י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
קרב על הקולות

הגר"ד יוסף: "ספרדי רוצה להצביע לג'? שילך לעשות התרת נדרים"

הקרב על קולות בני התורה הספרדים: חבר המועצת הגר"ד יוסף בשיעורו השבועי - "ספרדי רוצה להצביע לג'? שילך לעשות התרת נדרים״ • לדבריו: "אנחנו נצביע ש"ס מצד ההלכה, מצד שאנחנו מחויבים לעשות כך - כדי לשמור על מסורת אבותינו" • צפו בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי'

הגר"ד יוסף: "ספרדי רוצה להצביע לג'? שילך לעשות התרת נדרים"
הרב דוד יוסף בשיעורו צילום: מתוך הוידאו

בעוד מאחורי הקלעים מתנהל קרב שקט אך מהותי על קולות בני התורה הספרדים, כאשר ביהדות התורה פועלים להביאם לתמוך במפלגתם - חבר המועצת הגר"ד יוסף מתייחס שוב לסוגיה.

במהלך שיעורו השבועי אמר הגר״ד יוסף: "כל אחד שהולך עכשיו להצביע בבחירות יגיד 'לשם ייחוד קודשא בריך הוא' כדי להעביר את הרע מפה, לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי לשנות את כל מה שקורה כאן בארץ; את הרוע הזה, את כל האפליה שיש כלפי כל דבר שבקדושה".

לדברי הרב יוסף, "את כל השנאה שיש נגד הדת ,זה לא הליכוד יעשה ולא הימין החדש ולא כל אלו, רק אנחנו נעשה את זה בעזרת ה' - אנחנו נצביע ש"ס מצד ההלכה מצד שאנחנו מחויבים לעשות כך כדי לשמור על מסורת אבותינו".

"איך אנחנו מתפללים עם הנוסח של הספרדים; ספרדים צריכים להצביע לנוסח ספרדים לא לנוסח ספרד של אשכנזים אלא לנוסח הספרדי".

הרב הפתיע את משתתפי השיעור כשאמר כי "כל מי שמקפיד על מנהגי הספרדים צריך להצביע ש"ס, "וכי יעלה על הדעת שאנחנו ננהג כמו האשכנזים?!", תהה הרב. "מה פתאום! אנחנו מכבדים מאוד את המנהגים שלהם ואנחנו אומרים להם שימשיכו, שילכו אחרי המנהגים שלהם ואנחנו נלך כפי המנהג שלנו".

"זה כולל גם ההצבעה בבחירות", הבהיר הגר"ד יוסף, שפסק כי, "מנהג אבותינו בידינו, ספרדי שרוצה להצביע כ' קודם כל שילך לרב שישעה לו התרת נדרים ואני הייתי מייעץ לכל הרבנים לא לעשות התרת נדרים לדבר הזה".

כזכור, גם בשבוע שעבר התייחס הגר"ד יוסף לנושא, וקבע כי לבחור ישיבה ספרדים אין חשש של 'הכרת הטוב' ואינו צריך להישמע לרבני הישיבה שמורים לתמוך ביהדות התורה; כעת, כאמור, פוסק הרב כי ספרדי הרוצה לתמוך בג' חייב לעשות 'התרת נדרים'.

הרב דוד יוסף יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד