כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שיטות מתקדמות לציפוי שיניים - כל מה שצריך לדעת

בשנים האחרונות יותר ויותר גברים ונשים מבני העדה החרדית מחליטים לעבור ציפוי שיניים • ציפוי של שן הוא תהליך בו מודבק חומר מלאכותי על החלק הקדמי של השן

שיטות מתקדמות לציפוי שיניים - כל מה שצריך לדעת
אילוסטרציה צילום: pixsabay

בשנים האחרונות יותר ויותר גברים ונשים מבני העדה החרדית מחליטים לעבור ציפוי שיניים. במאמר זה נסביר את היתרונות של פעולה זו ונגולל בפניכם מהן אותן שיטות מתקדמות המוצעות כיום לציפוי שיניים. הבה נתחיל..

היתרונות של ציפוי שיניים

ציפוי של שן הוא תהליך בו מודבק חומר מלאכותי על החלק הקדמי של השן. יתרונותיו רבים וכוללים:

  • שיניים לבנות ובוהקות - ציפוי שיניים יאפשר לכם השגת כל צבע בו אתם מעוניינים לשיניים שלכם. כולנו מודעים לעובדה שאנשים רבים מהקהילה שלנו מעשנים ולכן שיניהם מאבדות מהלובן שלהן. ציפוי שיניים יחזיר להן את הלובן ואת הברק הטבעי.
  • שקיפות – התוצאה של ציפוי השיניים היא שקיפות הדומה במידה רבה לשקיפות הטבעית של השן.
  • כיסוי פגמים - ציפוי של השיניים מאפשר הסתרה של פגמים רבים בחלק החיצוני, האמייל של השן.
  • עמידות – חומר ציפוי השיניים עמיד בפני שחיקה, אינו צובר פלאק, שומר על הצבע של השן לאורך זמן ובניגוד למה שרבים חושבים, חומר הציפוי אינו גורם להחלשת השיניים וניתן להתאים אותו לקו החניכיים.

ציפוי שיניים למינייט

שיטת טיפול שיקומית זעיר פולשנית אשר מתאימה לאנשים שצריכים לכסות או לשנות חלקים גדולים של השן. כאן מדובר על ציפוי שיניים מחרסינה או חומר מורכב אחר וחשוב לדעת שיש מצבים בהם נדרשת הכנה מקדימה של השחזת השיניים למטרת התאמת הציפוי לשן. (לא תמיד נדרשת השחזה של השן, שכן הציפוי דק מאוד). שיטה זו אידיאלית לאנשים שמעוניינים בשינוי צבע או צורה של השן משום שן שבורה, שן סדוקה, שן עם שינוי צבע קל, משנן מרווח, שיניים עם צפיפות קלה ושיניים שחוקות. חשוב לדעת שלא ניתן לבצע ציפוי למינייט אסתטית לשן בודדת. שיטה זו אידיאלית לציפוי של מינימום ארבע שיניים קידמיות.

ציפוי שיניים קומפוזיט

שיטה שמרנית שעיקרה ציפוי של החלק החיצוני של השן בקומפוזיט (חומר  שחזור בצבע השן אשר לרוב מוכר בשם 'סתימה לבנה'). שיטה זו נועדה לתקן באופן מיידי פגמים שונים בצורה של השן, בצבע שלה או במנח של השן. כך שאם אתם סובלים משן שבורה, שיניים שחוקות, רווחים בין השיניים ומצבים נוספים, שיטה זו אידיאלית לכם. חשוב לקחת בחשבון שיש להגיע למרפאה באופן תדיר למטרת שימור התוצאה וזאת משום שלשיטה זו  יש נטייה להישחק ולספוח צבע. היתרונות של שיטה זו באים לידי ביטוי בתוצאה המיידית, בכך שמדובר על טיפול שמרני ובכך שהעלות שלה נמוכה בהשוואה לשיטת ציפוי חרסינה לשיניים. בנוסף, נכון לשנת 2019 יש רפואים מומחים שמשתמשים בציוד מתקדם, כמו למשל מפתח סיליקון, תבניות מוכנות מראש ושימוש בציפוי מוכן מראש, על מנת למקסם את התוצאות.

ציפוי שיניים  - חרסינה

טיפול אסתטי שתהליכו מתחיל בפגישה עם רופא השיניים אשר בודק האם שיטת ציפוי חרסינה אכן מתאימה למטופל. השלבים הבאים יהיו הדמייה ממוחשבת, הכנה של השן באמצעות השחזה, נטילת מידות והדבקת  ציפוי החרסינה. ציפוי אשר נחשב לעמיד במיוחד וכזה המספק לשיניים הגנה מפני עששת ומפחית את הרגישות לטמפרטורות חמות וקרות. ציפוי חרסינה לשיניים אינו מתאים לאנשים שנוהגים לשחוק את שיניהם, שכן הם עלולים לשבור את הציפוי של החרסינה ורק רופא שיניים המומחה בתחום זה יכול לבצע את העבודה. חשוב לדעת ששיטה זו שמה דגש רב על שימור של חומר השן ומדובר על אחת הטכנולוגיות המתקדמות ביותר של ציפוי השיניים.

 

שיניים רופא שיניים טיפול שיניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד