י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המדריך המלא לשירות אחסון אתרים בישראל

אתר אינטרנט הוא צבר של מידע. יש בו דפים, קובצי תמונה, וידאו וסוגי תוכן אחרים והמידע הזה מאוחסן על שרת כלשהוא, כשהמטרה היא שניתן יהיה לאחזר את המידע דרך האינטרנט • אם החלטתם לבנות אתר אינטרנט או שבונים עבורכם אתר, תהיו חייבים לבחור חברת אחסון אתרים, חברה שתספק לכם אירוח על אחד השרתים שלה בו תוכלו לאחסן את המידע

המדריך המלא לשירות אחסון אתרים בישראל
שרת וורדפרס צילום: יח"צ

אתר אינטרנט הוא צבר של מידע. יש בו דפים, קובצי תמונה, וידאו וסוגי תוכן אחרים והמידע הזה מאוחסן על שרת כלשהוא, כשהמטרה היא שניתן יהיה לאחזר את המידע דרך האינטרנט. אם החלטתם לבנות אתר אינטרנט או שבונים עבורכם אתר, תהיו חייבים לבחור חברת אחסון אתרים, חברה שתספק לכם אירוח על אחד השרתים שלה בו תוכלו לאחסן את המידע.

סוגי אחסון שקיימים בשוק

יש מספר סוגים של אחסון אתרים וכדאי להכיר אותם:

  • אתרי אחסון חינמי – זהו בדרך כלל אחסון בתוך אתר קיים ותוך שימוש בדומיין שלו אך עם קבלת כתובת דף אינטרנט עם סיומת שונה. אלו אתרים שיש בהם בדרך כלל פרסומות והם מוגבלים משמעותית ביחס לאחסונים שבתשלום.
  • אחסון אתרים שיתופי – זהו שרת אחד שמאחסן כמה אתרים ביחד, אתרים שעושים שימוש באותו הזיכרון, המעבד ושאר הרכיבים.
  • אחסון ייעודי – זהו שרת אחד ללקוח אחד, שרת פרטי שלו שמגיע יחד עם גישה מלאה אליו, סיסמת ניהול וכדומה.
  • אחסון מיני ייעודי – כל לקוח מקבל "נתח" מתוך האחסון הייעודי עם מעבד, זיכרון ושאר הרכיבים באופן אישי. בכל מחיצה כזו יש מערכת הפעלה נפרדת.

אחסון אתרי וורדפרס

רגע לפני שנסביר על הדברים החשובים שנוגעים לאחסון אתר וורדפרס כדאי שנבין קצת מהי מערכת ניהול התוכן הזו. וורדפרס היא מערכת ניהול אתרים בקוד פתוח, מה שאומר שהיא מופצת באופן חופשי וכל אחד יכול להשתמש בה. היא המערכת הפופולארית ביותר בעולם והיא מפעילה כיום כ-35% מכל אתרי האינטרנט בעולם! היא החלה את דרכה כמערכת בלוגים אך בשל המאפיינים המתקדמים שלה, הידידותיות למנועי החיפוש ונוחות השימוש בה היא הפכה מהר מאוד לפלטפורמה המובילה לבניית אתרי אינטרנט מכל הסוגים.

פרמטרים לבחירת אחסון לאתר וורדפרס

בבואכם לבחור אחסון אתר וורדפרס יש כמה פרמטרים שאתם חייבים לקחת בחשבון לפני שאתם מקבלים את ההחלטה על איזה שרת האתר שלכם יאוחסן מה שיכול להשפיע על התפקוד שלו.

  • מהירות טעינה – למה האתר שלכם צריך להיות עם מהירות טעינה גבוהה כמה שיותר? כי לגולשים אין סבלנות ורבים מהם יעברו הלאה אם הם יצטרכו לחכות הרבה זמן. מהירות הטעינה היא גם אחד הפרמטרים שגוגל לוקח בחשבון כשהבוא מדרג אתרים בתוצאות החיפוש והמהירים יותר מקבלים כמובן זכות קדימה. אם האתר שלכם בעברית והגולשים הפוטנציאליים שלכם בארץ, אין שום סיבה שגם השרת לא יהיה בארץ, בשביל ליהנות ממקסימום מהירות.
  • זמינות השרת – בבואכם לבחור אחסון אתר וורדפרס אתם חייבים לוודא שחברת האחסון מתחייבת לזמינות של לפחות 99% מהזמן. רוב החברות מתחייבות לכך רק שאתם צריכים לברר את זה. למה? כי אתם לא רוצים לפספס גולשים ולקוחות פוטנציאליים וגם לא רוצים שינסו להיכנס לאתר שלכם ללא הצלחה ותתפסו כחובבנים.
  • מספר דומיינים לאחסון – סביר להניח שיש לכם אתר וורדפרס אחד שמיועד להיות על השרת, אבל אם לא, כדאי לכם לברר מהי כמות הדומיינים שאתם יכולים להעלות לאותו השרת.
  • תעבורה – נפח התעבורה הוא כמות הנתונים שהשרת עומד לשלוח לגולשים בחודש. לרוב האתרים יספיק נפח תעבורה לא גדול של עד 50 GB אך אם אתם מתכננים להפוך את האתר שלכם לאתר עם נפח מידע משמעותי, כדאי שתבחנו את החבילות שמוצעות לכם.
  • גיבוי – אתם חייבים לוודא שהחברה שמציעה לכם אחסון בשרת שלה מציעה לכם גם גיבוי יומי. גם אם תעשו טעות או שתקרה איזו שהיא קטסטרופה שתעלים את האתר, עם גיבוי אתם יכולים להיות רגועים כי תוכלו להעלות את הגרסה האחרונה שוב במהירות.
  • תמיכה טכנית – אתר יכול להיפרץ על ידי האקרים, יכול לא לעלות או להיות עם כל תקלה שהיא. אתם חייבים לברר על שירות הלקוחות של החברה שמציעה לכם את שרת האחסון, עד כמה הוא זמין ואיך המענה שלו. 

לא להתפשר על פחות מהטוב ביותר!

בבואכם לבחור חברת אחסון אתרים, חברה שמציעה אחסון אתר וורדפרס, אסור לכם להתפשר על פחות מהטוב ביותר. בעיקר אם האתר הוא העסק שלכם (כמו חנות וירטואלית או אתר שמספק שירותים שונים) אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לא לבחור חברה אמינה, חברה איכותית שעומדת מאחורי מה שהיא מבטיחה, חברה שיש לה אין סוף המלצות.

נכון, יש הבדלים במחירים שמציעות חברות האחסון בדיוק כמו בכל שירות. אבל אם תחפשו רק את הזול ביותר, אתם עלולים לשלם על כך ביוקר בשל אי גיבוי של האתר, תקלות חוזרות ונשנות בלי טיפול מקצועי וכדומה. בשירות אחסון לא חוסכים כסף אלא מחפשים את האופציה הטובה ביותר עבור האתר שלכם. 

לקביעת פגישה עם מקצוענים בתחום אחסון אתרים, אחסון שרתים וכדומה, ובכדי להתאים עבור העסק שלכם את חבילת האחסון האופטימאלית, הינכם מוזמנים להתקשר אלינו: הוסט סנטר אחסון אתרים ושרתים  - טלפון 9461435 – 08

 

וורד פרס אינטרנט שרתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד