י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בכנס ה - NYPD

הקונסול הכללי דיין: "אסור לתת למציאות הזו להימשך"

בכנס השנתי של משטרת ניו יורק אמר הקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין: "אתם בחזית המלחמה כנגד האנטישמיות, אסור לתת למציאות הזו להימשך. אל לנו להתרגל למציאות הנוכחית" • "רק אתמול רוססו ברחובות ברוקלין שני צלבי קרס"

הקונסול הכללי דיין: "אסור לתת למציאות הזו להימשך"
דני דיין בכנס נגד האנטישמיות צילום: המצלם

הבוקר (רביעי) נערך הכנס השנתי של ה-NYPD (משטרת ניו יורק) שעסק בעלייה המדאיגה של פשעי השנאה האנטישמיים במדינה ובהיערכות אבטחת הקהילות היהודיות לקראת חג הפסח. מאות בכירי ה-NYPD תודרכו ע"י מפכ"ל ה-NYPD, ג'יימס פטריק אוניל והקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין שהפציר בבכירי ה-NYPD: "אתם בחזית המלחמה כנגד האנטישמיות, אסור לתת למציאות הזו להימשך. אל לנו להתרגל למציאות הנוכחית".

דיין התייחס להשבת גופתו של זכריה באומל הי"ד ואמר "בדרכי לפה קיבלתי את הבשורה המרגשת ביותר שדיפלומט ישראלי יכול לקבל - זכריה באומל, יליד ברוקלין, ניו יורק, שהגיע לישראל כדי להגן עליה זכה לחזור לישראל, 37 שנים אחרי הקרב. לעולם לא נשכח את הבנים שלנו".

הבוקר (שעון ניו יורק), נערך הכנס השנתי של בכירי ה-NYPD במטה ה-NYPD במנהטן ע"י מפכ"ל ה-NYPD, ג'יימס פטריק אוניל והקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין. לכנס הגיעו נציבי ה-NYPD, קצינים בכירים ומנהלי מחלקות ותחנות בהשתתפות בכירי הקהילות היהודיות בניו יורק, הכנס התקיים לקראת חג הפסח ועל רקע העלייה המדאיגה של פשעי השנאה האנטישמיים בניו יורק.

הכנס אפשר מפגש בלתי אמצעי ושיח פתוח של בכירי ה-NYPD עם נציגי הקהילות היהודיות בו השמיעו את חששם ובקשותיהם. המשתתפים תודרכו לגבי סביבת האיום הנוכחית, מאמצי הלחימה החדשים והמעקב אחר ההתקפות האנטישמיות ברחבי העולם והשפעתן על פעילות ה-NYPD. ה-NYPD הינה מחלקת המשטרה הגדולה בארה"ב ולה מגוון רחב של מחלקות להתמודדות עם מגוון האיומים, בניהן מופעלת מחלקה לפשעי שנאה.

לאחר האירועים האנטישמיים האחרונים, ב-NYPD נערכים להגדלת אבטחת הקהילות היהודיות בחג הפסח: ה-NYPD יערכו סיורים ותגבורי כוחות ביניהם נוכחות מוגברת של יחידת פשעי השנאה בקהילות היהודיות, בבתי הכנסת ובמקומות נוספים בעלי רגישות ביטחונית.

מנתוני ה-NYPD עולה כי עד כה, בשנת 2019, התרחשו פי 2 יותר פשעים אנטישמיים ביחס לאותה תקופה בשנת 2018, 69 מקרים השנה לעומת 35 אשתקד. במהלך השנה כולה, אירעו 180 תקריות אנטישמיות, עלייה של 22% לעומת 2017, ועלייה של 38.6% מ -2016. נתונים אלה מתווספים לשארלוטסוויל, פיטסבורג, תקיפות פיזיות נגד יהודים בברוקלין וריסוס צלבי קרס ברחובות ניו יורק, כפי שהתרחש רק אתמול בברוקלין.

"הנתונים שהוצגו מטרידים מאוד והם מבהירים שעלינו להילחם באיום האנטישמי בכל דרך" אמר מפכ"ל ה-NYPD, ג'יימס פטריק אוניל. "כל מקרה ייחקר לעומקו וכל דיווח וחשד ייבדקו, על הציבור להיות עירני. האיום משתנה והפסח הזה שונה מקודמו, תפקידנו לדאוג שהתושבים יהיו בטוחים ויותר מזה - ירגישו בטוחים".

דני דיין, הקונסול הכללי בניו יורק אמר בכנס כי "השנה, כנס ה-NYPD שונה מבשנים קודמות - האנטישמיות ברחבי העולם גואה, וישנו זינוק בתקריות האנטישמיות ובהתבטאויות האנטישמיות. רק אתמול רוססו ברחובות ברוקלין שני צלבי קרס. כשהציבו אותי כקונסול הכללי בניו יורק לא דמיינתי שהמציאות תנסה להרגיל אותי ללכת על מדרכות צבועות צלב קרס כאן בניו יורק. אני כאן היום כדי לחזק את ידיהם של הקהילות היהודיות ולהבטיח להם שמדינת ישראל תעשה הכול כדי להילחם באנטישמיות, בשורשיה ובתוצאותיה ההרסניות. הכנס הזה מבטא את שיתוף הפעולה ההדוק של הקונסוליה הישראלית עם רשויות אכיפת החוק במאמץ המשותף לעצור את פשעי השנאה".

לכם אני קורא היום, אתם בחזית המלחמה כנגד האנטישמיות, אסור לתת למציאות שבה אנשים נפגעים בשל אמונתם להימשך. העובדות שיהודים נרצחו בבית הכנסת בתפילת השבת כאן בארה"ב, שנוף העיר נצבע כמידי שבוע בצלבי קרס, שיהודים מותקפים בקהילותיהם בעיר, העובדות הללו צריכות להדיר שינה מעיניי כולנו.

אין לנהוג במוסר כפול כלפי אנטישמיות – האנטישמיות חמורה ככל שנאה אחרת, עליה לקבל תהודה ציבורית ויחס כמו כל שנאה אחרת, אל לנו להתרגל למציאות הנוכחית. ההבדל בין אירופה שלפני מלחמת העולם השנייה לניו יורק של היום היא אתם. ההיערכות המבצעית שלכם מאפשרת לי להגיד שבפסח הקרוב אף יהודי לא צריך לפחד להתפלל בבית הכנסת שלו.

תקיפות אנטישמיות אנטישמיות ארה''ב דני דיין משטרת ניו יורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד