כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הרב בקשי דורון יועמד לדין בכפוף לשימוע

בפרקליטות טוענים כי הרב הראשי לשעבר השמיע גרסאות סותרות בפרשת תעודות הרבנות הכוזבות שניתנו לאנשי צבא ומשטרה • מקורביו זועמים: הפרקליטות הבטיחה חיסיון

הרב בקשי דורון. צילום: יעקב כהן
הרב בקשי דורון. צילום: יעקב כהן

פרקליטות המדינה הודיעה היום (ה') כי היא שוקלת הגשת כתב אישום נגד הרב הראשי לשעבר, הראשון לציון הרב בקשי דורון, בכפוף לשימוע, זאת בעקבות חלקו בפרשה המכונה 'תיק הרבנים'.

על פי החשד, הוצאו תעודות הסמכה כוזבות לרבנות עבור כ-1,500 אנשי צבא ומשטרה שבאמצעותן התקבלו במרמה מהמדינה מאות מיליוני שקלים כתוספות שכר.

בעבר, הגישה הפרקליטות עשרה כתבי אישום נגד נאשמים.

החשדות המיוחסים לרב בקשי דורון מתייחסים לתקופת כהונתו כרב הראשי לישראל, בעת שנשא בתפקיד ראש מועצת הרבנות הראשית לישראל, בשנים 1998-2003. בתקופה זו איפשרו כוחות הביטחון לקצינים ונגדים לקבל תוספת שכר המקבילה לזו המוענקת למי שמחזיקים בתואר אקדמי, למי שנושא בהסמכה לרבנות.

מדובר בהטבה כלכלית שנעה בין 2,000 ל-4,000 שקלים לאדם.

במהלך חקירת הפרשה, נחקר בשעתו גם הרב בקשי דורון, אולם בסופו של יום הוחלט כי קיים ספק באשר למידת מעורבותו בפרשה והוחלט שלא להעמידו לדין. מאוחר יותר, נחקר הרב שוב אז השמיע גרסה חדשה שסתרה את זו שמסר בחקירת המשטרה.

נוכח זאת, הוחלט לחדש את החקירה בעניינו, ובוצעה השלמת חקירה שבמסגרתה אף נחקר פעמים נוספות באזהרה על ידי יאח"ה.

כמו כן עלה חשד שהרב בקשי דורון הורה למנהל מחלקת הבחינות וההסמכה ברבנות הראשית, הרב יצחק אוחנה, להעלים עין ולא להקפיד על הקריטריונים המזכים בתעודות הסמכה לרבנות.

מלשכת הרב בקשי דורון נמסר כי הוא לומד את ההחלטה בעניינו ואין בכוונתו להתייחס לנושא. מקורביו הביעו תמיהה על כך שבפרקליטות מיהרו לפרסם את ההחלטה בכלי התקשורת, לאחר שלטענם נאמר להם כי היא תישאר חסויה.
בקשי דורון שימוע תיק הרבנים כתב אישום עונש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד