י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מופע דרמטי

הלוחמים השתלטו על אוטובוס לעיני הנשיא

השתלטות על אוטובוס חטוף, שחרור בני ערובה ממבנה, גלישה ממסוקים, אלו רק חלק מהדברים שהדגימו לוחמי הימ"מ לנשיא ברזיל ולמשלחת מערכת הביטחון במדינה בבסיס יחידת העילית של משמר הגבול ללוחמה בטרור ויחידת ההשתלטות הבכירה של מדינת ישראל | צפו בתיעוד מהשטח

הלוחמים השתלטו על אוטובוס לעיני הנשיא
לוחמי הימ"מ מדגימים לנשיא ברזיל צילום: דוברות המשטרה

לאור המבצעים האחרונים בהם הצליחו לוחמי הימ"מ להגיע למחבלים שביצעו את הפיגועים בשנה החולפת, ולאור הצלחותיה בהתמודדות גם עם פשיעה חמורה ואלימות קשה - ביקש נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו לבקר ביחידה במהלך ביקורו בישראל ולהתרשם משיטות הפעולה שלה.

יחד עם נשיא ברזיל הגיעו גם רמטכ"ל ברזיל ומפכ"ל משטרת ברזיל ושרי החוץ, האנרגיה, המדע והמודיעין של ברזיל ובנו של הנשיא - סנאטור פלביו בולסונרו. יחד עם השר גלעד ארדן השתתפו בביקור בימ"מ מ"מ המפכ"ל, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, מפקד מג"ב, מפקד הימ"מ ושגריר ישראל בברזיל.

לוחמי הימ"מ הציגו לנשיא ברזיל מגוון של יכולות מבצעיות להתמודדות עם תרחישים כגון: השתלטות על אוטובוס חטוף, שחרור בני ערובה ממבנה וגלישה ממסוקים, השתלטויות שונות על מבנים ועוד. נשיא ברזיל אף התנסה בירי במטווח ופגע ב-7 מטרות ב-7 יריות מדוייקות.

"אני גאה לארח אותך כבוד הנשיא, בימ"מ - היחידה הטובה מסוגה בעולם, שהוקמה כדי להתמודד עם פיגועי מיקוח ולחלץ בני ערובה ומבצעת כיום מאות מבצעים בכל שנה שבהם היא מסכלת מחבלים ונלחמת בפשיעה החמורה, בסוחרי סמים ונשק ועוד" אמר השר לבטחון הפנים ארדן. "כפי שראית בביקור, הימ"מ נותנת מענה גם לאתגרי פשיעה ואלימות הדומים לאתגרים עימם מתמודדת ברזיל. יש לנו פוטנציאל ענק לשיתוף פעולה מבצעי כי הבסיס להצלחה בכל מדינה הוא קודם כל הבטחון האישי והנסיון שלנו במלחמה בטרור משמש אותנו גם למלחמה בפשיעה החמורה".

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן אמר כי "משטרת ישראל משקיעה משאבים רבים בחיזוק הקשרים והידוק שיתופי הפעולה עם משטרות וארגוני אכיפת חוק בכל רחבי העולם. הפשיעה של המאה ה-21 הפכה לגלובלית, חמורה ורשתית יותר והציבה בפני משטרות בכל העולם אתגרים מבצעיים, מודיעיניים וחקירתיים משמעותיים ולכן שיתופי הפעולה בין גורמי אכיפת החוק הפכו לגורם מכריע בלחימה בפשיעה החמורה ובטרור".

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, פנה לנשיא ברזיל "בשם שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול אני רוצה לברך על הביקור החשוב שלך כבוד הנשיא ביחידת הימ"מ שנושאת את דגל הלוחמה בטרור והמאבק בפשיעה החמורה במדינת ישראל. הצגנו בפניך את הפיתוחים החדשים בעולם בתחום הלוחמה, האמצעים והטכנולוגיה פורצת הדרך אך חשוב שתדע כבוד הנשיא שכל אלו מתגמדים אל מול האומץ והנחישות של הלוחמים שבשירותם תורמים למדינת ישראל את כל מה שיש להם, לעיתים לצערינו גם את חייהם והכל למען ביטחון אזרחי ישראל. ההשקעה הגדולה ביותר שלנו היא בלוחמים שמוכיחים פעם אחר פעם שגבורתם היא זו שמביאה להכרעה בשדה הקרב".

לוחמה בטרור ימ"מ נשיא ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד