ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
היסטוריה בבאר שבע

הילדים שרו לפני שר התורה מה נשתנה

היסטוריה ב'שובו' לראשונה לאחר עשרות שנים ששר התורה לא ביקר כלל בבתי ספר הגיע לבקר בבית הספר של רשת שובו בבאר שבע. צפו בגלריה וסיקור מהביקור

הילדים שרו לפני שר התורה מה נשתנה
הגר"ח קנייבסקי בביקור בשובו באר שבע צילום: שוקי לרר

מעמד היסטורי ומרגש ביום חמישי האחרון, כשביקורו המיוחד של שר התורה הגר"ח קנייבסקי נפתח בבית הספר של רשת הקירוב 'שובו' בעיר, במעמד בו השתתפו אלפי תלמידי בתי הספר של הרשת במחוז הדרום והוריהם.

רגע השיא כשקבוצת תלמידים שרו לפני שר התורה 'מה נשתנה', כשאחד מהם ניגש לגר"ח וסיפר שזאת הפעם הראשונה שהוא וחלק גדול מחבריו ישירו 'מה נשתנה'.

שעות לפני תחילת האירוע החלה נהירת אלפי תלמידים והוריהם למתחם המיוחד בסמוך לבית הספר.

האירוע נפתח בדבריו של מנכ"ל רשת שובו הרב חיים מיכאל גוטרמן שהלהיב את הקהל לקראת כניסת מרנן חברי נשיאות רבני שובו המשגיח הגה"צ רבי חיים ואלקין, הגרב"צ הכהן קוק והגר"י קולדצקי חתנו של הגר"ח.

הרב גוטרמן ציין בדבריו בפני התלמידים: זוכים לעמוד בערב מיוחד והיסטורי לקבל את פניהם של גדולי התורה ובראשם רבן של כל בני הגולה מרן רבנו הגר"ח קנייבסקי שזכינו ברשת שובו לקרבה מיוחדת מרבנו הגדול שליט"א. בדבריו הזכיר את גדולי התורה ונשיאות רבני שובו המלווים את הרשת במהלך כל השנה, ונבקש לשמוע דברי ברכתו של מורנו המשגיח שליט"א שעומד בראשות נשיאות רבני שובו ומטריח עצמו רבות למען הרשת.

המשגיח הגר"ח ואלקין נשא דברים קצרים, ואמר בדבריו אשרי העם שככה לו לראות את כל הנעשה ברשת שובו, ואשרינו שנשיא אלוקים בתוכינו שר התורה והיראה מרן שליט"א טורח להיות איתנו בערב הקדוש.

שיא הערב בכניסתו של מרן שר התורה לאירוע לשירת אלפי תלמידי רשת שובו והוריהם, כשהגאון רבי יוסף חיים בצרי ממנהיגיה הרוחניים של העיר באר שבע קרא בשם גדולי התורה ובשם רבני העיר נזכה לברך על יחיד הדור ופלאו, ואמר יחד עם כל האלפים את ברכת ברוך שחלק מחכמתו ליראיו.

את ברכת שר התורה לתלמידים הביא הגאון רבי בן ציון הכהן קוק ראש בית הוראה הכללי ירושלים וחבר נשיאות הרשת. הגרב"צ הכהן קוק אמר בדבריו: צריך להבין את גודל המעמד, כתוב בגמרא שרבי זכה לחבר את הספר הכי חשוב בתורה שבעל פה - המשניות - בזכות שראה לרבי מאיר מאחוריו, כולנו זוכים הערב לראות את פניו של רבנו שליט"א, אי אפשר להסביר במילים מהו גודל הזכות, וברכת שר התורה שיזכו כלל התלמידים לגדול בתורה ויראה ברוב ברכה והצלחה. את המשך דבריו הקדיש הרב קוק להכנה הנדרשת של ההורים והילדים לחג הפסח הקרב.

מיד לאחר מכן נעמדו התלמידים לפני הגר"ח קנייבסקי והחלו בשירת מה נשתנה, כשבסיומה אחד התלמידים אמר לשר התורה: בזכות רשת שובו בפעם הראשונה אני וחלק גדול מחברי נאמר השנה מה נשתנה, מקורבי שר התורה ציינו אחר כך כי על פניו הטהורות של מרן נראתה באותה העת ההתרגשות לשמע הדברים מפי התלמיד.

מיד ביציאתו של הגר"ח מהאירוע החלה חלוקת המצות ויין לאלפי המשפחות של הרשת, כשההורים והתלמידים עוברים לקבלת מצות ולברכה מהמשגיח הגר"ח וואלקין, הגרב"צ קוק והגר"י קולדצקי שבירכו כל תלמיד באופן אישי.

שובו הרב חיים קנייבסקי באר שבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד