י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סערה בניו יורק

העירייה הדיחה את הנציג החרדי מהוועדה

דרמה בעיריית ניו-יורק: בשל הזדהותו עם מדינת ישראל, בחרו חברי מועצת העיר להדיח את הנציג החרדי מחברותו בוועדת ההגירה | חבר העירייה קלמן יגר הגיב: "חופש הביטוי צריך להיות גם במועצה"

העירייה הדיחה את הנציג החרדי מהוועדה
קלמן יגר צילום: טוויטר

לאחר ישיבה ודיון שארך קרוב לשעתיים, החליטו חברי מועצת העיר ניו יורק להדיח את הנציג החרדי קלמן יגר מוועדת ההגירה. על פי הדיווח בעיתון 'ניו יורק טיימס', במועצה היתה "הסכמה רחבה, כי דעותיו של מר יגר לא היו תואמות את המשימה של הוועדה".

"אני לא מאמין שמישהו שעוסק בסוג הרטוריקה ששמענו מחבר המועצה יגר יכול להיות שייך לוועדת ההגירה, שאמורה לקבל לתמוך במהגרים ולקבל אותם בברכה בעיר שלנו", כך אמר קורי ג'ונסון, דובר המועצה בהצהרה רשמית לאחר ההדחה.

קלמן יגר הגיב לאחר הפרסום, כי, "אני מכבד את זכותו של היושב-ראש לנהל את המועצה כראות עיניו. לצערנו, התקינות הפוליטית קודמת לעובדה האובייקטיבית, כמובן, יש פלסטינים. עם זאת, עובדה היא כי אין מדינה פלסטינית, חופש הביטוי צריך להיות גם במועצה".

לינדה סרסור, פעילה פלסטינית-אמריקנית תומכת חמאס מניו-יורק, שיבחה את סילוקו מוועדת המועצה.

"זה משדר מסר רחב מאד שאומר כי דברים אנטי-ערביים, אנטי-מוסלמים ואנטי-פלסטינים מביאים לתוצאות והשלכות", אמרה סרסור.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בסוף השבוע האחרון, חבר מועצת העיר בבורו פארק קלמן יגר, יהודי חרדי, עורר מהומה לאחר שצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "פלסטין לא קיימת וחברת הקונגרס המוסלמית אילהן עומאר, היא אנטישמית מוצהרת".

הדבר הכעיס מספר מוסלמים שהגיעו להפגין מחוץ למשרדו בבורו פארק; הם הפגינו גם נגד דב הייקינד, מי שהיה עשרות שנים חבר בית הנבחרים של מדינת ניו יורק מטעם המפלגה הדמוקרטית.

מול המפגינים המוסלמים התקהלה קבוצת יהודים חרדים גדולה, שבאה להביע תמיכה בחבר המועצה המייצג אותם.

הקבוצה הפגינה מול אנשי 'נטורי קרתא' שעמדו לצידם של המוסלמים וקראו יחד קריאות נגד קלמן יגר.

נציג חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד