כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

יונדאי I35 – קלף מנצח

יונדאי שכבשה לא מזמן את טבלת המכירות מציגה עוד קלף מנצח עם המרכיבים האהובים על הקהל הישראלי. ה-I35 המעוצבת מגיעה אלינו משודכת למנוע 1.6 חזק ותיבת הילוכים עם שישה יחסי העברה, האם היא תתברג בין מובילות הסגמנט?

יונדאי I35. צילום: פיליפ רוזין, אוטוספורט
יונדאי I35. צילום: פיליפ רוזין, אוטוספורט



אלף שש מאות סמ"ק, אוטומט, סדאן. זו הנוסחה המנצחת והאהובה על הנהג הישראלי. בדיוק מה שהיה חסר ליונדאי בהיצע הדגמים שלה עד היום. כן, ישנה ה- I25 אותה בחנו בעבר, אבל היא ממוקמת קטגוריה מתחת כיוון שהיא קטנה ממשפחתיות דוגמת המאזדה 3 והקורולה ומתחרה במאזדה 2 סדאן דווקא. למרות אותו חסרון יונדאי עקפה בחודשים האחרונים את מאזדה שליטת השוק הישראלי כבר קרוב ל- 15 שנה. עכשיו עם הופעת ה- I35 צפויה יונדאי לנגוס נתח גדול יותר מהשוק ולפתוח פער משמעותי משאר מתחרותיה בשוק.

יפה?

שפת העיצוב החדשה של יונדאי על שלל קימוריה מגיעה גם אל ה- I35 ומציגה תוצאה נאה מאוד. החזית מוכרת ומפוסלת, החלק האחורי מוגבה ויחד עם פנסים אחוריים ארוכים נוצרת אשליה של תא מטען קצר ממה שהוא, מה שמקנה מראה דינמי וזורם יותר. במהלך ימי המבחן משכה היונדאי לא מעט מבטים משאר משתמשי הכביש וכל זה למרות צבע כסוף "ליסינג" משעמם.

העיצוב המוצלח גולש גם אל תא הנוסעים יחד עם קימוריו הרבים, התוצאה שוב, נאה ומפיגה מעט את השעמום הנפוץ במשפחתיות דומות. בסעיף איכות החומרים מציגה יונדאי שיפור נוסף עם חומרים איכותיים ורכים יותר מבעבר. רכב המבחן הגיע ברמת האבזור הגבוהה בהיצע שמכונה Supreme ומוסיפה על הגרסה הבסיסית, Inspire , בקרת אקלים מפוצלת, חלון גג, חישוקים קלים וריפוד משולב עור. הנדסת האנוש טובה וכל הכפתורים נופלים ליד, לשלילה אציין כי פתח המיזוג הממוקם ליד ברך רגל ימין של הנהג מקרר את יד ימין האוחזת בהגה או את הברך עצמה, כנראה שאין ארוחות בחינם וצריך איפה שהוא לשלם בשביל העיצוב.

בסיס הגלגלים של ה- I35 נמתח ל- 270 ס"מ, מה שמציב אותה בראשות הקטגוריה יחד עם הפלואנס של רנו. בפועל זה מתורגם לתא נוסעים מרווח מלפנים ומאחור, מרווח הברכיים במושב האחורי מעולה ואפילו לי, למרות גובהי (192 ס"מ) לא הייתה בעיה להתמקם בנוחות. מרווח הראש לעומת זאת אינו נדיב כמו זה של הברכיים, פועל יוצא של העיצוב והגג המשתפל מטה. תא המטען מרווח ומציע נפח הטענה של 485 ליטרים.

אופה?

מנוע ה- 1.6 מציג הספק מעט חריג לקטגוריה, 132 כ"ס גבוהים יחד עם 16.1 קג"מ מבטיחים ביצועים טובים. המנוע משודך לתיבה אוטומטית בת שישה יחסי העברה עם תפעול ידני ממוט ההילוכים. האם אותם סוסים באים לידי ביטוי? המספרים מספרים על 0-100 ב- 11.6 שניות ו- 195 קמ"ש מירביים. בפועל, יחידת הכוח בשילוב תיבת ההילוכים מציגה ביצועים טובים שעולים במעט משאר המשפחתיות כמו ה-3 או הקורולה. תיבת ההילוכים מעבירה הילוכים בצורה נעימה וחלקה גם תחת עומס, בתפעול הידני התיבה תיקח את הפיקוד קרוב לקו האדום ותעלה הילוך בעצמה.

צריכת הדלק טובה ובנסיעה רגועה התקבל נתון של 12 קילומטר לליטר, בנסיעה מאומצת יותר הצריכה עמדה על 10 קילומטר לליטר.

נוחות הנסיעה טובה מאוד על רוב משטחי האספלט, רק שיבושים קשים יעברו לישבני הנוסעים. תא הנוסעים לעומת זאת היה יכול להיות מעט שקט יותר, רעש רוח וצמיגים חודר אל התא יתר על המידה במהירות תלת ספרתית. בסעיף ההתנהגות ה- I35 אינה מצטיינת, ההגה מנותק לחלוטין ולא מעביר שום מידע. ההתנהגות צפויה ובטוחה ואם תגזימו מערכת ה- ESP תרסן אתכם במהרה.

קלף מנצח?

ה- I35 מציגה חבילה טובה מאוד בשוק המשפחתיות. העיצוב נאה, תא הנוסעים מרווח ומאובזר, הביצועים וצריכת הדלק טובים גם כן. במחיר התחלתי של 120,000 שקלים לגרסת הבסיס ו- 124,000 שקלים לגרסה המאובזרת, אכן ליונדאי יש קלף מנצח בסגמנט המשפחתיות עם חבילה מאוד טובה ואטרקטיבית שתעזור לבסס את מעמדה בראשות טבלת המכירות בשוק הישראלי.

בחסות אוטוספורט מגזין רכב

בכדי לצפות במבחן המקורי: לחץ כאן

יונדאי I35. צילום: פיליפ רוזין, אוטוספורט



































יונתן פולארד דאי רכב מבחן טסט אוטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד