א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

"מעט מידי" • המחבל שדקר יהודי ירצה 17 שנות מאסר

כחמישה חודשים לאחר פיגוע הדקירה בו נפצע חרדי יהודי דתי, בית משפט צבאי גזר על המחבל 17 שנות מאסר בפועל • פרקליטו של הפצוע: "נדרוש מהתביעה לערער על פסק הדין ולהחמיר את העונש"

"מעט מידי" • המחבל שדקר יהודי ירצה 17 שנות מאסר
המחבל עזאם עזאת שעבאן שלאלדה צילום: ארגון חוננו

בית המשפט הצבאי גזר היום כי על המחבל שדקר את ישראל בן אהרון, לרצות עונש מאסר בפועל של 17 שנה, וכן לשלם לו פיצויים של מאות אלפי שקלים. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו "17 שנה זה מעט מידי, הרף צריך להיות גבוה הרבה יותר. נדרוש מהתביעה לערער".

בית המשפט הצבאי ביהודה פסק היום (שני) כי המחבל עזאם עזאת שעבאן שלאלדה (20) שדקר את ישראל בן אהרן כבן 58, ירצה בכלא עונש מאסר בפועל של 17 שנה, לשלם לו פיצויים על סך 30,000 ש"ח וכן נגזר עליו מאסר על תנאי.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את בן אהרן כנפגע עבירה טען כי מדובר בעונש בלתי מספיק, וכי בכוונתו לבקש מהתביעה לערער על קולת העונש. "היום נפסק דין המחבל שניסה לרצוח אזרח ישראלי במזרח גוש עציון. 17 שנה. המחבל הזה זרק סלעים לעבר הרכב (של היהודי), אחר כך חדר לתוך הרכב וניסה לדקור אותו. רק בתושייה רבה של האזרח הוא הצליח להינצל".

בלייכר הזכיר בנוסף כי לאחר הפיגוע נמלט המחבל "המחבל נמלט על ידי סייענים לבית חולים בחברון, שם נעצר בפעולה מסובכת של מסתערבים שסיכנו את חייהם במעצרו". לטענתו, מדובר בעונש קל מידי "אנחנו חושבים ש17 שנה זה מעט מידי, לאחרונה נפסק חוק הטרור שנכנס לתוקף בישראל, שמכיל 25 שנות מאסר על מחבלים שניסו לרצוח במסגרת של פעילות טרור. אנחנו חושבים שהרף צריך להיות גבוה הרבה יותר". בסוף דבריו הודיע עו"ד בלייכר "אנחנו נדרוש מהתביעה לערער על פסק הדין ולהחמיר את העונש".

ישראל בן אהרון מאושפז בבית החולים לאחר הפיגוע

נזכיר כי בן אהרן נפצע בפיגוע משולב שכלל זריקת אבנים על ידי שני מחבלים על רכבו במזרח גוש עציון, ולאחר שהצליח לצאת מהרכב שנפגע כליל נדקר בחזהו על ידי אחד המחבלים. בן אהרן פתח בירי לעבר המחבלים ואף הצליח לפגוע, אך הם נמלטו לכיוון הכפר סעיר הסמוך. בן אהרון נפצע במצב בינוני, וסבל מדקירה בפלג גופו העליון ומחבלות בראשו בעקבות זריקת האבנים עליו.

הפיגוע התפרסם בעקבות סרטון שנחשף מספר ימים לאחר מכן, ובו נראים חיילים מסתערבים מוציאים את אחד המחבלים מבית חולים בחברון על מנת להעמידו לדין. עוד נזכיר כי במהלך דיון הטיעונים לעונש טען בא כוחו של המחבל ל"הגנה מן הצדק" - מדוע לא האשימו גם את בן אהרן על כך שהמשיך לירות במחבל לאחר שנוטרל. כאמור, היום נפסק כי על המחבל לשלם פיצויים לבן אהרן וכן לרצות עונש מאסר בפועל.

פיגוע דקירה גזר דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד