ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מתרחקים מהחרדים

מס' 4 ב'כחול לבן': "נשאיר קומץ מצטיינים ללמוד"

בעוד ראשי מפלגת 'כחול לבן' מעבירים מסרים מתפייסים לציבור החרדי, בין היתר גם בנושא הגיוס והשוויון בנטל, מקום ארבע ברשימה ומי שנוטל חלק בהנהגת המפלגה - חושף בהקלטה שדלפה לתקשורת, את דעתו האמיתית בנושא גיוס בני הישיבות • מעניין מה חושבים האחרים

מס' 4 ב'כחול לבן': "נשאיר קומץ מצטיינים ללמוד"
גבי אשכנזי צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

עוד הוכחה ש'כחול לבן' הינה מפלגת כלאים, אשר ראשיה אינם סגורים על מצע משותף וכל אחד מהם מציג תפיסות עולם שונה מרעהו.

בכינוס שהתקיים בשבוע שעבר, הוקלט הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, כיום מס' 4 ברשימת 'כחול לבן', בכנס סגור - כשהוא מתייחס לנושא גיוס בני הישיבות.

בהקלטות, אותן חשף הבוקר (שני) הכתב הפוליטי מיכאל שמש ברשת ב', נשמע אשכנזי אומר: "המציאות שבה ציבור קטן והולך של צעירים משרת את המדינה ומקיים איתה איזה שהוא חוזה - מבחינתי שירות לאומי כמובן בצבא הכי חשוב, הולך ללמוד, משלם מסים, נוסע על כתפיו".

מנגד, הוסיף אשכנזי: "ציבור של צעירים גדל והולך שלא משרת את המדינה, לא מקיים איזה חוזה או משהו כזה, ברובו גם לא עובד או לומד ולא משלם מיסים".

אשכנזי קובע כי מפלגת 'כחול לבן' תאמץ את חוק הגיוס שהוצע על ידי משרד הביטחון והוא קובע יעדים לגיוס בני הישיבות נמוכים מאוד בהדרגה, כאשר לדבריו הפטור יגיע רק לקומץ מצטיינים.

"זכות בחירה ראשונה היא לצה"ל. אין שירות חשוב יותר מהדבר הזה. בצבא יש קריטריון מקצועי בין מי שיכול לשרת לבין מי שהוא צריך. כל השאר הולכים למשל למשטרת ישראל, מה שאתה רוצה", הוקלט אשכנזי.

שמש דיווח כי בקטע שלא הושמע בהקלטות, אמר הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי: "אנחנו נשאיר 'קומץ' מצטיינים שישבו ללמוד, אבל כל השאר יגיעו לבקו"ם והזכות הראשונה תהיה לשרת בצה"ל, וכל היתר יתרמו למדינה דרך שירותים אחרים".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף לפני כחודש, את תכנית שילוב החרדים של 'כחול לבן', שעל פי התכנית המסתמנת, יוקם מערך לאומי תחת צה"ל, בו יהיו שלושה מסלולים, בהם יוכלו הציבור החרדי לשרת את המדינה: ביטחון, חינוך חברה או קהילה.

תחת הצבא יקודמו שלושת המערכות, בביטחון יופיעו הארגונים של זק"א, משטרה, כבאות, מד"א ויתר שירותי ההצלה. בנוסף, יוקמו מערכים של חברה, חינוך או קהילה. 

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', אמר אז בכיר במפלגה כי "ילד בן 18 במדינת ישראל יכול לשרת את המדינה באחד מהמסלולים. כולם ייחשבו משוחררי צבא. לא צריך לוחם או סייבר. תעשה שנתיים שירות חברה קהילה או חינוך - ואתה בוגר צה"ל".

גבי אשכנזי מפלגת כחול לבן גיוס בני הישיבות הקלטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד