י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
56% סבורים שנתניהו ירכיב את הממשלה

סקר: רוב לגוש הימין והחרדים - הליכוד נחלש

תשעה ימים לבחירות ולנתניהו יש סיבות לדאגה, לא רק שהליכוד נחלש ומפלגת 'רק לא ביבי' חוזרת להוביל בפער משמעותי, ישנה מפלגת ימין מובהקת שמתנדנדת סביב אחוז החסימה | הוא יכול להתעודד בכך, ש-56% סבורים כי ירכיב את הממשלה

סקר: רוב לגוש הימין והחרדים - הליכוד נחלש
נתניהו במליאה עם הח"כים החרדים צילום: באדיבות המצלם

 9 ימים ליום הבחירות, סקר שמתפרסם הערב (ראשון) בחברת 'החדשות' של 'ערוץ 12', מבשר טובות לגוש הימין, אך פחות לליכוד. גוש הימין-חרדים אמנם זוכה בסקר ל-64 מנדטים, אולם הפער בין 'הליכוד' ל'כחול לבן' הינו 4 מנדטים.

משתתפי הסקר שנערך היום, נשאלו תחילה, אם הבחירות היו מתקיימות היום, עבור איזו רשימה היית מצביע? והרי התוצאות; 'כחול לבן' בראשות גנץ ולפיד עם 32 מנדטים, 'הליכוד' עם 28 מנדטים.

המפלגה השלישית בגודלה, הינה 'העבודה' בראשות אבי גבאי עם 8 מנדטים. איחוד המפלגות הערביות חד"ש ותע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי - 7 מנדטים, 'יהדות התורה' לאחר קבלת התמיכה מ'יחד' של אלי ישי - 6, ש"ס עם ששה מנדטים, 'הימין החדש' של בנט ושקד מקבל בסקר חמישה מנדטים, 'איחוד מפלגות הימין' המורכב מ'הבית היהודי', 'האיחוד הלאומי' ו'עוצמה יהודית' - 5 מנדטים, הוי אומר, 'עוצמה יהודית' לא תיוצג בכנסת, שכן מועמדה היחיד איתמר בן גביר, מוצב במקום השביעי.

עוד בסקר, 'מרצ' בראשות תמר זנדברג עם 5 מנדטים, 'זהות' בראשות הח"כ לשעבר משה פייגלין, ממשיך להיכלל בכל סקר, ובנוכחי הוא זוכה ל-5 מנדטים. 'כולנו' של משה כחלון מקבלת מחצית מכוחה הנוכחי - רק 5 מנדטים.

בתחתית הסקר, איחוד המפלגות הערביות רע"ם - בל"ד עם 4 מנדטים. גם 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן נאבקת על הישארותה בחיים הפוליטיים על סף אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים בלבד.

מפלגת 'גשר' בראשות אורלי לוי אבקסיס, שפרשה מ'ישראל ביתנו' לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת רק 1.6%.

מן הסקר עולה כי גוש הימין שומר על רוב מושבים בכנסת, מפלגות הימין 52 מנדטים, שתי המפלגות החרדיות - 12 מנדטים, מפלגות המרכז-שמאל 45 מנדטים והערבים 11 מנדטים.

עוד נשאלו משתתפי הסקר, מבין האישים הבאים, מי אתה רוצה שיהיה ראש הממשלה לאחר הבחירות הקרובות?
38% השיבו כי הם רוצים לראות את בנימין נתניהו, ממשיך להנהיג את המדינה. 36 אחוזים השיבו כי הם רוצים לראות דווקא דמות חדשה - בני גנץ. 15 אחוזים השיבו כי הם לא רוצים לראות אף לא אחד מהם כראש ממשלה. 11 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

שאלה נוספת, ללא קשר לדעותיך, מי אתה חושב שירכיב את הממשלה הבאה לאחר הבחירות הקרובות?
56 אחוזים מאמינים כי בנימין נתניהו ירכיב גם את הממשלה הבאה, לעומת 22% הסבורים כי בני גנץ יהיה זה שירכיב את הממשלה. 4% סבורים כי לא גנץ ולא נתניהו ירכיבו את הממשלה, 18% השיבו כי הם אינם יודעים מי ירכיב את הממשלה.

הסקר נערך היום (ראשון) ע"י מכון 'מדגם' של ד"ר מינה צמח ומנו גבע בשיתוף iPanel בקרב 502 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר עומד על 4.4%+. 

סקר בחירות סקר מנדטים בחירות 2019 בנימין נתניהו קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד