א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ששה ימים לבחירות

נתניהו מאבד רוב; כחלון בחוץ; פייגלין יכריע

הקלפיות צפויות להיפתח ברקע הסקרים האחרונים שמתפרסמים וגורמות לפסימיות מחד ולאופטימיות מאידך, תלוי בתוצאות כמובן | סקר עדכני מעלה כי נתניהו ללא רוב; כחלון לא עובר והמפתח בידי פייגלין 

נתניהו מאבד רוב; כחלון בחוץ; פייגלין יכריע
נתניהו צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

ששה ימים בלבד לבחירות, סקר אחרון שמפרסם היום (רביעי) אתר החדשות 'וואלה' מעלה דאגה בקרב הימין ובליכוד, כך שנתניהו יתקשה להקים קואליציה והכל בידי משה פייגלין.

על פי הסקר, כחול לבן מצמצמת את הפער מול הליכוד וזוכה ל-30 מנדטים, כשהליכוד זוכה -29 מנדטים ואחריהם מפלגת העבודה ששומרת על כוחה עם עשרה מנדטים.

אחריהם, הרשימה המשותפת בראשות טיבי ועודה זוכה ל-8 מנדטים, איחוד מפלגות הימין 7 מנדטים והימין החדש שישה מנדטים ואילו יהדות התורה יורדת במנדט מיתר הסקרים וזוכה ל-6 מנדטים בלבד.

בתחתית הרשימה; מרץ עם שישה מנדטים, ש"ס חמישה מנדטים, זהות בראשות משה פייגלין חמישה מנדטים, ישראל ביתנו מצליחה לעבור את האחוז החוסם עם 4 מנדטים וכך גם מפלגת רע"מ בל"ד.

כאמור, תוצאות הסקר מעלות סיבות לדאגה בקרב מפלגות הימין וראש הממשלה בנימין נתניהו כאשר הפער בכל עניין הרוב הקואליציוני מצטמצם בין גוש הימין לגוש השמאל - מרכז.

עוד מתברר מהסקר כי מי שיכריע את זהות הממשלה הבאה הוא משה פייגלין, שבעלדיו לא יוכל נתניהו להקים קואליציה ואילו גנץ יאלץ להביא אליו מפלגה נוספת מהגוש הימני של המפה הפוליטית.

האפשרות הנוספת שעולה היא הקמת ממשלת אחדות לאומית כאשר מפלגות הימין והחרדים כמו גם מרץ יישארו מחוץ לקואליציה.

בנימין נתניהו בחירות סקר בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד