ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"השתמשו וזרקו" • ראיון זועם

מרגי במתקפה חריפה: "הם רוצים לחסל אותנו"

בעוד יהדות התורה פועלת בימים אלה במחוזות ש"ס כדי להביא קולות 'בני תורה ספרדים' ותושבי הפריפריה להצביע עבורם, ח"כ יעקב מרגי יוצא למתקפה חזיתית ושופך אש על ראשי המפלגה האשכנזית • בפנים: מהחרטה על שיתוף הפעולה בעבר ועד ההשלכות על העתיד | ראיון זועם

מרגי במתקפה חריפה: "הם רוצים לחסל אותנו"
יעקב מרגי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד בדגל התורה מרכזים את המאמצים ומנסים לגייס לטובתם את ציבור בני התורה הספרדים, במסגרת המאמצים בשבועות האחרונים יצא חה"כ אורי מקלב לסבב סיורים בערי הפריפריה - חה"כ יעקב מרגי יוצא היום (שלישי) במתקפה חריפה נגד התנהלותם של בכירי יהדות התורה והוא לא חוסך במילים קשות.

בראיון מיוחד שהעניק מרגי ל'בחדרי חרדים', הוא תוקף את דגל התורה. לטענתו, "הם (דגל התורה א.ק) דיברו על 'מפץ חרדי'. רצו שש"ס תעלם. עכשיו כשש"ס חזקה עם שישה מנדטים הם מנסים לנגוס בה בכל דרך".

"הם מתוסכלים", מציין חה"כ מרגי, "כמה אדמו"רים נעדרו מהכינוס שלהם, ואני אומר לך אחוז ההצבעה בתוך אנשי יהדות התורה יהיה נמוך מאוד. יש התמרמרות על הפוליטיקה הזולה שלהם".

שאלנו את מרגי האם לדעתו בדגל התורה מבקשים לחסל את תנועת ש"ס והוא הגיב כי, "סופו מעיד על תחילתו". לדבריו, "לא ייתכן שאנחנו מדברים על שמירה על הגוש ואנחנו שומרים על קולות הגוש - אלא שמפלגת ה"אחות" משחקת בתוך המגרש".

מרגי מתייחס לסיורי חברי הכנסת בבאר שבע וכן לביקורו הצפוי של מנהיגה הרוחני של דגל התורה שר התורה הגר"ח קנייבסקי בעיר. "מה יש ליהדות התורה בדרום שעשו כינוס בבאר שבע?", הוא תוהה, "כל המצביעים שלה, ביישובים תפרח, אופקים באר שבע - יש להם אולי 300 קולות שם".

אנחנו מציינים בפני חבר הכנסת מרגי כי בבאר שבע 'דגל' הכניסה שני מנדטים למועצת העיר. אלא שהוא דוחה את הטענה כשלדבריו, "גם בבאר שבע כולם ש"סניקים שהיו ממורמרים על הנציג המקומי ובכנסת הם חד משמעית עם ש"ס. שמעון טובול ממומר יחיד כל האברכים עם ש"ס".

מרגי מוסיף ותוקף את התנהלות קמפיין יהדות התורה, "חסר מה לעשות בקהל המצביעים של יהדות התורה? הם כבר פתרו את הבעיות של החרדים העובדים, הם פתרו את הבעיה של אלא שורצים לחזק את הליכוד? וכל הממורמרים שיביאו את הציבור שלהם לבחור".

מרגי מציין ספק בחרטה ספק בעקיצה כי, "בשיא הקרבות בין 'דגל' ל'אגודה' יכולנו לסכסך מבפנים ולקחת אלינו חסידות אחד או שתיים - לא עשינו את זאת". לדברי מרגי, "אנחנו גם לא רוצים לקחת את 'הפלג', לא רוצים לקחת אף אחד, זה פרי הגירושין שלהם שיתמודדו איתם. אנחנו לא רוצים לשחק במגרש שלהם, אנא אל תשחקו במגרש שלנו".

בסוף יש מצביע חרדי, מה זה שונה אם הוא מצביע לאשכנזים או לספרדים, יש לכם אותם אג'נדות, שאלנו

"וודאי שזה משנה, אנחנו לא מייצגים את אותם הדברים", מפתיע חה"כ מרגי בתשובתו. "הם מתיימרים לייצג את אותם דברים, רבל הם לא איפשרו לנו לטפל בבעיות האפליה כמו שרצינו, רק משום כבודם לא עשינו את מה שרצינו לעשות, יכולנו ללכת לרבנים לספר את האמת הצרופה".

"בגלל שנושאי השבת והגיוס אנחנו חושבים ביחד אז מותר לחסל את ש"ס או לשחק בתוך המגרש של ש"ס?!", תוהה מרגי בפני בחדרי חרדים. הח"כ הזועם מבהיר, "או שמשתפים פעולה או שלא. מה שעשה יו"ר המפלגה בקדנציה האחרונה בעולם הישיבות מלחיץ את גפני ואת מקלב. לא לחינם המזרח של עולם התורה הם הספרדים".

"אנשי כסא רחמים לא יצביעו ליהדות התורה"

במהלך הראיון, מתייחס חה"כ מרגי גם לנושא האיחוד בין אלי ישי ליהדות התורה. בשעה שבש"ס סירבו לתקוף באופן פומבי את המהלך, הוא מציין כי "הנושא של אלי ישי היה זניח, אתה רואה שאנחנו אדישים, הרי הספרדים האוטנטים של כסא רחמים לא יצביעו לג' - אנחנו מכבדים ואנחנו רגישים אבל מכאן לעשות את מרכז הכבוד של הכנסים במגרש של ש"ס זה אומר הכרזת מלחמה".

זה ישפיע על שיתוף הפעולה בניכם ביום שאחרי הבחירות?

"בוודאי שכן, אם יהיה נושא בהשקפה שאנחנו לא מסכימים עם גפני ומקלב אנחנו נדע להביא את זה לרבותיהם כמו שאנחנו יודעים להסביר לא כמו שהם", מבהיר מרגי ומוסיף, "אנחנו נהיה יותר חשדנים כלפיהם, מי שרוצה לחסל אותך אתה נהיה יותר חשדן כלפיהם, נקודה".

"הם השתמשו וזרקו"

מרגי מתייחס לשיתוף הפעולה האדוק שהיה בין ש"ס לדגל התורה במהלך מערכת הבחירות המוניציפליות החולפות ומצהיר כי הוא מצר על כל השיתופי פעולה שהם עשו ביניהם. "הם היו מצידם לא לשם שמיים בה בשעה שאנחנו שיתפנו איתם פעולה לשם שמיים".

חבר הכנסת מרגי מוסיף כי, "במערכת המוניציפלית היינו יחד בגלל ש'האויב של האויב שלך הוא חבר שלי'. כשאגודה ודגל היו מסוכסכים היה להם את ש"ס, אבל עכשיו הם התאחדו אז כנראה אפשר לחבוט בחבר. הם השתמשו וזרקו".

מרגי מסיים במסר נוסף ליהדות התורה. מנימת דבריו במהלך הראיון ניתן להבין את עומק התסכול בו הוא שרוי לאור ההתפתחויות האחרונות במאבק אחר האלקטורט האבוד.

לדברי מרגי, "באם הם ירצו להכניס את המנדט השביעי לא יהיה להם מנוס אלא לפתור את בעיית החרדים העובדים". "הם יודעים יותר מכולם שהסקרים של יהדות התורה הם לא לפי כל כללי הסקרים, הסוקרים לוקחים אותם כגוש ברזל, הם לא סוקרים אותם באמת".

יעקב מרגי יהדות התורה בחירות מקומיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד