י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חשיפת ׳בחדרי׳

היועמ"ש נגד קמפיין ש"ס: "מתנה אסורה"

היועץ המשפטי לממשלה פנה ליו"ר ועדת הבחירות והביע את דעתו לפיה יש מקום להוציא צו מניעה לפרסום של מפלגת ש"ס המבטיח אות בספר תורה למצביעים למפלגה

היועמ"ש נגד קמפיין ש"ס: "מתנה אסורה"
מנדלבליט צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

חשיפת 'בחדרי חרדים' - סוף לקמפיין המצ'ינג של ש"ס? לאחר שנחשף דבר עתירת התנועה לאיכות השלטון שהעלה חשד כי קמפיין ש"ס גובל במתן שוחד בחירות, היועץ המשפטי לממשלה מאמץ את עמדתם וקובע לפסול את הקמפיין.

בחוות דעת משפטית בו התבקש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להתייחס לנושא, לבקשת השופט חנן מלצר הוא קובע כי בקמפיין 'יוסף עליכם' קיים חשד סביר לניגוד לחוק הקובע כי 'לא אתה תעמולת בחירות קשורה במתן מתנות".

בחוות הדעת המפורטת מציין עוד היועמ"ש כי קיים חשד סביר כי הקמפיין יגרום לנזק לטוהר הסחירות כך שלטענתו "מתן טובות הנאה אישית לבוחר כדי להשפיע על הצבעתו בבחירות, עלול לשבת ולסלף את שיקול דעתו".

לסיום דבריו קובע מנדלבליט, שלא לקבל את טענת תנועת ש"ס כי בדבר קבלת המתנה אין שוחד שכן כל אות שווה כ-16 אגורות בלבד ואין בכך דבר מתנה ולכן הוא מורה לשופט מלצר להורות על צו על תנאי והפסקת הקמפיין באופן מיידי.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי קמפיין 'יוסף עליכם' שביקשה תנועת ש"ס הקוראת לו מכה להביא מצביעים נוספים שבתמורה הם יקבלו לזכותם אות בספר תורה שיוכנס לכותל במערבבי שלטענת הצנועה לאיכות השלטון מדובר השוחד בחירות.

מש"ס נמסר בתגובה להחלטת היועמ"ש: "מצער לגלות שכתיבת אות בספר תורה על שמו של אדם נתפסת כ"שוחד בחירות". ש"ס גאה במבצע "יוסף עליכם" הפועל לפי צוויו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצ"ל להוסיף עוד ועוד תומכים לתנועת ש"ס בצורה סמלית של חיבור אמיתי לתורה ולמסורת היהודית. תנועת ש"ס תמשיך לפעול לשמירה על המסורת היהודית במדינה. עמדתנו המנומקת תוצג בפני כבוד השופט מלצר שטרם הכריע בנושא".

מפלגת שס אביחי מנדלבליט התנועה לאיכות השלטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד