י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בשטיבל הבני ברקי

תיעוד: 'נאום המספריים' של הח"כ החסידי

ח"כ ישראל אייכלר המוצב במקום השביעי ברשימת 'יהדות התורה' לכנסת, נאם אמש בפני חסידי בעלזא בבני ברק ועמד בדבריו על החובה להצביע לרשימתו:  "אנחנו עומדים בפני קדנציה מאוד קשה" • צפו

תיעוד: 'נאום המספריים' של הח"כ החסידי
ישראל אייכלר צילום: שלומי כהן, פלאש 90

"אם לא תצאו להצביע אפשר כבר לקנות את המספריים לקריעה הבאה", כך אמר אמש (שני) חבר הכנסת ישראל אייכלר, בדברים שנשא בכנס בחירות בבית המדרש של חסידי בעלזא ברח' בן יעקב בבני ברק.

אייכלר אמש לחסידים שגדשו את ההיכל, "כ"ק מרן מהר"א מבעלזא היה כמו מרדכי הצדיק שידע את כל אשר נעשה. בשעה שאחרים חשבו שלא צריך ללכת לבחירות, הוא קבע שכן צריך וכך קבע גם החזון איש שמחויבים להצביע וכל גדולי הדור הלכו אחריהם. הוא ראה למרחוק את בנין עולם התורה והיהדות שזכינו לו בארץ ישראל. אבל מלבד זאת היה את העניין של קידוש השם כמו שאמר החזון איש שאפילו אם אין השפעה מעשית האופוזיציה - עדיין יש עניין חשוב של קידוש השם שכולם רואים כמה שומרי תורה יש בארץ הקודש".

לגופו של עניין אמר הנציג הבעלזאי, "אנחנו עומדים בפני קדנציה מאוד קשה. לאנשים יש טענות על כך שלא פתרנו את משבר הדיור. הם צודקים. אך לא יודעים שהסיבה היא, שלא היה לנו את הכח לעמוד מול כחלון, בגלל שבעבר היינו 18 מנדטים ובקדנציה האחרונה ירדנו ל-13. במקום שנתעסק בדיור מעסיקים אותנו כל היום בגזירות וחוקי תועבה ואנחנו צריכים למנוע את חקיקת החוקים הללו".

"פגשתי אדם חילוני באחד מאולפני החדשות שאמר לי "חשוב שאתם החרדים תחזיקו חזק את העוגן של היהדות. אחרת הספינה הישראלית תטבע בתרבות העולמית ולא ישאר זכר לעם ישראל", סיפר סגן יו"ר הכנסת לחסידים.

ח"כ אייכלר סיפר עוד: "בפורים פגשתי ליד הבית בחורים מ'הפלג הירושלמי' שלא יוצא להצביע בבחירות. הם היו מבושמים כראוי לפורים. על העניבה שלהם היה כתוב שהם בני עלייה שלא הולכים להתייצב בצבא. הם אמרו לי "כל הכבוד שעמדת בתוקף נגד גזירת הגיוס וקרעת קריעה" אמרתי להם: בזכותכם ובגללכם יתכן שגם הפעם נצטרך לעשות קריעה, אם לא תצאו להצביע בקלפי, אפשר כבר לקנות את המספריים לקריעה עכשיו".

אייכלר הביא את ברכתו של האדמו"ר מבעלזא למצביעים: "בזכות זה יזכו כבר בחיי אריכי בבני ברוכי ומזוני רוויחי וכל הטוב".

לסיום אמר הח"כ המוצב במקום השביעי ברשימה, "צריך לדעת שכל אחד מכיר אדם נוסף מהסביבה הקרובה שלו, שאפשר לשכנע אותו להצביע ולהוסיף עוד קולות עבור יהדות התורה. כ"ק האדמו"ר מביאלא שליט"א דיבר בכינוס האדיר על הזכות הגדולה של המצביעים ליהדות התורה כנטפל לעושי מצווה דינו כעושה המצווה עצמו. את החומרה של אלה שלא באו לעזרת ה' בגיבורים. יש להפיץ את הדברים ברבים ככל האפשר כדי שאנשים יבינו עד כמה גדולה וחשובה חובת ההצבעה של כל אחד ואחד".

ישראל אייכלר כנס בחירות חסידי בעלזא בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד