י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"עשיתי טעויות ולומדים"

הקומיקאי שגילם דמותו של הגר"ע, מתנצל

לאחר שהיה חלק מהסערה שקמה נגד התכנית 'ארץ נהדרת', הקומיקאי שגילם את דמותו של הגר"ע יוסף זצ"ל, מתנצל, זאת בעוד עורכי התכנית עצמם לא טרחו לפרסם התנצלות או הבהרה כלשהי

הקומיקאי שגילם דמותו של הגר"ע, מתנצל
הקומיקאי שחר חסון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"סליחה על הפגיעה, כמובן לא הייתה כוונה לפגוע ברב... אלא בדיחה על תשדירי הבחירות", כך כתב הקומיקאי שחר חסון, מי שגילם את דמותו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל במערכון המבזה והלעגני בתכנית 'ארץ נהדרת'.

הקומיקאי המפורסם בישראל כתב את הדברים לכמה פעילי ש"ס אשר פנו אליו באפליקציית המסרים וואטסאפ וגינו את המעשה המביש שפגע ברגשותיהם.

אחד מהם הציע לחסון לפרסום סרטון התנצלות בו יביע חרטה ויתחייב שלא לשוב לגלם את דמותו של רבם הנערץ ולפגוע ברבבות ההולכים לאור המורשת שהנחיל להם, אך זה השיב לו: "עשיתי טעויות ולומדים אחי... זה השיעור שהייתי צריך לקבל".

כזכור, שלשום (רביעי) דיווחנו 'בחדרי חרדים' על אודות הסערה והזעם שהופנו כלפי מפיקי תכנית הסאטירה 'ארץ נהדרת' המשודרת ב'ערוץ 12', לאחר ששודר בו מערכון לעגני לתנועת ש"ס ולעומד בראשה, כאשר אחד המשתתפים בו הופיע כשהוא מחופש למרן הגר"ע יוסף זצ"ל, תוך שהוא מציג אותו בצורה שלילית ואף אלימה.

מתנועת ש"ס הגיבו בזעם למערכון המביש ומסרו, "ארץ נהדרת" ראויה לכל גינוי על מופע ההלעגה המביש הערב בדמותו של מרן הקדוש רבי עובדיה יוסף זצ"ל, אשר כמליון איש צעדו אחר מיטתו וראו בו מנהיג יהודי נערץ ומודל לחיקוי".

עוד הוסיפו, "הגיע הזמן שגם עורכי תכניות הבידור יבינו שיש ציבור החי מחוץ לגבולות רחוב רוטשילד, ציבור המחובר למסורת ולרבנים, ויש דברים שעליהם לא צוחקים. ל"אנשי רוח" חילוניים הם לא היו מעזים לנהוג כך. תתביישו לכם!".

"התכנית "ארץ נהדרת" חצתה הערב קו אדום לאחר שלעגה באופן מביש למרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל", צייץ יו"ר התנועה השר אריה דרעי שגם דמותו כיכבה במערכון, והוסיף, "מיליון איש צעדו אחר מיטתו וראו בו מנהיג יהודי נערץ ומודל לחיקוי. יש דברים שעליהם לא צוחקים. ל"אנשי רוח" חילוניים הם לא היו מעזים לנהוג כך. תתביישו לכם!".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ יואב בן צור צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ארץ נהדרת" מגיעה בכל פעם לשפל חדש אך פגיעה בכבוד המת ובדמות כמו מר"ן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, אשר הקדיש את כל חייו למען תורת ישראל ועם ישראל, היא מעשה רשע שאין לו מקום גם בתכנית הומור. טוב היה אם עורכי התכנית היו לומדים קצת מי היה מר"ן זצ"ל ואולי סופגים ערכים על הדרך".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס, פרסם הודעת גינוי אישית, "אנחנו מזרחים, אבל לא מטומטמים. בעידן היום שכל ערוץ מנסה להגדיל את אחוזי הריטינג, העורכים וכותבי התסריטים מאבדים את זה לגמרי עד כדי חציית כל הקווים אדומים. מציע לעורכי התוכנית לעלות לקברו של מרן עט"ר רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל ולבקש מחילה".

גם ח"כ ינון אזולאי מחה: "שפל חדש של תכנית סאטירה עלובה שנתנה סטירת לחי למליוני יהודים ברחבי העולם שרואים במרן הרב עובדיה יוסף זיע"א דמות של אב רוחני וניצחי. זוהי ארץ נעדרת מכל מסורת וסממן יהודי, בושה!", כך אזולאי.

אתמול הצטרף למגנים גם הראשון לציון הגר"י יוסף שאמר, "כיהודי, כרב ראשי, כבן, כאדם, אני בוש ונכלם אל מול הליצנות החרפה והביזיון הנוראיים ששודרו אמש כלפי אבא זכר צדיק לברכה מרן הרב עובדיה יוסף גאון ישראל גדול הדור בתורה באהבת ישראל ובהקמת המפעלים לחינוך יהודי של ילדי ישראל".

לדבריו, "זאת לא "ארץ נהדרת" זו ארץ אוכלת יושביה ורבניה שהחינוך שלה פשט את הרגל. המבזה תלמידי חכמים אין לו רפואה למכתו והמבזה כבוד המת גדול עוונו מנשוא וכל אדם ואדם שיש לו חלק בכך יתן על כך את הדין בשמיים".

הרב ציין עוד כי, "על כל אחד ואחד מאיתנו מוטלת חובת מחאה כלפי כבוד התורה שחולל ונרמס".

ולא רק הפוליטיקה. גם ברשתות החברתיות נרשמות תגובות נזעמות נגד עורכי התכנית שלא בפעם הראשונה פוגעים ברגשי הציבור החרדי, הן בנושאי דת והן נגד רבנים כאלה ואחרים.

בשעות הערב הגיעו עשרות פעילי ש"ס בראשות חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי וסגן ר"ע פתח תקוו אוריאל בוסו, אל מחוץ לאולפני 'ערוץ 12' בתל אביעב בכדי למחות על כבוד מנהיגם שנרמס מול רבבות צופים.

הרב עובדיה יוסף ארץ נהדרת התנצלות מערכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד