ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

האם גרסת הסטיישן של פז'ו שווה 193 אלף שקל?

פז'ו 508SW, המציעה את האיכויות של פז'ו 508 סדאן בתוספת תא מטען גדול, היא אלטרנטיבה לאניני טעם

  • ז' אדר התשע"ב
פז'ו 508SW. צילום: דודו בכר
פז'ו 508SW. צילום: דודו בכר



איך היא נוסעת? סופיסטיקייטד. זו המלה המדויקת. תסלחו לי על הלועזית, תרגום ישיר לא יעשה את העבודה. להגיד על המכונית הזאת שהיא מתוחכמת - זה לא זה.

וזה מעניין, כי פז'ו - הארי שבתחבורה, זוכרים? - קנו לעצמם שם בזכות התנהגות כביש מלבבת, נוחות נסיעה טובה ושיק צרפתי. אלא שפז'ו 508, ולא משנה אם מדובר בגרסת הסדאן או הסטיישן, מפתיעה בערכים אחרים לגמרי.

את נוהגת ב-508SW ומרגישה עידון וליטוש ברמה מאוד מאוד גבוהה, כל כך גבוהה שאת מייחסת זאת לעצמך. אבל זה לא רק ליטוש מכני כמו שיש להונדה אקורד. זה גם ליטוש פנימי, בתוך הנשמה של האוטו. אפשר לומר שהצליחו להזריק ל-508 מנה של אלגנטיות פאריסאית.

הניחוח הזה חיוני, במיוחד מכיוון שבמרכיבים רבים המכונית הזאת כל כך לא צרפתייה. קחו לדוגמה את כיול המתלים: 508 נוחה מאוד, אבל לא רכה-נימוחה. למעשה, התפתח כאן משחק תפקידים: 508 יותר גרמנייה מפולקסווגן פאסאט, פולקסווגן פאסאט יותר צרפתייה מ-508.

עוד דבר שנדבק תמיד לפז'ו הוא איכות הפלסטיקה הפנימית - המרושלת, השברירית, המתפרקת. זה היה חלק מהעניין, ואנשים סלחו למכוניות בזכות דברים אחרים (ולפעמים לא סלחו וקנו סובארו). בפז'ו 508 נבעט המיתוס הזה הרחק הרחק. איכות הגימור כאן היא ברמה של פולקסווגן. ועכשיו אפשר רק לשאול: למה הם נזכרו עכשיו? למה רק כשהם עם הגב לקיר מול מתחרים קוריאנים עזי מצח? התשובה נמצאת כנראה בגוף השאלה.

לקנות או לא לקנות?

פז'ו 508 מחליפה את פז'ו 407 ואת פז'ו 607. המבחן הזה מוקדש לגרסת הסטיישן של המכונית. השם הרשמי הוא פז'ו 508SW. באירופה היא יצאה לשוק במקביל לגרסת הסדאן כבר ב-2010, ובישראל החל השיווק באחרונה. המכונית נמכרת עם מנוע אחד ויחיד - 1.6 ליטרים בנזין טורבו, 156 כ"ס; וברמת גימור אחת - אקטיב. המחיר הוא 193 אלף שקל.

פז'ו 508SW היא אלטרנטיבה לאניני טעם. זו מכונית לאנשים שמתעבים רכבי שטח 4X4. הם לא התמכרו או התפתו לתנוחת הישיבה הגבוהה של כביש-שטח, הם רוצים כלי רכב שקט מאוד מבחינת ההופעה והעיצוב, הם אוהבים לנהוג והם צריכים להעביר דברים גדולים.

כאן בא לידי ביטוי ה-SW שבפז'ו הזאת: נפח תא המטען של הסטיישן מתחיל ב-612 ליטר. זה לא נשמע מרשים כל כך, אבל אם מקפלים את המושב האחורי, צומח תא המטען לנפח של 1,817 ליטר - וזה כבר כמעט מספיק כדי להעביר תכולה של דירת סטודנטים או, להבדיל, מגלשי סקי.

לפז'ו 508SW אין הרבה מתחרות ישירות - כלומר מכוניות סטיישן מנהלים. אפשר להזכיר כאן את סובארו אאוטבק המצוינת, שמציעה גם יכולת שטח בסיסית אבל יקרה יותר (המחיר מתחיל ב-215 אלף שקל), ובוודאי את גרסת הסטיישן של המונדיאו - מתחרה רצינית שמציעה ביצועי מנוע טובים יותר (203 כ"ס) ומחיר רכישה נמוך יותר (161 אלף שקל). אלא שהמונדיאו תוחלף בקרוב בדגם חדש, והדגם הנוכחי לא מציע את אותה רמת ליטוש ועידון שמציעה הפז'ו.

בעד: ליטוש, איכות, צניעות.

נגד: מחיר.

שורה תחתונה: סופיסטיקייטד.
פז'ו 508 רכב סטיישן מנהלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד