י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עד השבועות האחרונים לחייו

תיעוד בלעדי: הגרמי"ל לנדא בביקור פתע בלשכת השר

רפורמת השמיטה: לידי 'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד בלעדי ממפגש שהתקיים לפני כחמישה חודשים הדלת בין השר אורי אריאל וסגה"ש יצחק כהן לבין רב העיר בני ברק הגרמי"ל לנדו זצ"ל - בעניין רפורמת השמיטה בה היה מעורב ואותה גיבה עד השבועות האחרונים לחייו • כל הפרטים 

תיעוד בלעדי: הגרמי"ל לנדא בביקור פתע בלשכת השר
הגרמי"ל זצ"ל וסגה"ש כהן צילום: באדיבות המצלם

לפני כחמישה חודשים הדלת של שר החקלאות נפתחת, השר אורי אריאל שבאותו העת נועד לפגישה עם סגן שר האוצר יצחק כהן בעניין רפורמת השמיטה שבו היה מעורב רב העיר בני ברק הגרמי"ל לנדו זצ"ל והיה שותף לרפרומה.

מדובר ברפורמה שיזמו השר אריאל וסגן שר האוצר כהן לקראת שנת השמיטה תשפ"ב כך שכל חקלאי ישראל יוכל לשמור שמיטה כהלכתה.

על פי היוזמה, שקיבלה את הגיבוי והסיוע של הרב לנדא, יוקם קרן מיוחד על ידי משרד החקלאות יחד עם תקציבי עתק של משרד האוצר.

הרב לנדא אמר במהלך הפגישה כי "בעוון שמיטה גלו ישראל, אמונה בביאת המשיח הוא מיסודי עם ישראל, שמי שאינו מאמין בזה ככופר בתורה ובמשה רבינו, וודאי שמחויבים לקיים את מצות השמיטה במקסימום ההידור".

הגרמי"ל זצ"ל, השר אריאל וסגה"ש כהן. קרדיט: באדיבות המצלם

כאמור, בהלך המפגש הנדיר הודה רב העיר ואיש הכשרות הרב לנדא לשר ולסגן השר על פעילותם כשהוא חלק בגיבוש התכנית וגיבושה גם מול גדולי ישראל והרבנים ברחבי הארץ, וכן עסק בנושא עד השבועות האחרונים לחייו.

שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל אמר ל'בחדרי חרדים' על אישותו שלהרב, "עם ישראל איבד היום גדול דור, משפיע וענו שפעל במסירות והקדיש את כל חייו למען הציבור ופעל לשמירת צביונה היהודי של מדינת ישראל במערך הכשרות".

"בתאריך ט' חשוון תשע"ט זכיתי לביקור משמעותי של הרב לנדא זצ"ל בלשכתי בעקבות כנס השמיטה במשרד החקלאות, יחד דנו בחשיבות שמירת השמיטה של החקלאים כחלק ממערך הכשרות של מדינת ישראל. נמשיך לשמור על צוואתו של הרב זצ"ל ולשמור על מערך כשרות חזק במדינת ישראל", סיפר היום אריאל.

הרב לנדא רפורמה שמיטה אורי אריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד