י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רגע היסטורי

פלא: לייבל'ה שתה לראשונה קוקה קולה

פינת הסיפורים הלוהטים של המגזר החרדי כמעט הושבתה בשבוע החולף בשל וירוס נורא שצץ • בפנים: הבקבוק המפתיע בישיבת המועצה, הרמז על הרבנים, השמחה של קלצקין, ההמנון של סמט, ההתרמות של ליפא, ונס ההצלה של דייטש וברגר 

פלא: לייבל'ה שתה לראשונה קוקה קולה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

שבוע לא קל עבר על לייבל'ה, שהיה מרותק למיטתו עקב וירוס קטלני שתקף את האזור. לייבל'ה חושב שאולי הרוסים שלחו את הוירוס בגלל הבחירות, אך בשלב זה אין עדיין מידע מאומת. אפשר לגלות כי לייבל'ה כבר חשב להתאשפז, אך בזכות תרופת הסבתא של שתיית קוקה קולה אדום - הוא ניצל.

בעבר לייבל'ה לא שתה קוקה קולה כשהיה חולה, זאת עקב המחלוקת של הליטאים עם הגרמי"ל לנדא זצ"ל, אך משהשבוע ניטלה עטרת תפארת הרב לנדא זצ"ל והשלום עם הליטאים יצא לדרך, לייבל'ה שלח את ילדיו לקנות את המשקה הנכסף, וכך לייבל'ה כמעט הבריא. ויש גם תיעוד מהבקבוק, שלא נגמר באורח פלאי. טעם החיים.

אם חשבתם שרק לייבל'ה שתה קוקה קולה, כנראה שטעיתם: לראשונה מזה עשרים שנה, הותר להכניס את המשקה גם לישיבת מועצת העיר של הליטוואקע'ס מודיעין עילית, שם ראה לייבל'ה את סגן ראש העיר נחום גיטלר ויו"ר מטה הבחירות בעיר לוגם מהמשקה לאחר האחדות הנפלאה. ההתרגשות זועקת בתמונה.

לייבל'ה גם מצא רמז בפסוקים של תפילת שבת להכתרתם של הגאון הרב שבח צבי רוזנבלט והגאון הרב חיים יצחק אייזיק לנדא: 'שבח' יקר וגדולה וכבוד יתנו ל'אל'. אל ר"ת אייזיק לנדא. ויהי לפלא.

בנוסף, לייבל'ה טוען שכל מה שקרה בעיר התורה והחסידות הוא עניין שמיימי, שכן העיר איבדה את רבניה בכמה חודשים. יודעי דבר לחשו ללייבל'ה שגם הרב לנדא וגם הרב שלמה קורח ששימשו רבני בני ברק, למדו יחדיו בישיבת אור ישראל ואף היו חברותא. לימים, הם לא דיברו ושרר מתח ביניהם.

ולייבל'ה ראה את האבל הגדול במסע ההלוויה, והבחין בבכירי המשגיחים משוחחים במהלך הלווית הרב לנדא עם בעלי קונדטוריית כץ המפורסמת - שוקי כץ, המומים מהאבל הגדול. 

אבל עם כל הכבוד לשלום, זה מתגמד לעומת הדבר האמיתי שקרה השבוע בירושלים: ישראל אהרן קלצקין, האיש והאגדה, מי שהדביק את כל ירושלים במודעות, הגיע לישראל לשבת שבעה על אחיו רבי אברהם זצ"ל. לדברי השואלים הוא השיב "אני מגיע רק לשמחות. רבי אברהם אחי עלה לשמים ועשה כזו שמחה גדולה שאפילו הגיהנום שם נהפך לגן עדן".

ובטבריה ראה לייבל'ה את הזמר אהרל'ה סמט מקריא את המנון 'דגל התורה' מתוך הכתב בעצרת הבחירות, מלווה בקלידן מוטי כהן האגדי, המלווה את כל מערכת הבחירות. ככה זה כשהזמר מכור מחצבתה של תולדות אברהם יצחק שבשלטון הכופרים לא מאמינים, שר את שיר את 'דגל התורה'.

ומי שהפתיעו בענק השבוע, הם אנשי מערך ההסברה של יהדות התורה, שחרגו מגבולות השמרנות המקובלת במפלגה והנפיקו עיתון מושקע. לצד הכתבות הסטנדרטיות וטורי ההשקפה, גייסו העורכים יוסי צלניקר ויעקב מורגנבסר את טובי הכותבים במגזר החרדי: חיים ולדר, יאיר וינשטוק, יצחק פלדמן, אלתר גרובייס ועוד. אפילו מסעדת 'בסוד הטעמים' המיתולוגית שעל עלילוותיה הרחיב לייבל'ה בעבר, (הוקמה ונסגרה בין לילה כדי להטעות את מוסד צייצנים סיאמים של גרוזמן) גם היא קמה מחדש לתחיה בעיתון.

ללייבל'ה נודע כי את הקמפיין מנהלים ב'בולטון פוטנציאל' איסר בריסק כמובן, ואת העבודה מרכז המנהל אשכול לקוחות יוסי דץ, כשרחל פרייפלד הקופי מנהלת את הקריאייטיב והעיצובים, והסופרוויזר נועה אמנט את ההפקות והקמפיין בשטח. לייב'לה לא רוצה אפילו לחשוב כיצד היה מגיב מנדי גרוזמן אם היה יודע שהוא אחראי בעקיפין לחלק מהקמפיין של ג'.

וחבר הכנסת מנחם לייזר מוזס שאמנם מופיע בעיתון שיצא, אבל הוא נסע לארה"ב, לייבל'ה בתיעוד בלעדי של הח"כ שיחסר עוד רבות בכנסת ישראל ובעולם החסידות נושא תפילה בציון הרבי מחב"ד זצ"ל. 

לייבל'ה חובב ארכיונים מושבע, מצא השבוע תמונה שהביא הצלם דוד זר מאוצרותיו של אביו הגדול ובו נראה שר התורה הגר"ח קנייבסקי צועד ברחוב רשב"ם כשלידו ילד בן  12. הילד, תופתעו, הוא הצלם שוקי לרר, צלם היהדות החרדית ובית שר התורה, שחוגג בימים אלו למעלה משלושים שנות צילום. עד 120. 

ונשיא ברזיל ששהה בימים האחרונים בישראל לא נח לרגע, ביום שני הראשון באפריל יצא לפגישות ולסיור במנהרות הכותל והנחת פתק בין אבני הכותל, את היום ביקש לסיים בארוחה חלבית במסעדת גרג הכשרה למהדרין בקניון מלחה העוברים והשבים שחשבו שזאת עוד מתיחה הופתעו לגלות שהפעם זה אמיתי.

ומכאן לחדשות חו"ל: תחילה לליז'ענסק שבפולין, לשם נהרו אלפים להילולת בעל ה'נועם אלימלך' מליז'ענסק זיע"א. בשדה תעופה ראה לייבל'ה כמובן את ראש העיר אלעד ישראל פרוש, שלא מחמיץ אף הילולא של צדיק.

בליז'ענסק עצמה, ראה לייבל'ה את ליפא שמלצר, מסייע לשמחה קרקובסקי האגדי להתרים אנשים למען הכנסת אורחים. ליפא סיפר שהוא נכד דור שמיני לרבי אלימלך. לייבל'ה לא בדק, אבל אם ליפא אומר, מיהו לייבל'ה שיקח לו את המילים. ליפא דיבר באנגלית והתרים את האמריקאים.

ואת איש עולם החסידות שמעון מאיר פריד, ראה לייבל'ה מסיים את כל ספר התהילים מחוץ לציון. כל זאת ועוד, לא מנע ממנו לעדכן את "אידישע נייעס" בכל רגע נתון, למרות שעלו על המדליף מויז'ניץ.

גם את רפאל וואהל מצ'רדי, ראה לייבל'ה חבוש בקסקט ולוקח פסק זמן. הוא הגיע להתפלל עבור כל המגביות שיתקיימו בקרוב למען ייכנס כסף אמיתי במגביות.

ומי שגם לא ויתר על ההילולא, הוא הרבי החדש מלעלוב הצעיר, חתנא דבי נשיאה של ראש קהילת שטפנשט שהגיע מישראל ונצפה מדבר בטלפון כשהוא סועד את ליבו. 

אורח חשוב שגם הגיע, הוא יוסי דייטש. לייבל'ה ראה אותו ביחד עם הנגיד צבי אריה אייכלר באמירת ויתן לך בשבת של ישיבת 'אורייתא' בברדיטשוב. וזה קורה לאחר הנס הגדול שנעשה לדייטש שניצל ביחד עם העסקן יענקי ברגר בתאונה.

ומברדיטשוב לאומן: איש מירון, מנכ"ל מוסדות אוהל הרשב"י במירון, הרב שרגא שניצר, נצפה בציון רבי נחמן מברסלב באומן.

ומכאן לתפוח הגדול: בבית הלבן בוושינגטון חגיגה גדולה של עסקנים חרדים שהגיעו לחתנא דבי נשיאה ג'רארד קושנר, להודות לו על חוק שיקצר את עונשם של אסירי צאוורון לבן. העסקנים בראשות משה מורגרטן מחסידות סקווירא הגיעו והודו לנשיא ולאנשי הממשל שעשו הכל להעביר את החוק שלרגע היה נראה שאין לו סיכוי.

לייבל'ה שלא קיבל אישור להכנס למפגש, ראה את עורך 'משפחה' באנגלית שרולי בסר משוחח בידידות עם ג'רארד קושנר ועוזרו אבי ברקוביץ, שעשו הכל כדי שהחוק יעבור.

ועדיין בניו יורק והאבל הכבד שירד על היהדות החרדית שלא פסח על שלושת הצלמים שתיעדו את מסע הלווית הענק של הרבי מסקולען זצ"ל בבורו פארק. צוות הצלמים אברמי ברגר (שלא מגיע לפסח לארץ), שלומי קרויס המכונה  ארי ק., ושימי פוזן שהתפרסו על השדרה ה - 14 רוקנו את הכרטיסים במשרדי 'די וואך' והמשיכו ללוויה במונסי, בנסיעה לייבל'ה לא בדק האם נסעו באובר מה שבטוח תמונה יש.

ומי שסגר את העסק בהלוויה הוא איש 'מפואר' ר' יענקי ראטה, שסגר את החנות על מנעול ובריח והגיע להשתתף במסע הלוויה. 

במונסי ראה לייבל'ה את שלום מרדכי רובשקין האסיר לשעבר, עומד כאחד החסידים ומתפלל בשעת מסע הלוויה.

והתמונה שסיכמה את מסע הלוויה הייתה של הרבי הצעיר ממבקשי השם, שנסע עם דודי - ההויז בחור, לגייס קמחא דפסחא נאלצו לקטוע את המסע ולהשתתף בלוויה. הרבי ממבקשי השם שכבר בגיל 22 קשה לו ללכת, שם את ידו על ההויז בחור והשניים ליוו את זקן האדמו"רים.

ויוסי לנדא - קמב"ץ זק"א באשדוד, נצפה במעמד הפתיחה של חנות הצורפים בשדרה ה- 13 בבורו פארק. 

ובחפ"ק של מרכז חסידי ויז'ניץ בבורו פארק, פגש לייבל'ה את מנכ"ל מוסדות בעלזא ראובן ברייש, שהגיע לעזור להם בגיוס הכספים. 

מי שהגיע לביקור קצרצר בניו יורק הוא מלך הקומזיצים פיני איינהורן. מי שפגש אותו שם הוא חברו הזמר נחמן בוימל שלקח אותו למקום האהוב על פיני - חנות גיטרות במנהטן, לייבל'ה לא יודע מה השניים תכננו? אל הוא מחכה לאלבום של פיני שבדרך...

ובחזרה לישראל: לקראת החתונה הגדולה של העיתונאי אבי רבינא ראה לייבל'ה את רבינא בהפוגה קלה בין כתבה לשידור, בודק את ההזמנות האם אכן הם נשלחו. לייבל'ה רשם ביומן, יומיים אחרי הבחירות במרכז האירועים גן ההדסים בקרית ספר.

והשבוע לייבל'ה הגיע לסביון להכנסת ספר תורה של שליח חב"ד שהוכנס ע"י רו"ח הצמרת קובי נבון בסביון. מלבד צמרת הליכוד שנהרה למקום, ראה לייבל'ה את עוה"ד משה אוסדיטשר ומנכ"ל מוסדות תפארת בבא סאלי גואל ועקנין בכתיבת אות בספר תורה.

וגם הייטק: אפל העולמית התגייסה השבוע לסייע למערך היעוץ הרפואי של "למענכם" כאשר יו"ר הארגון הרב ערבליך נצפה משתמש באוזניה מתוצרתה.

חבר מועצת העיר ירושלים מ'יחד' יוני יוסף נצפה בוויכוח פוליטי סוער עם איש התקשורת יחיאל אברהם ופעיל ש"ס בוואטספ יאיר לוי וזאת במהלך שיעורם השבועי.

בשעת לילה מאוחרת השבוע, ראה לייבל'ה את רבה של שכונת צהלה בתל אביב הרב חיים הורביץ בתפילת ערבית באיצקוביץ.

ואפרופו, הרב הורביץ כובד השבוע בקביעת מזוזה בחנות החליפות החדשה בבני ברק 'אוסטין' בהנהלת אנשי העסקים מאיר אלמליח ורולי אלחדד.

מזל טוב לקובי ברונשטיין, רכז מתגייסים חרדים בצה"ל, לרגל חתונתו עם נעמי כהנמן באולמי סיטי טאואר. בסידור חופה וקידושין כובד הרב שמעון ליפשיץ. בברכות כובד נגיד עולם התורה הרב אייל משיח.

בשמחה נראה גם האדמו"ר ממעז'יבוז הגיע לאחר מזל טוב לחתן הנרגש.

בהמשך החתונה, ראה לייבלה את הסופר אהרון גרנות מעמותת 'עושי חיל' לחיילים חרדים בודדים, כשהוא מסייע לעוד בחור במצוקה דרך המכשיר.

צילומים: לירז מימוני

ולפני המזל טובים, אי אפשר מבלי לשגר אגרת תנחומים לסופר הדגול הרב חיים ולדר על פטירת בנו צביקי ז"ל. לבית הגדול ברחוב שמעיה נהרו אלפים אלפים מכל גווני הקשת לנחם ולהתחזק. צפו באבא ר' דודי זילברשלג, הבן מלך התותח, ישראל גליס מירושלים, זליג אורלנסקי מיתד, הלפרט מחבורת תרי"ג, ושוקי סלומון כוכב הרשת. 

ולפינת המזל טובים:

מזל טוב לחה"כ יעקב אשר להולדת הנכד בשעטומ"צ.

ברכת מזל טוב לפרשן הפוליטי יעקב ריבלין לרגל שמחת הולדת הנכדה בשעה טובה. 

ולאחר שיצא עם הגברים של מי שמש לעשות ניקיון בעיר יחד עם יו"ר התאגיד וסגן ראש העיר ישעיהו ארנרייך לרגל יום הניקיון העירוני, הוא אירס את בנו בשעה טובה. לייבל'ה שולח מזל טוב. 

ושמחה גדולה באלעד: איציק שטרן מנכבדי העיר אלעד חגג את שמחת הברית לנכדו, בן לחתנו איש המכירות ושלטי הבחירות הבולדוזר תולי לוטרמן, לשמחה הגיעו כל הפעילים של הבחירות.

ברכת מזל טוב לאיש התקשורת ואסטרטגיה חיים קליגר, לרגל שמחת נישואי בתו בשעטומ"צ.

והשבוע חיתן את בתו הזמר לבית קרעטשניף רחובות הזמר האגדי שמוליק הומינר מרחובות (שלייבל'ה זוכר אותו עוד מהמטבח בבאר יעקב) החתונה נערכה באולמי ארמונות חן בבני ברק, השמחה במקום הרקיעה שחקים.

ברכת מזל טוב לר' חיים זעליג קורניצר משב"ק  האדמו"ר מויז'ניץ, לרגל אירוסי נכדתו, בת לבנו גרשון אליעזר מאשדוד, עם בן ר' מאיר יעקב שכטר משיכון ויז'ניץ בב"ב.

וניו יורק החרדית והחסידית נערכת לחתונת ענק החתן הבנש"ק נפתלי (תולי) אונגר מו"ל מגזין 'די וואך' מנהל jdn, ו'בורו פארק 24' לרגל נישואיו, שמחת הנישואין תיערך ביום רביעי הקרוב באולמי עטרת גולדא בשכונת בורו פארק בברוקלין.

מזל טוב לחבר מועצת העיר חדרה יו"ר מדיעים ויהדות בנצי נורדמן לרגל הולדת הנכדה הראשונה.

מזל טוב לרב בנימין מילצקי מגיד השיעור הגדול בדף היומי לרגל חתונת בתו בשבוע הבא, עם בנו של המאייר גדי פולק. לייבל'ה שולח מזל טוב. 

מזל טוב לעיתונאי בנצי ליזרוביץ מרדיו 'קול חי', לרגל אירוסי הבת בשעטומ"צ.

מזל טוב לזמר שמילי אונגר מארה"ב, לרגל הולדת התאומים בן ובת בשעטומ"צ.

מזל טוב לעקיבא אוביץ מעיריית ביתר, לרגל שמחת הנישואין לבתו בשעטומ"צ.

מזל טוב לאיש החכם שידו רב לו בכול, תמיד כיף לשמוע דעתו הנבונה, ויודע לגלות ולהאיר זווית ייחודית בכל נושא, ועוד מצפה לו עוד עתיד מזהיר בתחום הקריאיטיב. ה"ה ליפא גרויז ממשובחי חסידי דושינסקיא. לרגל הולדת בתו אחרי 11 שנה. לייבל'ה משגר מזל טוב.

מזל טוב ליהודה משי זהב יו"ר זק"א, לרגל שמחת הבר מצוה לנכדו, בן לחתנו יחזקאל הרמן, השמחה תיערך הערב באולמי ארמונות הגפן בביתר.

ולסיום, מזל טוב לאלחנן הכרי טכנאי הסלולר הבכיר ב-"My cell סלולר" שמתקן תמיד ביעילות ובזריזות את הסלולר לאנשי התקשורת החרדים - לרגל הולדת בנו, שיזכה לגדלו לחופה ולמעשים טובים.

לייבל'ה רכילות חרדית קוקה קולה הרב משה יהודה לייב לנדא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד