כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הישורת האחרונה

לקראת עימות היסטורי בין רה"מ נתניהו לגנץ?

הישורת האחרונה: האם אנחנו עומדים לקראת עימות היסטורי בין רה"מ נתניהו לגנץ? • לאחר שגנץ השמיע ביקורת חריפה נגדו בעניין - נתניהו: "מוכן לשקול עימות עם גנץ"

לקראת עימות היסטורי בין רה"מ נתניהו לגנץ?
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: Dudi Modan/Noam Revkin Fenton, Flash90

מעט יותר מ-50 שעות עד לתוצאות הבחירות: האם נזכה לקרב בין המועמדים לראשות הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ. הערב אנו זוכם להתייחסות לנושא משניהם.

ההתפתחות מגיעה לאחר שמוקדם יותר היום (שבת) אמר בני גנץ בראיון: "קיוויתי לשבת לצדו של ביבי ולדבר אתו על כמה דברים מאוד מהותיים, אבל לצערי הוא לא מרים את הכפפה - כך שאני לא יכול לשאול אותו איך קרה שהוא לא מתייעץ איתי על הצוללות אלא עם בני הדודים שלו, למה הוא לא מגיע לרוטשילד. יש לי כמה שאלות מאוד מעניינות לשאול אותו, פספסתי את ההזדמנות אני מניח".

גנץ סירב לדון בביטול הרוטציה עם לפיד, שעל פי סקרים מסוימים החיבור גורם לנזק במנדטים, "אנחנו קבענו שאנחנו עושים הסכם, וראו איזה פלא - אנחנו מתכוונים לעמוד בהסכמים שלנו. לפיד הוא שותף בכיר, מנוסה ונהדר והוא יהיה ראש ממשלה מצוין".

עוד אמר גנץ במהלך הראיון כי הוא מאמין שהוא יצליח להקים קואליציה. לדבריו "יצרתי כבר קואליציה, 3 מפלגות - בוודאי שאני מסוגל להקים קואליציה, אנחנו רואים מה קורה ברחוב ובשטח, לאורכם של כל הסקרים. אני מודיע לך שהציבור יאמר את דברו ואנחנו נהיה המפלגה הכי גדולה. אנחנו כבר מתחברים לאנשים, כבר מקיימים קשרים, הקמתי קואליציה קטנה לפני הבחירות, נהיה המפלגה הכי גדולה אחרי הבחירות ונקים קואליציה בשבוע הבא".

כאמור, בפועל סירבו המועמדים להתעמת בשידור חי כשנתניהו נימק זאת כי הוא לא מתראיין בשבת. כאשר השבת הסתיימה דקות קודם סיום המשדר וצוות הצילום לא הספיק להיכנס עם צאת השבת, ולכן נתניהו התראיין לאחר סיום המשדר.

בראיון התריע נתניהו מהפסד של הימין: "יש פער של 4 מנדטים בין כחול לבן לבינינו. מצביעי הליכוד הם שאננים". לדבריו, "אם יהיה לגנץ ולפיד פער של 4-5-6-7 מנדטים, ברור שהנשיא יטיל עליהם את הרכבת הממשלה".

עוד אמר נתניהו כי, "אני אביא את כל מפלגות הימין אליי. מי שרוצה להסתכן לא ישמע לי. ב-2015 הקשיבו לי ולכן ניצחתי". בדבריו הפתיע נתניהו שאמר כי "אני אחיל ריבונות. אני לא מפריד בין הגושים לבין הנקודות המבודדות. וגם: בזמן הקרוב אני אפנה את חאן אלאחמר".

כאמור, נתניהו התייחס גם לסוגיית העימות התקשורתי הפומבי מחר בשעה 20:00 ואמר כי הוא "מוכן לשקול עימות עם גנץ", תוך שהוסיף בעקיצה: "שיקבעו ביניהם (גנץ ולפיד א.ק) מי מהם ראש הממשלה. אני לא אתעמת עם חצי ראש ממשלה", אמר.

בעקבות ראיון נתניהו אמר גנץ: "אחרי 13 שנים נתניהו מפחד מעימות כי הוא מרגיש את ההפסד מתקרב. מה שראינו היום זה ראש ממשלה עייף. אחרי 13 שנים נתניהו עייף מול כתבי האישום שלו, עייף מול סינואר, עייף מול תושבי עוטף עזה, עייף מול קריסת מערכת הבריאות, עייף מול יוקר המחיה ואפילו ההשמצות וההסתה שלו התעייפו".

בנימין נתניהו בני גנץ עימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד