י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מאבק נגד האליטה המשפטית

'הימין החדש' בכותרת: 'שקד בהודעה דרמטית'

שרת המשפטים איילת שקד הודיעה הבוקר על כוונתה לבטל את המהפכה החוקתית אותה הנהיג אהרון ברק • "הדרישה המרכזית בהסכם הקואליציוני - "צ'ק פתוח" לביצוע הרפורמות המשפטיות של הימין החדש" • "כל סיעות הקואליצייה יחויבו לתמוך בכל רפורמה משפטית שלנו"

'הימין החדש' בכותרת: 'שקד בהודעה דרמטית'
מיקרופון צילום: pixabay

שמונה ימים לבחירות, המתיחות בצמרת המשפטית נוסקת. יו"ר הימין החדש שרת המשפטים איילת שקד תקפה היום (שני) את אבי האקטיביזם החוקתי, נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק. את הדברים אמרה בכנס סגור של ראשי המועצות אזוריות וסגניהם שנערך במלון יערות הכרמל.

"ב- 30 השנים האחרונות הוביל אהרון ברק הפיכה", אמרה שרת המשפטים, "הוא נטל לבג״ץ סמכויות שאף אחד לא העניק לו. המהפכה החוקתית של אהרון ברק שיתקה בהדרגה את מערכות הממשל בישראל. שרים פוחדים לקבל החלטות. יועצים משפטיים שולטים בממשלה. מדינת ישראל תקועה ונבוכה".

"בארבע השנים האחרונות קידמתי מהפיכת נגד באמצעות מינוי שופטים מרוסנים הרבה יותר.
וכעת, הגיע הזמן להשלים את המלאכה".

לדבריה: "בממשלה הבאה, נדרוש בהסכמים הקואליציוניים, שכל המפלגות יתמכו ביוזמות שלי בתחום המשפטי, בדיוק כפי שנתניהו קיבל בקדנציה האחרונה בתחום התקשורתי".

"ועל כן, אני אומרת כאן בצורה ברורה: בארבע השנים הבאות שלי כשרת המשפטים, אבטל את המהפכה החוקתית של אהרון ברק. הממשלה תחזור למשול. השופטים יחזרו לשפוט. מדינת ישראל תחזור לנצח".

הדברים של שקד מגיעים לאחר שלפני כשבועיים הציגה את תכנית 100 הימים לתחילת הקדנציה הבאה: 1. ביטול הוועדה למינוי שופטים לשופטי עליון, ובמקום זה, ימונו כך: שרת המשפטים תביא מועמד לאישור הממשלה והכנסת. 2. יתקיים שימוע ציבורי לשופטי עליון. 3. העברת פסקת ההתגברות במתכונתה המלאה. 4. שר יוכל לייצג את עצמו בבית המשפט, גם בניגוד לדעת היועץ המשפטי שלו. 5. העברת חוק היועמ"שים.

כעת שקד קובעת כי הימין החדש ידרוש במשא ומתן הקואליציוני לאפשר את יישום התכנית, בדיוק באותה מידה בה נתניהו דרש מהשותפות הקואליציוניות לאפשר לו יד חופשית בכל נושא התקשורת.

 

שרת המשפטים איילת שקד אהרון ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד