כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בועז יונה מ'חפציבה' שוחרר מהכלא בגלל העומס

יונה שנידון ל-7 שנות מאסר, הורשע בשורה של עבירות כלכליות הקשורות לקריסתה של חברת חפציבה

  • ז' אדר התשע"ב
בועז יונה
בועז יונה

ועדת השחרורים של השב"ס החליטה הבוקר לנכות שליש ממאסרו של בועז יונה, והוא צפוי להשתחרר היום ב-14:00 מבית הכלא הדרים בתל מונד. ההחלטה לחתום על השחרור התקבלה מאחר שלטענת שב"ס, מתקני הכליאה נמצאים בתפוסה מלאה.

לפני כשלוש שנים הורשע יונה בבית המשפט המחוזי ונידון לשבע שנות מאסר בפועל. השופט משה רביד הכפיל את הסכום שנקבע בין הצדדים במסגרת הסדר טיעון, וקבע כי יעמוד על 8 מיליון שקל. ב-30 באוגוסט 2007 יונה נעצר באיטליה, והוסגר לארץ לאחר כחצי שנה. בחודש יוני 2008 הוא הגיע להסדר טיעון עם המדינה, והורשע באוקטובר באותה השנה.

ביולי 2011 הרכב שופטי בית המשפט העליון קיבל את ערעורו של יונה, והפחית את תשלום הפיצויים שהוטל עליו לשלם לקורבנות חברת הבנייה חפציבה מ-8 מיליון שקל ל-4 מיליון שקל בלבד.

יונה הורשע - בעקבות הסדר טיעון - בשורה ארוכה של עבירות כלכליות שהיו כרוכות בקריסתן של החברות בקבוצת חפציבה שבראשה עמד, וביניהן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועוד.

נציב שירות בתי הסוהר, רב גונדר אהרון פרנקו, חתם אתמול על צו שחרור מנהלי המאפשר את שחרורם של כ-600 האסירים.

פקודת בתי הסוהר קובעת כי אם תפוסת האסירים עלתה על תקן הכליאה שנקבע, רשאי הנציב "לפי שיקול דעתו במועד שימצא לנכון" להורות על שחרור אסירים טרם זמנם, בתנאי שהגיעו "לתקופת המנהלי שלהם, תקופה הנקבעת ביחס לתקופת מאסרם". הקיצורים באים לידי ביטוי בשבועות, כך שמי שנשפט לחצי שנה, ישוחרר שבועיים מוקדם יותר וכל חצי שנה נוספת תקוצר בשבוע נוסף, עד למקסימום של חצי שנה למי שריצה תקופת מאסר של 11 שנה ומעלה.

ביום שני אישרה הכנסת תיקון לחוק השחרור המנהלי ולפיו בניגוד לשחרור הגורף שהיה נהוג עד כה, ישוחרר רק מי שנגזרו עליו עד 4 שנות מאסר, או לחלופין מי שנשפט לתקופה ארוכה יותר ובתנאי שקיבל קיצור של שליש על ידי ועדת השחרורים. מהלך, שיוזמו היה ח"כ אמנון כהן מש"ס.
בועז יונה חפציבה דירות פשיטת רגל בית כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד