י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בשיא הכינוס

מדוע הופסק השידור החי בעיצומו של המעמד

אמש התקיים מעמד מלא הוד של רבני ואדמו"רי 'אגודת ישראל' וכן בהשתתפותו של הגר"מ מאזוז • בעיצומו של האירוע, הופסק לפתע השידור החי • הגולשים סברו כי מדובר בתקלה שלא הצליחו לתקנה 

מדוע הופסק השידור החי בעיצומו של המעמד
מעמד 'בעד עמך' צילום: באדיבות המצלם

אמש, בשיאו של כינוס גדולי התורה והחסידות 'בעד עמך' מטעם 'אגודת ישראל', הופסק במפתיע השידור החי שהועבר מהכינוס ההיסטורי בכלי התקשורת החרדים.

השידור שהועבר באתרי החדשות ובראשם באתר 'בחדרי חרדים', הופסק במפתיע, גולשים רבים הצטערו וטעו לחשוב כי מדובר מן הסתם בתקלה שלא הצליחו לתקנה עד לסיום המעמד, אלא שבדיקת 'בחדרי חרדים' העלתה כי מוועדת הבחירות המרכזית מיהרו לפנות לעורך דין מטעם 'אגודת ישראל', בהוראה שיפסיקו את השידור, היות ומדובר ב"תעמולת בחירות" שאסורה על פי החוק. מארגני האירוע מיהרו ליישם בעל כורחם את ההוראה, לצערם של המוני הצופים.

בכינוס בו השתתפו עשרות רבנים ואדמו"רים ובו נאמו חלק מגדולי ישראל אמר האדמו"ר מויז'ניץ: "מזעזע לחשוב שיש חרדים שחושבים להצביע למפלגה לא חרדית. לאן הגענו, זה נורא ואיום ועתידין ליתן את הדין".

האדמו"ר מויז'ניץ הוסיף בנאומו ואמר כי, "ל'אגודת ישראל' יש אחריות לכלל ישראל ולא רק לציבור אנ"ש. מי שרבותיו אוסרים להצביע מובן שלא ילכו. אך מי שלא אוסרים לו חובה קדושה להצביע ולקדש שם שמיים"

הגר״מ זילבר ראש ישיבה זוועהיל אמר בכינוס האדמו"רים: "אלה שרבותיהם אומרים לא להצביע אין אנו באים בטענות. אבל מי שהורו להצביע אין מקום להשתמט. מועצת גדולי התורה בעבר ובהווה מנהיגי הדור פסקו כחובה קדושה לקדש השם".

בעיצומו של הכינוס, נכנס ראש הישיבה הגר"מ מזוז שאף בירך את הקהל ואמר, "שאי סביב עינייך "וראי". גימטריה 'קטוביץ'. בעבר מרן הרב עובדיה יוסף הצביע ג'. למד בת"ת של החינוך העצמאי שניהל הרב משה פרוש, סבא של ר' מאיר פרוש. מותר לספרדים להצביע גימל. עם אחד אנחנו".

הגר"מ מאזוז הוסיף ואמר כי, "כולנו עם אחד. כל יוצאי אשכנז לומדים ספרי רבותינו הספרדים. אנחנו חייבים להתאחד והתאחדנו מול חילולי השבת והפרצות בחומת הדת. יהיו לנו עשרה מנדטים".

אגודת ישראל בנייני האומה הגרמ מאזוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד