י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תיעוד מחפירת הקבר

אשכבתיה דרבי: סדר הלוויית זקן האדמו"רים

עם ישראל מתאבל על לכתו של אחד מגדולי וצדיקי הדור הרבי מסקולען זצ"ל | רבבות צפויים ללוותו למנוחת עולמים | 'בחדרי חרדים' מציג את סדר ההלוויה המלא, מבית מדרשו בבורו פארק, עד למקום מנוחתו במונסי

אשכבתיה דרבי: סדר הלוויית זקן האדמו"רים
חפירת מקום מנוחתו של הרבי מסקולען זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

בארה"ב נערכים בשעות אלה לקראת מסע הלוויתו של זקן האדמו"רים הרבי מסקולען זצ"ל שהלך אמש (שני) לעולמו בגיל 96, למגינת ליבם של רבבות אלפי חסידיו, אוהדיו ומעריציו ברחבי העולם כולו.

כלל החצרות והקהילות צפויות ליטול חלק במסע הלוויה שצפוי להיות אחד הגדולים שידעה היהדות החרדית בגולה, שכן הרבי זצ"ל, היה אוהב שלום ורודף שלום, אהוב על הבריות ואוהבן של ישראל באשר הם ובשל כך לא היה לו סכסוך עם איש.

'בחדרי חרדים' מציג את סדר הלוויה.

בשעה זו נמצאת מיטתו של הרבי בבית מדרשו בבורו פארק, והכניסה הותרה עד לשעה 6:30 בבוקר (שעון ארה"ב). החל מהשעה 6:30 ננעל בית המדרש והחלו בטהרה במקווה הפרטי של הרבי, שתימשך עד שעה 10:00.

בשעה 10:00, ייפתח בית המדרש רק לכניסת אדמו"רים, רבנים ואנשים חשובים.

בשעה 11:00 (שעון ארה"ב) יחלו ההספדים למשך שעה אחת בלבד. מי שצפויים להספידו, הם בנו הגדול ממשיך דרכו הגה"צ רבי ישעיה יעקב פורטוגל, אב"ד 'מאור הגולה' שבמונטריאל קנדה. אחריו יספיד הרה"צ רבי שמעון יואל וויינברגר שליט"א, חתנו של הרבי זצ"ל ואב"ד קהילת סקולען בוויליאמסבורג.

בשעה 12:00 יחלו ללוות את המיטה מבית המדרש ברחוב 54 ליד 13 אווניו. ילוו רגלית מבית המדרש על רחוב 54 לכיוון השדרה ה-14, שם יפנו ימינה וימשיכו רגלית לכיוון הרחובות במספרים הגבוהים 55, 56. בין הרחובות 56-60 על 'הניוטריק' ימתינו עשרות אוטובוסים שיובילו את קהל המלווים למונסי.

במונסי ייצא מסע הלוויה מביהמ"ד סקולען ברחוב לובריעל בעיר, כשהשעה המשוערת היא 15:00, לכיוון בית החיים בעיר, שם ייטמן הרבי לצד אביו בעל ה'נועם אליעזר' זי"ע ורעייתו הרבנית ע"ה. יצוין כי במונסי כלל לא יספידו.

בינתיים בשעה זו חופרים באמצעות טרקטורים וידנית עם מעדרים את מקום מנוחתו של הרבי זצ"ל.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.

חסידות סקולען מסע הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד