י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרטים חדשים

הפיגוע המזעזע בברקן: חטיפה שהשתבשה

ערב הפיגוע המחריד שהתרחש באזור התעשייה בברקן אמר המחבל לקטין כי אביו ישוחרר מהכלא הישראלי, וביקש ממנו להתפלל בעבורו | בחקירה התברר: המחבל תכנן לבצע פיגוע חטיפה לצרכי מיקוח

הפיגוע המזעזע בברקן: חטיפה שהשתבשה
היורה באזור התעשייה ברקן נמלט

מכתב האישום נגד קטין שהורשע בכך שלא מנע את הפיגוע בברקן עולה כי המחבל תכנן לבצע פיגוע חטיפה לצרכי מיקוח. ערב הפיגוע אמר המחבל לקטין כי אביו ישוחרר מהכלא הישראלי, וביקש ממנו להתפלל בעבורו. על הקטין נגזרו 8 חודשי מאסר בלבד. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו "רק ענישה מחמירה תמנע את הפיגוע הבא".

השבוע התקיים דיון בעניינו של קטין (17) שהורשע בכך שלא מנע את הפיגוע בברקן, בו נרצחו קים לבנגרונד יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד. מכתב האישום נגד הקטין עולה כי הוא נפגש עם המחבל מברקן מספר פעמים לפני הפיגוע, וידע על כוונותיו. בערב הפיגוע אף אמר לו המחבל כי כי אביו ישתחרר למחרת מהכלא הישראלי, דבר המצביע על כוונת המחבל לבצע חטיפה לצרכי מיקוח. על הקטין נגזרו שמונה חודשי מאסר בלבד.

לפי כתב האישום, שלושה חודשים לפני הפיגוע שוחחו הקטין והמחבל, והאחרון סיפר לו כי בכוונתו לבצע פיגוע ירי באזור התעשיה ברקן בו הוא עובד. המחבל התייעץ עם הקטין ואף ביקש ממנו להצטרף אליו. הקטין בירר עם המחבל מהיכן ישיג את הנשק, אך סירב להצטרף לפיגוע.

חודשיים לאחר מכן, הציג המחבל בפני הקטין תמונת נשק מאולתר, והסביר לו כי רכש אותו לפתרון בעיות בעתיד. הקטין שאל אם הנשק ישמש לטובת הפיגוע, ולמרות שהמחבל השיב בשלילה הבין הקטין מדבריו כי הנשק מיועד לפיגוע.

יום לפני הפיגוע שוב נפגשו השניים, אז אמר המחבל לקטין כי צפויות בשורות משמחות, וכי אביו של הקטין ישוחרר מהכלא הישראלי. הקטין שאל כיצד, אך המחבל לא השיב תשובה ברורה ורק ביקש מהקטין להתפלל בעבורו. הקטין מילא את בקשתו.

כאמור, גם לאחר שנודע לקטין על כוונת המחבל לבצע את הפיגוע לא פעל למניעת המעשה.

בנוסף, הואשם הקטין בניסיון החדרת חפץ אסור אל תוך בית כלא. אבי קטין המרצה עונש מאסר בכלא הישראלי ביקש ממנו להעביר חפצים ממקום מסוים לאימו. הקטין קיבל טלפונים סלולריים קטנים עטופים בסרט שחור דביק, ומסר אותם לאימו במטרה שיגיעו בסופו של דבר לאביו שבכלא.

בית המשפט הצבאי שומרון גזר על הקטין שמונה חודשי מאסר בפועל בגין העבירות הנ"ל, אולם הפרקליטות הצבאית ביקשה לערער על קולת העונש. כאמור, השבוע התקיים דיון הערעור, והחלטתו הסופית של בית המשפט לערעורים תפורסם בהמשך.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את משפחות הנרצחים מסר "בית המשפט הצבאי בשומרון שגה שגיאה חמורה בעת שגזר רק שמונה חודשים לנאשם שלא מנע את הפיגוע הרצחני. כשמדברים על טרור וטרוריסטים רק ענישה מחמירה ביותר יש בכוחה למנוע את הפיגוע הבא".

בלייכר מתח ביקורת על החלטת בית המשפט "עצימת העניים של בית המשפט מהמצב במדינה וניסיון לשפיטה רחמנית של הטרוריסטים כאילו מדובר באירוע פלילי מינורי שנובע ממצוקה, יש בה כדי לשמר את המשך מעשי הטרור וההרג באזרחנו".

בסוף דבריו ביקש עו"ד בלייכר מבית המשפט לערעורים להחמיר עם הנאשם "אנו דורשים מבית המשפט הצבאי לערעורים להחמיר בעונש באופן מידי לענישה מקסימאלית. אנו דורשים מבית במשפט הצבאי לראות לנגד עיניו את קרבנות הטרור הפוטנציאליים הבאים שעכשיו הוא חורץ את דינם".

יישוב ברקן פיגוע מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד