י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

העונש שפסק ביהמ"ש לרוצח החייל רון קוקיא

בית משפט המחוזי בבאר שבע גזר לפני זמן קצר מאסר עולם ו-20 שנות מאסר, על המחבל שרצח לפני כשנה וחצי את החייל רון קוקיא הי"ד בערד

העונש שפסק ביהמ"ש לרוצח החייל רון קוקיא
מיידה אבן. אילוסטרציה צילום: Issam Rimawi/FLASH90

בית משפט המחוזי בבאר שבע גזר לפני זמן קצר מאסר עולם ו-20 שנות מאסר, על המחבל חאלד אבו ג'ודה שרצח לפני כשנה וחצי את החייל רון קוקיא הי"ד בערד.

בגזר הדין קבע בית המשפט, כי מדובר ברצח בנסיבות מחמירות, הדגיש כי מדינת ישראל נמצאת במאבק יומיומי בגורמי הטרור וציין כי קדושת החיים מחייבת ענישה הולמת.

"הנאשם יחד עם אחיו, שהינם אזרחים ישראליים, תושבי כסייפה, תכננו לרצוח חייל ממניעים לאומניים. הנאשם דקר את רון באכזריות מספר רב של דקירות, חטף את נשקו האישי והותיר אותו לדמם למוות" אמרו התובעים בתיק, עו"ד מורן גז ועו"ד עמית גינת מפרקליטות מחוז דרום. "הפרקליטות עמדה על כך שלא ניתן להסתפק במקרה דנן בעונש מאסר עולם שהוא עונש חובה בגין עבירת הרצח, אלא יש להטיל על הנאשם 20 שנות מאסר במצטבר בגין עבירות אחרות בהן הורשע הנאשם- קשירת קשר לביצוע פשע בהתאם לחוק הטרור, החזקת סכין והכנה לביצוע מעשה טרור".

עם סיום הקראת גזר הדין של המחבל, התפרץ מועמד איחוד מפלגות הימין עו"ד איתמר בן גביר לעבר המחבל בצעקות: "כל כלב ביג'ו יומו. בכל מדינה נורמלית היו הורגים אותך!". אנשי השב"ס הוציאו את המחבל מהאולם תוך שבן גביר ממשיך בצעקותיו.

לעיתונאים אמר בן גביר: "מדובר בבדיחה. קיים בחוק הצבאי עונש מוות למחבלים אותו התביעה הצבאית לא מבקשת. אפשר לחוקק גם בדין האזרחי חוק עונש מוות למחבלים אלא שהפוליטיקאים של ממשלת הפייק ימין לא רוצים זאת".

ב-30 בנובמבר 2017, נרצח בדקירות סכין חייל צה"ל, רון קוקיא הי"ד, בעת שהמתין בתחנת הסעה לחיילים בערד, ונשקו האישי נחטף ממנו. פחות מיממה לאחר מכן, בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצרו ונחקרו שני אחים מהפזורה הבדואית שנחשדו בביצוע פיגוע, חאלד וזאהי אבו ג'ודה, אזרחים ישראלים תושבי הנגב, ללא פעילות ביטחונית מוכרת מהעבר.

בחקירה בשב"כ ובמשטרה הודה חאלד כי רצח את החייל וחטף את נשקו, וכי זאהי שימש כאיש סודו ואף סייע לו לאחר ביצוע הפיגוע. את ההחלטה לרצוח חייל צה"ל ולחטוף את נשקו קיבל חאלד בשל רצונו לעשות מעשה למען הפלסטינים, וכנקמה על פעילות צה"ל באיו"ש וברצועת עזה. עוד העלתה החקירה כי חאלד מזדהה עם ארגוני טרור ומחזיק בדעות קיצוניות.

עד הראיה אקים חרומושין, בליל הפיגוע. צילום: ירון רבינוביץ - עורך עיתון הצבי בערד

בתחילה תכנן חאלד לחטוף חייל כדי לקדם שחרור אסירים פלסטינים. לצורך ביצוע החטיפה תכנן חאלד להשתמש בחומרי הרדמה, אליהם היה נגיש מתוקף עבודתו בבית החולים סורוקה. בהמשך תכנן חאלד לרצוח חייל וכן לחטוף את נשקו, כדי שישמש בעתיד לפיגועים נוספים. חאלד רכש רכב לצורך מילוטו לאחר ביצוע המעשה, וכן הסתיר מבעוד מועד כספים שנועדו למחייתו במקום מסתור.

בחודשים אוקטובר-נובמבר יצאו חאלד וזאהי, כשברשותם סכין, לסיורים רכובים באזור ערד ואף ביצעו תצפיות במטרה לאתר חייל, לחטוף את נשקו האישי ולדקרו למוות. בתאריך 30.11.17 בשעות הערב, במהלך נסיעה ברחבי העיר ערד, הבחין חאלד בחייל רון קוקיא הי"ד, דקר אותו למוות וחטף את נשקו. בסמוך לאחר הרצח פגש חאלד בזאהי והשניים הסתירו את נשקו של החייל, שהוסגר על-ידי כוחות הביטחון במהלך חקירתם.

החייל רון קוקיא פיגוע דקירה ערד מאסר עולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד