י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בתגובה לפרץ

בן-גביר: נפעל לפי התורה ויד ביד עם הרבנים

נציג 'עוצמה יהודית' באיחוד מפלגות הימין מסרב לקבל את דברי יושב הראש שטען כי "הרבנים לא יישבו ויגידו לי מה סדר היום שלנו" | בן גביר מגיב: "אין לנו יכולת הישרדות אמיתית בלי גדולי תורה "

בן-גביר: נפעל לפי התורה ויד ביד עם הרבנים
פרץ ובן-גביר צילום: יונתן זינדל, נועם ריבקין פנטון / פלאש 90

בעקבות הכתבה שהתפרסמה אתמול ב'בחדרי חרדים', על דבריו של יו"ר 'איחוד מפלגות הימין' הרב פרץ שלא יציית לרבנים, התעורר שיח גועש בקבוצת וואטסאפ של פעילים חרדים בעוצמה יהודית, ונציג המפלגה איתמר בן גביר מיהר להבהיר את עמדתו בנושא.

"אתם מכירים אותנו", כתב להם בן גביר. "אנחנו אנשי תורה המקפידים על קלה כבחמורה. וודאי שאנחנו לא נפעל נגד רבנים ולא נעשה משהו שהוא נוגד חלילה את דעת התורה. אין לנו יכולת הישרדות אמיתית בלי גדולי תורה ורבנים שינווטו את ספינת עם ישראל בתקופות הרות גורל אלו. ח״כ בכנסת צריך אמנם לעשות את כל החישובים הפוליטיים שלו ולעבוד כמו שפוליטיקאי יודע לעבוד, אבל אם הרבנים יוצאים חד משמעית נגד מהלך מסויים שהוא נוגד את התורה, אין פה ספק בכלל, אנחנו נהיה הראשונים שלא נרשה למהלך כזה לצאת".

"להיפך", הוסיף בן גביר. "הרי כל עניינה של מפלגת עוצמה יהודית היא מלחמה למען תורת ישראל ולמען ארץ ישראל. אנחנו נלחמנו מול מצעדי התועבה, אנחנו נלחמנו מול רמיסת כבוד השבת, כל זה במקביל למלחמות שלנו למען שמירה והגנה על עם ישראל ועל ארץ ישראל".

באשר לדברים שצוטטו בשם הרב רפי פרץ בעניין הרבנים אומר בן גביר: "אני מכיר את הרב רפי פרץ. אמנם לא תמיד דעותיו הן כוס התה שלי, אבל בעניין הרבנים סילפו את דבריו. הרי הוא חרדל״י ומונה על ידי הרבנים. מכל מקום הרב פרץ כבר מילא בפנים, והמנדט שמתנדנד זה המנדט שלי, ולכן ברור שמי שלא מצביע ליהדות התורה או ש״ס צריך להצביע לבן גביר".

אתמול דיווחנו ב'בחדרי חרדים' את דברי יו"ר 'הבית היהודי' הרב רפי פרץ, שאמר: "הרבנים הם לא מחוץ לתחום, יש להם הרבה הרבה חשיבה שאני מאוד מעריך ומוקיר. אבל הם לא יישבו ויגידו לי מה סדר היום שלנו. אנחנו ניפגש איתם מעת לעת כדי לשמוע את הרעיונות הכלליים, אבל את ההכרעות הפוליטיות ודאי שאנחנו נכריע בעצמנו. ואם יהיו סוגיות קריטיות שמשלבות ליבון הלכתי, גם זה יעשה".

את הדברים אמר בכנס סגור בעיר מודיעין, לאחר שנשאל, האם לאחר עזיבת נפתלי בנט ואיילת שקד, המפלגה עדיין כפופה לעמדת והחלטת הרבנים.

איתמר בן גביר איחוד מפלגות הימין הרב רפי פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד