י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרסום ראשון

בגלל התבטאות ה'גדולים': עתירה נגד יהדו"ת

העמותה החילונית חדו"ש הגישה עתירה נגד יהדות התורה בעקבות התבטאויות של גדולי ישראל נגד חרדים שיצביעו למפלגות חילוניות

בגלל התבטאות ה'גדולים': עתירה נגד יהדו"ת
כינוס אגודת ישראל בירושלים צילום: שוקי לרר

פרסום ראשון: עתירה קנטרנית הוגשה נגד סיעת 'יהדות התורה' בטענה כי דברים שנאמרו על ידי גדולי ישראל נגד חרדים המתכוונים להצביע למפלגות חילוניות הם בהפרה בוטה של כללי הבחירות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי עמותת חדו"ש באמצעות עורך דינה שגיא אגמון פנתה לתנועת 'יהדות התורה' בטענה כי מדובר בהפרה ברורה של חוק הבחירות שכן, "המשדר אדם להצביע או להימנע להצביע, בכלל אן בעד רשימה מסוימת, בדרך של השבעה, קללה, נידוי, חרם, נדר, התרת נדר, הבטחה להעניק ברכה או קמע" דינו 5 שנות מאסר.

בעתירה מתייחסים לקול קורא שפורסם היום שלישי השבוע בו נכתב כי, "המצביעים לרשימת יהדות התורה יזכו לבני חיי ומזוני ולכל הטוב ממקור השפע, וחפץ השם בידינו יצליח להגדיל תורה להאדירה".

בנוסף, בעתירה מצוטט דברי האדמו"ר מויזניץ "מזעזע לחשוב שיש חרדים שחושבים להצביע למפלגה לא חרדית. לאן הגענו, זה נורא ואיום ועתידין ליתן את הדין,‏ יש‏ כאלה‏ שאומרים‏ לעצמם‏ אני‏ קנאי‏ ומחמירים‏ על‏ עצמם.‏ זו‏ טעות. ‏התורה ‏מחליטה ‏מה ‏זה ‏קנאות, ‏שזה ‏בלתי ‏לה‘ ‏לבדו. ‏מי ‏שלא ‏אוסרים ‏לו ‏רבותיו‏ מחויב‏ להצביע‏ ולקדש‏ שם‏ שמיים".

כמו כן מצוטטים דברים שנאמרו בשם שר התורה הגר"ח קנייבסקי אשר פורסמו הבוקר (חמישי) בעיתון יתד נאמן לפיהם "צריך‏ כל‏ אחד להשתדל‏ לאסוף‏ כמה‏ שיותר‏ אנשים‏ לשכנע‏ לבא‏ל הצביע‏ אך‏ ורק‏ לרשימה‏ ג',‏ ויזכו המשתדלים בזה והמצביעים לרשימת ג' לילדים צדיקים לרבות נחת מהם, מדה כנגד מדה מי שדואג להרבות כבוד שמים יזכה שבניו ירבו כבוד שמים, וכל המרבה הרי זה משובח ויזכו לשמחות בביתם".

בתנועת חדו"ש דורשים מיהדות התורה לחדול מלפרסם את הקול קורא ודבריהם של גדולי ישראל, המברכים את מצביעי יהדות התורה כשהם מבהירים כי באם ימשיכו לפרסמם הרי שהם ינקטו בצעדים משפטיים ובהם עתירה לוועדת הבחירות.

עתירה בחירות יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד