י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בתאגיד אלה מסכמים שנה ממוחזרת

תאגיד המיחזור אל"ה מסכם שנה של פעילות אינטנסיבית והשקעה בהסברה חכמה • 772 מיליון מיכלי  משקה בפיקדון נאספו, מעל 23 אלף מיחזוריות פרוסות ומיליוני ממחזרים מדי יום

בתאגיד אלה מסכמים שנה ממוחזרת
תאגיד אלה צילום: יח"צ

בתום שנת פעילות אינטנסיבית, מפרסם תאגיד המיחזור אל"ה את היקפי הפעילות לשנת 2018, ומציג הישגים פורצי דרך בתחום המיחזור. בין הנתונים המרשימים - 772 מיליון מיכלי משקה בפיקדון שנאספו ומוחזרו לאורך שנת 2018, תוספת של  600 מיחזוריות שנפרסו באתרים חדשים ברחבי הארץ בנוסף ל-23 אלף מיחזוריות קיימות, ומיליון וחצי שקל שהועברו למוסדות החינוך שתלמידיהם נטלו חלק באיסוף בקבוקים. כל זאת תוך הגעה מרשימה ליעדי המיחזור: 78% במיחזור בקבוקי ומיכלי פיקדון ו-60% במיחזור בקבוקי משקה משפחתיים. שנת 2018 נחשבת לאחת השנים המהפכניות וחסרות התקדים בקידום המיחזור בישראל.

לצד פעילות אינטנסיבית בתפעול השוטף וההשקעה בתשתיות המיחזור בישראל, פועל תאגיד המיחזור אל"ה להטמעת מסרים חינוכיים באמצעות הסברה חדשנית וקמפיינים ייעודיים למגזר החרדי. במהלך שנת 2018, תאגיד המיחזור היה חתום על מהלכי הסברה פורצי דרך. הוא השיק את פעילות "מיחזורית המשאלות" שעודדה ילדים למחזר בקבוקים באמצעות הגשמת משאלות עבורם, ואת קמפיין "בקבוקים לא נופלים בפח רק במיחזורית".

בין פעילויות ההסברה השוטפות לעידוד המיחזור בישראל, הוציא תאגיד המיחזור אל"ה את הקומיקס המצויר עם הדיסק הנלווה של ה"בלנבים" וקיים את אירוע "אות המיחזור למוסדות חינוך". באירוע, שנערך בנוכחות חיידרים ובתי ספר מכל רחבי הארץ, הוענקו תעודות למוסדות שמיחזרו את הכמות הגדולה ביותר של הבקבוקים ומיכלי המשקה. במהלך שנת 2018 מוחזרו כחמישה מיליון בקבוקים באמצעות מוסדות החינוך, כמות שיא של מיחזור בקרב מוסדות חינוך.

בתאגיד המיחזור אל"ה מייחסים חשיבות רבה לפעילות המיחזור, כאשר את רוב מאמצי ההסברה הוא מפנה כלפי הקהל הצעיר שנרתם לעניין ומגלה אכפתיות. ישראל, כמו בהרבה תחומים אחרים, היא מעצמת מיחזור בלתי מעורערת. הירתמות הציבור מוכיחה יותר מכל את ההשקעה של התאגיד הן בהסברה חכמה, הן בתפעול שוטף והן בהקמת תשתיות חדשות לטובת המיחזור. גם בשנה האזרחית הנוכחית, שנת 2019, ימשיך התאגיד לספק שירותי מיחזור יעילים ולעודד אזרחים למחזר בקבוקים. עלייה בהיקפי המיחזור משמעותה עלייה באיכות הסביבה, הבריאות והכלכלה.  

תאגיד אל''ה מיחזור בקבוקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד