כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

עכשיו זה רשמי: מרחב הדיג בעזה הורחב לטווח שיא

לאחר הדיווחים אתמול (ראשון) בשם גורמים פלסטינים, עכשיו זה רשמי: מרחב הדיג בעזה הורחב לטווח שיא מאז האינתיפאדה השנייה

עכשיו זה רשמי: מרחב הדיג בעזה הורחב לטווח שיא
חוף ברצועת עזה צילום: Aaed Tayeh/Flash90

לאחר הדיווחים אתמול (ראשון) בשם גורמים פלסטינים, עכשיו זה רשמי: מרחב הדיג בעזה הורחב לטווח שיא מאז האינתיפאדה השנייה.

בהודעה רשמית של מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), נמסר כי היום (שני) הוגדל מרחב הדייג ברצועת עזה לטווח של עד 15 מיילים ימיים של שטח דייג לתושבי רצועת עזה, טווח שלא אושר מאז פרצה האינתיפאדה השניה.

מדובר בצעד הקלה נוסף של ישראל לאחר פתיחת המעברים "כרם שלום" ו"ארז" למעבר סחורות למרות המשך שיגורי הרקטות לעבר ישראל, האחרונה שבהם במוצאי שבת לאחר חצות הלילה.

בהודעה מטעם מפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הדרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת. "מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות. יודגש כי לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון" נכתב.

הבוקר חסמו פעילי עוצמה יהודית את מעבר כרם שלום לתנועת משאיות שמעבירות סחורה מישראל לעזה. לדברי הפעילים, במהלך הפעילות ניסה אחד מנהגי המשאיות לתקוף את החוסמים באמצעות חפץ קהה. הנהג טען כי הפעילים בתגובה הכו אותו במוטות.

"פתיחת מעבר כרם שלום היא אות קלון לממשלת ישראל. בכנסת הבאה נדרוש: אם לא תהיה שגרת חיים בעוטף עזה - גם בעזה לא תהיה שגרת חיים" אמר איתמר בן גביר, מועמד לכנסת מטעם איחוד מפלגות הימין.

מהמשטרה נמסר, "במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות מחאה במעבר כרם שלום תוך חשד לתגרה במקום ציבורי. שוטרים הגיעו למקום ועיכבו שלושה חשודים במעורבות באירוע".

דיג עזה מרחב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד