י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"החרדים טפילים"

עיתון 'הארץ' במאמר מערכת נוטף משנאה

בעיתון 'הארץ' הופיע הבוקר מאמר מערכת ובו דברי הסתה קשים כנגד הציבור החרדי, כאשר בשיאו של המאמר הם מגדירים את המגזר "טפילים" • 'הארץ' מאשים את נתניהו שהוא מוכר את המדינה לחרדים כדי להיבחר לקדנציה חמישית  • למרות הבקשות, המו"ל עמוס שוקן סירב להתנצל

עיתון 'הארץ' במאמר מערכת נוטף משנאה
עמוס שוקן צילום: אמיר לוי / פלאש 90

הסתה חמורה: עיתון 'הארץ' מסית נגד הציבור החרדי כאשר במאמר מערכת הוא מכנה אותם כ'טפילים', תוך שהוא מאשים את ראש הממשלה נתניהו בכך שיש לו יד בהפיכתו של הציבור החרדי לנתמכי סעד.

במאמר מערכת שפורסם הבוקר (רביעי) בעיתון 'הארץ' נכתב בין היתר כי "נתניהו מזלזל ומתנשא בתבונתם של תומכיו בליכוד, "הוא מסתיר מהציבור את המחירים של בחירתו לקדנציה החמישית".

במאמר מציין הכותב, כי המחיר של הקדנציה החמישית של ראש הממשלה היא "הרחבת הטפילות החרדית, רמיסת החברה הערבית, העמקת סתימת הפיות, ריסוק רשויות החוק והמשפט והצדקת השחיתות כדרך חיים".

בהמשך המאמר, מתייחסים שוב לנושא החרדי, ונתניהו מואשם כי "הקצבאות הנדיבות והפטור מלימודי ליבה הופכים את החרדים לנתמכי סעד, בנוסף לאובן התוצר".

כאמור, מדובר בהסתה קשה כנגד הציבור החרדי, כאשר למרות פניות ברשתות החברתיות, מו"ל העיתון עמוס שוקן, סירב לחזור בו או להתנצל מהדברים שנכתבו מעל דפי העיתון שבבעלותו.

בחשבון הטוויטר שלו כתב שוקן: "‏‎‎חברים, let’s face it. (בואו נתייחס למציאות א.ק ) גם לא שירות צבאי שאחרים עושים בעבורם, ולא עבודה, שאחרים עושים בעבורם. גם לדרוש את הדברים וגם להזדעזע מכך שמכנים את זה טפילות זה קצת מרחיק לכת. יש חרדים שמשרתים ועובדים וזה יפה, אבל לדעתי ההכללה מוצדקת".

שוקן ניסה להצדיק את ההגדרה החמורה הזו כלפי הציבור החרדי וטען בהמשך כי "טפילות אינה השוואה לבעלי חיים נחותים. לדעתי המילה הזאת משמשת במקום שהיא מתארת טפילות: צמח, חי או אדם".

עמוס שוקן עיתון הארץ הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד