מחרדים, בהתייחסה לחרדים שסירבו לחסן. "אבל אני מרגישה נורא עבור כולם".

כמו תמיד האנטישמים הקבועים חוגגים ומנצלים את הטפשות של אלו שלא מחסנים את הילדים. ה'טיימס' מציין כי "חלק מראשי השכונות מודאגים מהשינויים בשכונותיהם שנגרמו על ידי אזורים חדשים שנמצאים בצפיפות גבוהה, שלא מיועדות להכיל את גודל המשפחות החסידיות במקומות מסוימים, אבל המצב של חוסר בדירות הגדילה את שוק הדיור מחוץ לאזורים החרדים", מה שהביא את העיתון לתהות באנטישמיות אופיינית "האם הקהילה האורתודוקסית השפיעה באופן לא פרופורציונלי על בתי הספר הציבוריים ועל מימון לישיבות".

ה'טיימס' מציין כי "אמנם אפשר להבין ולקבל את העירוב חצרות שעושים החרדים, אבל החצבת זה דבר שלא ניתן לקבל".

חצבת ניו יורק טיימס אנטישמיות מתנגדי חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד