י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לקראת פסח: באיילת השחר אפו היסטוריה בקיבוץ עין חרוד

בהשתתפות רבנים ותושבי הקיבוצים באזור ובראשם הרה"ר לישראל הרב דוד לאו שליט"א החלה לפעול מאפיית המצות של "איילת השחר" בקיבוץ עין חרוד

לקראת פסח: באיילת השחר אפו היסטוריה בקיבוץ עין חרוד
הרבנים מגיעים למאפיית המצות צילום: יצחק ירמיהו - איילת השחר

חברי הקיבוצים והמושבים בעמק הופתעו לגלות ביום ראשון האחרון שבפתחו של הקיבוץ המיתולוגי "עין חרוד" נפתחה בחגיגיות רבה מאפיית מצות מהודרת הפותחת את שעריה לכל תושבי הסביבה להתחבר באופן בלתי אמצעי עם עשיית המצווה באופן מהודר.

את פעילות ארגון "איילת השחר" מכירים כבר בסביבה  במשך שנים רבות, בשיעורי תורה, תפילות בימים הנוראים, הקמת בתי כנסת והכנסת ספרי תורה למקומות שלא היה בהם זכר לכל אלו.

ובכל זאת הקמה של מאפיית מצות מהודרת הצליחה להפתיע ולשמח את התושבים שהגיעו עם בני משפחותיהם לחגוג את פתיחתה בשאיבת מים שלנו מבארות הקיבוץ.

לדברי יו"ר איילת השחר" הרב שלמה רענן מדובר בהגשמת חלום של שנים רבות. "עין חרוד מהווה סמל היסטורי ובעיני הציבור הישראלי נחשב כמקום מרוחק מאוד מתורה ומצוות. הקמה של מאפיית מצות בכל מקום בארץ היא לא דבר קל, על אחת כמה וכמה בקיבוץ, אבל הכל שווה כשרואים את העיניים הנוצצות בשמחה של מצווה של תושבי האיזור המרגישים לראשונה לחיבור כל כך חי למצה שהיא סמל האמונה".

פתיחת המאפיה נערכה בחגיגיות בהשתתפות של אורחים רבים מכל רחבי הארץ שחשו צורך לבוא ולחזק את ידי התושבים במקום ובראשם הרב הראשי לישראל הגאון דוד לאו שליט"א שנשא דברים נרגשים בטקס.

ב"איילת השחר" נערכים להמשך הפעילות במקום ולקבוצות רבות מכל צפון הארץ שעתידות לבקר והשתתף באפיית המצות ומזמינים את הציבור הרחב לבוא ולחזק ולהיות שותפים במצווה.

פסח אפיית מצות קיבוץ איילת השחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד