ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
החשדות המלאים בפרסום ראשון

אישום חמור: כך נהג אב ל-18 להתעלל בילדיו

כתב אישום מזעזע הוגש נגד אב שהתעלל בצורה חמורה בילדיו ופגע בהם נפשית ופיזית • האב מואשם בין היתר כי נהג להכות את ילדיו באמצעות מקל עץ של מטאטא, לצבוט בפניהם ובידיהם עד שגרם להם כאב, למשוך באוזניהם, לסטור להם, ולעקם את אצבעות כף היד • פרקליטו: "מדובר בתיק טיפולי לחלוטין" • החשדות המלאים בפרסום ראשון

אישום חמור: כך נהג אב ל-18 להתעלל בילדיו
אילוסטרציה צילום: Danielle Shitrit/FLASH90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום חמור נגד אב בן 48 בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש כנגד ילדיו. החשדות המלאים בפרסום ראשון.

על פי כתב האישום, במשך למעלה מעשר שנים נקט הנאשם, אב ל-18 ילדים בלעה"ר, אלימות כלפי ילדיו בגילאי 9 עד 16. הנאשם נהג להשרות אווירה מאיימת ואלימה בבית. הנאשם נהג, כדבר שבשגרה, להכות את ילדיו באמצעות מקל עץ של מטאטא, לצבוט בפניהם ובידיהם עד שגרם להם כאב, למשוך באזניהם, לסטור להם, ולעקם את אצבעות כף היד עד כאב.

מפרטי כתב האישום שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי במשך למעלה מעשר שנים, נקט הנאשם אלימות כלפי ילדיו, וביניהם ח' בת 16, ד' בת 13, א' בת 11 וי' בן 8. במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד הילי ברגמן, נהג הנאשם בשנות החמישים לחייו, תושב ירושלים, להשרות אווירה מאיימת ואלימה בבית. הנאשם נהג, כדבר שבשגרה, להכות את ילדיו באמצעות מקל עץ של מטאטא, לצבוט בפניהם ובידיהם עד שגרם להם כאב, למשוך באוזניהם , לסטור להם, ולעקם את אצבעות כף היד עד כאב. כן נהג הנאשם לקלל ולצעוק על ילדיו, איים עליהם שיעזוב את הבית וישאיר אותם ללא מזון ופרנסה.

במספר רב של הזדמנויות, כך עולה מכתב האישום, נהג הנאשם לכנות את ח' וא' במילים בוטות שאין כאן במקום לפרטם. כמו כן, בהזדמנויות רבות, כאשר אחד מן הילדים איחר לקום בבוקר, נהג הנאשם לכנות את ילדיו במילות גנאי "עצלן" ו"טיפש". לעיתים התפרץ הנאשם התפרצויות זעם שלוו בקללות ואיומים כלפי ילדיו. באחת ההזדמנויות, בשנת 2017, בשעות הבוקר, בעת שחלק מן הילדים עוד ישנו, שבר כוסות זכוכית מהכיור במטבח בחמת זעם, ובסמוך לחלק מן הילדים שעמדו בסמוך, והכל בעת שא' בכתה בסלון הדירה.

באחד האירועים שמופיעים בכתב האישום, בשנת 2018 שהה בבית יחד עם חלק מילדיו וביניהם א' ח' ו-ד'. בעת שנח במיטתו, התגלע ויכוח בין א' וד', במהלכו טרקה א' דלת חדר בבית. א' עלתה לקומת הגלריה בבית. הנאשם קם ממיטתו, נטל מקל של מגב והלך אחריה. הנאשם שאל את א' אם היא "רוצה מכות" ואיים כי "יפוצץ" אותה במכות. הנאשם הכה את א' בחזקה באמצעות מקל המגב מספר מכות, בגופה לרבות בזרועה, ברגליה ובנעליה, וזאת בעת ששכבה על מיטתה וניסתה להתגונן מפניו. הנאשם המשיך במעשיו חרף זעקותיהן של ח' ושל א' שניסו להניא את הנאשם ממעשיו.

כתוצאה מן המכות באירוע זה התעקם מקל המגב ונגרמו לא' כאב וכן חבלה יבשה בשוק רגלה הימנית. במהלך המתואר, ניסתה ח' להתערב על מנת לגונן על א'. בתגובה, איים הנאשם על ח' שאם תתקרב תחטוף ממנו "מכות רצח". בהמשך, ירד הנאשם לקומה התחתונה. ח' שאלה את הנאשם מדוע הכה את אחותה הקטנה. הנאשם בתגובה אמר לח' "תסתמי את הפה" והכה אותה מספר פעמים בידיה בחזקה באמצעות המקל שאחז בידו. הנאשם אמר לח' שהיא חצופה וכי הוא שונא אותה. ח' נאבקה בנאשם ובשלב מסוים הצליחה ח' לקחת מידיו את המקל והנאשם יצא מהדירה. כתוצאה מן המכות באירוע זה נגרמה לח' כאב וחבלה יבשה בידה.

באירוע אחר לפני כחודש, כך נודע ל'בחדרי חרדים', בטרם כניסת השבת יצאו בני משפחת הנאשם מהבית. בת ה-16 אמרה לאביה כי אין בכוונתה להגיע לאירוע לשם יצאו בני המשפחה, משום שאינה רוצה לשהות במחיצתו. האב צעק עליה, וקרא לה "מטומטמת", ואיים עליה כי "יפוצץ לה את הצורה". בשל פחדה ממנו ברחה ח' למרפסת הדירה, סגרה אחריה את הדלת והחזיקה את הדלת סגורה באמצעות ידיה על מנת למנוע את כניסתו, בניסיון להימלט מפני איומיו. הנאשם הלך בעקבותיה, פתח בכוח את דלת המרפסת והחל להכותה בזרועותיה וכתפיה.

ח' ברחה לכיוון חדר האמבטיה בדירה וסגרה אחריה את הדלת. האב הצטייד במקל של מטאטא, פתח בכוח את דלת חדר האמבטיה חרף ניסיונותיה של בתו ח' למנוע את פתיחת הדלת. הנאשם דחף את ח' בעוצמה לעבר אסלת השירותים והפילה לארץ. כתוצאה מעוצמת הנפילה נשברו מושב ומכסה האסלה. בעודה שוכבת על הרצפה ליד האסלה, החל הנאשם להכות את ח' בעוצמה באמצעות מקל המטאטא בזרועותיה ובפניה. כתוצאה מהמכות שהפליא בה, נשבר מקל המטאטא על גופה של ח'.

בשל מעשי האב והכאב הרב שגרם לה, צעקה ח' בחזקה. בשלב מסוים עזב האב את חדר האמבטיה כשהוא מקלל את בתו. ח' נעלה את נעליה והרימה את הטלפון הנייד שלה. האב שחזר בינתיים לחדר האמבטיה, הורה לה לעזוב את הטלפון, הזהיר אותה שלא תתקשר למשטרה, והכה אותה שוב בחזקה באמצעות המקל, בידיה, ברגליה בראשה ובפניה. בעקבות מעשיו של הנאשם נגרמו לח' שטפי דם בפניה ובזרועותיה.

באירוע נוסף, כחודש עובר להגשת כתב האישום, הכה הנאשם בידיו את בנו י' בן ה-8 בפניו ובכל חלקי גופו, זאת בשל כעסו על כך שי' לא ישב ללמוד. במעשיו האמורים לעיל תקף הנאשם קטינים עליהם הוא אחראי וביניהם ח', א' וי' וגרם להם חבלות של ממש, וכן איים עליהם בכל דרך בפגיעה שלא כדין בגופם בחירותם או בפרנסתם בכוונה להפחיד אותם או להקניטם.

כן נהג הנאשם לקלל ולצעוק על ילדיו, איים עליהם שיעזוב את הבית וישאיר אותם ללא מזון ופרנסה. במספר רב של הזדמנויות, נהג הנאשם לכנות את ילדיו במילות גנאי, במהלך התקופה הרלוונטית התפרץ התפרצויות זעם שלוו בקללות ואיומים כלפי ילדיו. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

פרקליטו של הנאשם, עו"ד דוד הלוי, מסר ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר בתיק שהחל בקול תרועה רמה אך בסופו של יום, עיון בכתב האישום מלמד על 4 אירועים קונקרטיים בלבד. כך או כך להערכתנו מדובר בתיק טיפולי לחלוטין שיוביל בסופו של יום ובהקדם האפשרי לחזרת מרשי לחיק משפחתו וילדיו".

אלימות קשה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד