י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ההוראה המפתיעה של ראש הישיבה

בערב הבחירות • "לסכן את הצלחת המיזם, אבל שלא יהיה באמצע הזמן"

עונת המאצ'ינג בעיצומה עם דגש מיוחד על עולם הישיבות הליטאי שפוגש בשבועות אלו את היוזמה, ובתוך כך בימים אלו נערכת ישיבת בית מתתיהו למגבית המונים גדולה אשר תצטרף לתכנית של ידידי הישיבה אשר הקציבו סכום כסף לבנין קבע ראוי לישיבה

בערב הבחירות • "לסכן את הצלחת המיזם, אבל שלא יהיה באמצע הזמן"
הרב ברוך ויסבקר צילום: שוקי לרר

עונת המאצ'ינג בעיצומה עם דגש מיוחד על עולם הישיבות הליטאי שפוגש בשבועות אלו את היוזמה, ובתוך כך בימים אלו נערכת ישיבת בית מתתיהו למגבית המונים גדולה אשר תצטרף לתכנית של ידידי הישיבה אשר הקציבו סכום כסף לבנין קבע ראוי לישיבה.

כידוע, מצוקת המקום בבית מתתיהו חריפה מאד וסוקרה כאן מספר פעמים בעבר. בין היתר תוארו הגלריות שהוקמו בבית המדרש העמוס והדירות הישנות השכורות.

אלא שבעוד נעשות ההכנות למגבית, הודיע ראש הישיבה הגאון רבי ברוך ויסבקר שליט"א כי הוא איננו מוכן שהפרויקט יתבצע במהלך ימי הזמן, מחשש לביטול תורת הבחורים.

נציגי הבוגרים וראשי המיזם ניסו להסביר לראש הישיבה כי הזמן החולף קריטי להצלחת המגבית נוכח התרמות אחרות המשתלטות על סדר היום, ובפרט שקיום המגבית בתחילת ימי בין הזמנים מביאה לכך שהיא תתקיים בערב הבחירות ממש ויש חשש מהותי כי הישיבה תידחק לשולי סדר היום הציבורי התוסס ותיפגע מן המועד המאולץ.

אולם ראש הישיבה סירב לכל הצעה אחרת, וכאמור מתוך מטרה לא לבטל תורה החליט על התאריך הכי פחות אפקטיבי לכאורה, ב' וג' ניסן, כאשר משמעות הדבר כי המגבית תסתיים שעות ספורות לפני פתיחת הקלפיות.

ואכן, לבחדרי חרדים נודע כי בימים אלו מתנהלים הלימודים כסדרם בישיבת בית מתתיהו, בני הישיבה אינם מעורבים בענייני המגבית, מתוך מטרה שלא לעורר את הנושא ולסיים את הזמן בהמשך שקידה והתעלות.

בית מתיתיהו מאצ'ינג בחירות בין הזמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד