י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הבריחו חומרי נפץ

דייגים 'תמימים' נשפטו לעונשי מאסר ממושכים

הבריחו מאות קילוגרמים של חומר נפץ לישראל, אחד מהם תכנן פיגוע התאבדות והצטייד ברימוני יד ותצפת על הגבול

דייגים 'תמימים' נשפטו לעונשי מאסר ממושכים
אילוסטרציה צילום: pixabay

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הטיל עונשי מאסר משמעותיים של 13 ו-8 שנים על שני דייגים מעזה, אשר בשל בצע כסף הבריחו ממצרים לעזה שקים של חומרי נפץ במשקל כולל של מאות קילוגרמים.

על פי עובדות כתב האישום, קשרו הנאשמים חמיס עראישי וממדוח בכר קשר עם פאדי בכר (שמשפטו עדיין מתנהל) ובמסגרת הקשר הבריחו בסירה ממצרים לרצועת עזה, עשרות שקים מלאים בחומרי נפץ במשקל כולל של מאות קילוגרמים, וכן שקים של טבק. כמו כן, במהלך שנת 2014, גמלה בלבו של הנאשם עראישי החלטה לבצע פיגוע התאבדות ולצורך כך הצטייד הנאשם ברימוני יד ותצפת על הגבול עם ישראל. במהלך מבצע "צוק איתן", הבין הנאשם שהמקום בו הוא רוצה לבצע את הפיגוע כבר נחשף על ידי כוחות צה"ל ועל כן החליט שלא לבצע את הפיגוע. הנאשמים הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון ב-4 אישומים שונים, כל אחד לפי חלקו, בגין ביצוע עבירות נשק.

בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה עו"ד שירה חרל"פ מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) מבית המשפט להטיל על הנאשמים עונשי מאסר משמעותיים לצד קנסות גבוהים, וזאת בהתייחס לחומרת העבירות בהן הורשעו הנאשמים והערכים המוגנים העומדים בבסיס ביצוע העבירות- בטחון המדינה ושלום אזרחיה, במיוחד בימים אלו בהם ישראל מצויה במאבק יומיומי אל מול ארגוני הטרור הפועלים נגד חיילי צה"ל ותושבי המדינה. עוד הוסיפה, כי לשם בצע כסף הבריחו הנאשמים חומר נפץ, באמצעותו מייצרים המפגעים אמצעי לחימה המשמשים לפיגועי טרור כנגד חיילים, ובכך, סייעו הנאשמים להתחמשות ארגוני טרור.

בית המשפט המחוזי (הרכב כב' השופט זלוצ'ובר) קיבל כאמור את עמדת הפרקליטות והטיל על חמיס עראישי עונש של 13 שנות מאסר בפועל ועל ממדוח בכר עונש של 8 שנות מאסר בפועל. כמו כן, הוטלו על הנאשמים עונשי מאסר על תנאי וכן קנס כספי בסך של 30,000 ש"ח לכל אחד. בית המשפט ציין, כי "עזה מהווה קרקע פורה לפעולות טרור נגד ישראל והארגונים השונים מאוחדים ברצון עקבי לשכלל את יכולות הפיגוע בישראל ועושים כל הניתן להצטייד בכלי משחית וחבלה לצורך כך, בנתיב הברחה שונים ובכללם דרך הים. מאמצי רשויות הביטחון לסכל הברחות נשק אלה לא תמיד נושאים פרי ופוטנציאל הסיכון הגלום במעשי הנאשמים הינו גבוה".

בגזר דין נוסף, הטיל ביהמ"ש המחוזי (כב' השופט ליבדרו) על דייג אחר, מחמד ריאלה, עונש מאסר של 23 חודשים, אשר שעה שהפליג לצרכי דייג דיווח בחמישה מקרים שונים לאחראי על הביטחון במשטרה הימית של חמא"ס על תנועות ספינות צה"ל. כמו כן, השתתף הנאשם ב-3 משטים במסגרת "צעדת השיבה", אשר במהלכן נתלו דגלי פלסטין והוצתו צמיגים. עבור כל אחד מהמשטים קיבל הנאשם סך של 100 ש"ח ו-25 ליטר בנזין. הנאשם הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות של מתן שירות לארגון טרור ואיסור פעולה ברכוש טרור.

עו"ד מסעד מסעד מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) ציין בשלב הטיעונים לעונש, כי הנאשם ביצע את העבירות באופן סדרתי ומתוכנן והמידע שהעביר הנאשם לחמאס נועד להקנות לחמאס יתרון צבאי ובניית תשתיות לחימה בחזית הימית. בית המשפט הטיל על הנאשם כאמור עונש של 23 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך של 2000 ש"ח.

חומר נפץ הברחת אמלח מאסר בפועל דייגים גבול עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד