י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כתב אישום בכפוף לשימוע

פרשת הפרידה מהמפכ"ל: זו המלצת המשטרה

המחלקה לחקירות שוטרים במשטרה, סיימה לחקור את פרשת אירוע הפרידה מהמפכ"ל ה-17 של מדינת ישראל, בשל שורת ליקויים שעלו בהליך בחירת מפיק הטקס והליכי התקשרות נוספים | נגד מפיק האירועים הומלץ להגיש כתב אישום ואילו נגד הניצב ששימשה ראש אגף משאבי אנוש, המלצה לצעדים משמעתיים | המשטרה: מדובר בהמלצה בלבד

פרשת הפרידה מהמפכ"ל: זו המלצת המשטרה
המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חקירת אירועי הפרידה מהמפכ"ל דנינו: מח"ש ממליצה למשטרה לנקוט צעדים משמעתיים נגד ניצב גילה גזיאל וקציני משטרה נוספים.

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, על דעת פרקליט המדינה, שוקלת להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ירון הראל, מפיק אירועים, בחשד לזיוף וקבלת דבר במרמה בקשר למכרזים שנערכו באופן לא תקין עבור הפקת אירועים במשטרת ישראל בשנים 2014-2015.

בנוסף, המחלקה לחקירות שוטרים ממליצה למשטרה לשקול לנקוט הליכים משמעתיים או פיקודיים בעניינה של ראש אגף משאבי אנוש לשעבר, ניצב גילה גזיאל, וכן לשקול לנקוט צעדים משמעתיים נגד מספר קציני משטרה ששימשו כתקציבאים בעת הרלוונטית.

כזכור, לאחר בחינת ממצאי בדיקת מבקר המדינה בנוגע להתנהלות הכלכלית של אגף משאבי אנוש במשטרה בעקבות אירועי הפרידה מהמפכ"ל דנינו, החליט פרקליט המדינה, לפתוח בחקירה פלילית בעניין. במסגרת החקירה נאספו ונבדקו מסמכים ותכתובות הנוגעים לפרשיות שנחקרו, נגבו הודעות ונחקרו באזהרה אזרחים ואנשי משטרה.

מחומר הראיות עולה לכאורה כי במספר אירועים הגיש המפיק הצעות אמת משלו לצד הצעות פיקטיביות "מתחרות" להצעתו, על מנת להבטיח שההליך יעמוד בתנאי המחייב לפיו יש צורך בשלוש הצעות לפחות, אולם יבטיח את זכייתו של המפיק. על כן נשקלת הגשת כתב אישום נגדו, בכפוף לשימוע.

בנוסף נמצאו ליקויים בתפקוד ראש אגף משאבי אנוש לשעבר שקיימה ישיבות עם ספקים, ובהם גם המפיק הראל, עוד לפני שהחלו ההליכים לקבלת ההצעות ולבחירת ההצעה הזוכה, דבר שאיפשר, במידה רבה, את המשך התנהלותו של המפיק, ואת הליקויים בהמשך הליכי ההתקשרות. ההמלצה לשקול נגדה הליכים נובעת גם בשל אחריותה לליקויים שנפלו בהליכים שהתקיימו באגף שבראשו היא עמדה, ושהיתה לה מעורבות בהם ואחריות לתקינותם. כן נמצאו ליקויים משמעותיים בתפקודם של קציני המשטרה ששימשו אותה עת כתקציבאים האחראים על שלבי קבלת ההצעות ובחירת ההצעה הזוכה, שכן הם לא קיימו בחינה יסודית ואמיתית של הצעות אלו.

בתום החקירה ולאחר בחינת מכלול הראיות ונסיבות העניין הגיעה מח"ש למסקנה כי ליקויים אלו התקיימו באווירה של התנהלות לקויה נמשכת, שאיש לא נתן דעתו אליה, ונבעו ככל הנראה, מתוך רצון לקצר הליכים, ולא ממניעים זרים או אישיים כלשהם.

בהתאם לכך החליטה מח"ש על דעת פרקליט המדינה, להמליץ למשטרה לשקול לנקוט בצעדים משמעתיים או פיקודיים נגד ראש אגף משאבי אנוש לשעבר ובצעדים משמעתיים נגד התקציבאים שהיו מעורבים בטיפול בהצעות שהתקבלו, בגין התנהלות לקויה שלהם, שהובילה לפגיעה בשמירה על כספי הציבור, לפגיעה בשוויון ובהליכי מנהל תקינים ולפגיעה בתדמית השירות הציבורי.

עו"ד עפר ברטל ממשרד ברטל-כהן שייצג את ניצב גזיאל, מסר בתגובה להמלצות: "שמחים שמח"ש קיבלו את טענתנו, לפיה-ניצב גילה גזיאל לא עברה כל עבירה פלילית. שמחים עוד, כי אין המלצות לנקוט נגדה בהליכים כלשהם, וממליצים לבדוק בלבד, שמא יש לפעול באמצעים משמעתיים או פיקודיים בלבד. יש לשים לב לתוכן הודעת מחש, לפיה "אחריותה" של ניצב גזיאל היא יותר פיקודית מיניסטריאלית ולא אחריות אישית".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בניגוד לפרסומים שונים, החלטת מח"ש כללה המלצה בלבד, לשקול הליך משמעתי או פיקודי. החומרים ממח"ש טרם התקבלו במשטרה, ורק לאחר קבלתם הם ילמדו ויבחנו כמקובל".

עוד הוסיפו לציין בתגובתם כי "ראש אגף משאבי אנוש לשעבר גילה גזיאל, קצינה ראויה ואיכותית, שתרמה רבות וקידמה משמעותית את הטיפול בהון האנושי במשטרה במשך שנים ארוכות".

יוחנן דנינו מסיבת פרידה משטרה מחלקה לחקירת שוטרים כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד