י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרשת ליצמן

דואג לרעייתו ב'המודיע'? הפסיקה הדרמטית של המשנה ליועמ"ש

המשנה ליועמ״ש דינה זילבר דוחה על הסף את החשדות לניגוד עניינים שעלו כנגד סגה"ש יעקב ליצמן • הטענות שעלו: ליצמן דאג כביכול לקדם את קרובי משפחתו בתפקידי מפתח הקשורים למשרד הבריאות • 'בחדרי' מביא את פרטי חוות הדעת שהגישה המשנה ליועמ"ש בעניין לליצמן

דואג לרעייתו ב'המודיע'? הפסיקה הדרמטית של המשנה ליועמ"ש
מרים אלסטר, פלאש 90

בתקופה האחרונה סגן השר יעקב ליצמן מוצא את עצמו מותקף מכל עבר בשל טענות לפיהן הוא פועל בניגוד עניינים ודואג לקדם את קרובי משפחתו לתפקידים הקשורים בתחומי משרדו - משרד הבריאות.

אלא שכעת מתברר, כי הטענות הללו נבדקו במישור המשפטי ע"י המשנה ליועמ"ש דינה זילבר ונדחו על הסף. זילבר קובעת כי אין כל חשש לניגוד אינטרסים מצידו של ליצמן.

בעקבות ידיעות שונות שהופנו אל היועץ המשפטי לממשלה בעניינים אישיים שיש לקרובים ולגורמים נוספים שנטען כי הם קשורים לליצמן, המשנה ליועמ"ש משגרת מסמך חוות דעת שעושה סדר בכלל הטענות. פרטי המסמך הגיעו לידי 'בחדרי חרדים' והם מובאים כאן.

טענות על העסקת רעייתו. עיתון 'המודיע'. צילום: באדיבות המצלם

כאמור, בחודשים האחרונים עלו טענות כי בנו סל סגן השר, יחיאל ליצמן, הוא ספק מדרסים ואורתופדיה הפועל בבית שמש כאשר קיים חשש לניגוד; כך גם גיסו של סגה״ש, הרב שלום גרינבוים, העניק שירותי דת בבית החולים 'משגב לדך' שבבעלות קופת החולים 'מאוחדת', וזאת לתקופה של כמעט שנה.

בנוסף, עלתה טענה גם לגבי העסקת אחיינו של ליצמן, שעובד כמשגיח בבית החולים ׳אסותא׳ וכן בנוגע לרעייתו המשמשת כעובדת בעיתון ׳המודיע׳.

טענה נוספת שעלתה דיברה על קשר פסול עם עמותת ׳רפואה וישועה׳ המשויכת לחסידות גור. את פרטי הדברים הללו הביא עיתון ״דה מרקר״, תוך שהאשים את ליצמן כי הוא חורג מהחוק.

אך כאמור, במסמך שמובא כאן לראשונה, קובעת זילבר כי לא קיים חשש לניגוד עניינים ומפריחה אחת אחת את כלל הטענות.

בעניין בנו, כותבת זילבר כי ״משרד הבריאות אינו מקבל החלטות המתייחסות לספקים ספציפיים שבהם מסתייעות קופות החולים״.

הטענות נשללות על הסף. מתוך המסמך שהעבירה זילבר לליצמן

בעניין גיסו ואחיינו, קובעת זילבר כי ״לפי התיאור שנמסר לגבי עיסוקיהם של גיסך ואחיינך, הם מועסקים בשירותי דת ובמתן כשרות. ככלל, מדובר בשירותים שמרביתם אינם מפוקחים על ידי המשרד ושהמשרד אינו נוטה להתערב בהם באופן תדיר".

"ואם הם ניתנים על ידי קופות החולים או בתי החולים", הוסיפה זילבר, "הדבר נעשה משיקוליהם המסחריים ולטובת מקבלי השירות; ובדרך כלל לא בהנחית המשרד״.

גם בסוגית ׳עיתון המודיע׳ והעסקת רעייתו, נקבע כי אין כל מניעה להתעסק בעיתון מלבד נושאי פרסום, שם מבקשת זילבר מליצמן ומאנשי לשכתו להימנע מזהות העיתונים שבהם יפורסמו מודעות מטעם המשרד בראשותו.

כאמור, בלשכת סגן השר הגיבו בעבר לפרסומים כי מדובר בהכפשות חסרות בסיס, וכי התנהלותו של סגן השר נעשתה תמיד על פי החוק. בלשכת סגן השר שמחו עם פרסום ההתייחסות שמפריכה אחת ולתמיד את גל הפרסומים הלא נכונים כלפיו.

יעקב ליצמן דינה זילבר חוות דעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד