י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפרשן הבכיר

"נתניהו יעשה הכל כדי למנוע העמדתו לדין"

איך זה שנתניהו שומר על כוחו למרות כל הפרשיות נגדו? האם בני גנץ כבר הפסיד מראש? • רביב דרוקר בריאיון

"יעשה הכל". דרוקר. צילום: פלאש 90
"יעשה הכל". דרוקר. צילום: פלאש 90

הספירה לאחור נמשכת: ביום שלישי נלך כולנו לקלפי, אבל בינתיים - אם להאמין לסקרים האחרונים נראה כי מי שירכיב את הממשלה הבאה הוא בנימין נתניהו, שוב; צוללות? חקירות? כתבי חשדות? זה לא בדיוק מעניין את הבוחרים שמעניקים למפלגת הליכוד 28 מנדטים, ולגוש הימין בכללותו 66 מנדטים. 

מסתמן: ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרך לכהונה חמישית ואת רביב דרוקר זה די מדכא. "אין ספק שזו מציאות מדכדכת", אמר בריאיון לניסים משעל ב־103fm. "אני חושב שיש ציבור רחב שלא כל כך קשוב לחדשות על נתניהו ואף מזלזל בהן".

לדבריו, נתניהו הצליח לשכנע את רוב הציבור שיש דברים יותר חמורים מאשר החקירות נגדו - התקשורת, בית המשפט והפרקליטות, או בעצם - 'האליטות'. אותם אנשים שיצביעו לנתניהו למרות הכל הם אנשים ש"מאוד לא מתרגשים מהחשיפות האלה. לתחושתם, הכל קטן לעומת מה שביבי מביא להם".

כחלק מהקמפיין שלו נתניהו תוקף את התקשורת בכל פעם מחדש. האם בבוקר שאחרי הבחירות - אם וכאשר ינצח, ימשיך לצאת נגדה? לפי דרוקר, בהחלט כן.

"בניגוד לבחירות הקודמות ששם היה בדבריו גרעין של אמת, הפעם - בגלל מה שהוא עשה לתקשורת, קשה להגיד שהיא הייתה נגדו. עכשיו יש חלקים גדולים בתקשורת שהם ימין. לדעתי, אותם חלקים לא יכולים להיות גאים בצורה שבה סיקרו את מערכת הבחירות הזאת. רובם לא תפקדו בכלל כעיתונאים. 

"כל מה שיעקב ברדוגו עשה זה תעמולה בוטה לטובת נתניהו ונגד גנץ", תקף דרוקר. "הקשר שלו לעיתונאי זה כמו הקשר שלך, ניסים, לריקוד בלט. הוא לא מתפקד שניה אחת כעיתונאי או כפרשן".

גם מאראל סג"ל ושמעון ריקלין לא חסך דרוקר במילים קשות: "שמו כמה תועמלנים בעמדות מאוד משפיעות ובכירות בתקשורת הישראלית בשם האיזון המוצדק, אבל במקום שהם יעשו עיתונות שגם מושפעת מעמדותיהן הפוליטיות, הם עשו רק פוליטיקה. 'ערוץ 20', 'ישראל היום' ועוד אינסוף משבצות הן לחלוטין תעמולה בוטה לטובת נתניהו".

לפני כמה ימים אמר דרוקר שממשלת ימין עם פייגלין, סמוטריץ' ובן גביר מפחידה אותו מאוד. מה כל כך מרתיע אותו? והרי זהו רצון הבוחר. "עכשיו זה הדבר האמיתי", הסביר דרוקר את החשש.

"אותם אנשים באמת יכולים לבטל את הוועדה לבחירת שופטים, לעשות שימוע לשופטים בכנסת,  לסגור את התאגיד ביום אחד ולחוקק חוקים שיפריעו לארגוני זכויות האדם לעבוד". רק בבקשה - אל תגידו שהוא מפחד. "גברים הם מוטרדים, מודאגים או מקמטים את המצח שלהם בדאגה. אנחנו לא מבוהלים ולא מפוחדים".

רביב דרוקר בנימין נתניהו העמדה לדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד