י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

משדרגים למטבח חדש? כל מה שכדאי לדעת

החלפת המטבח היא פעולה מומלצת שיכולה לשפר את איכות החיים ולהשביח את ערך הנכס • הבעיה היא שיש סגנונות עיצוב רבים והבחירה ביניהם עלולה להיות קשה. בואו נעשה לכם סדר

משדרגים למטבח חדש? כל מה שכדאי לדעת
מטבח חדש צילום: יח"צ

מטבח הוא לדעת רבים החדר הכי חשוב בבית. מצד שני, השימוש האינטנסיבי בארונות, בכלים הסניטריים ובמשטחים מאיץ את הבלאי הטבעי ומחייב שדרוג והחלפה אחת לכמה שנים. החלפת המטבח יכולה גם להתבצע ללא שיפוץ יסודי וכללי ולכן זו פעולה מומלצת שמשפרת את איכות החיים ומשביחה את ערך הנכס.

הבעיה היחידה היא שמפגש ראשוני עם סגנונות העיצוב והשדרוג מגלה יותר מדי אפשרויות. כתוצאה מכך, תחילה עלינו להבין איזה סגנון אנחנו אוהבים וכיצד כל אחד מהם מוגדר. סגנון של מטבח כפרי למשל נשען על שימוש בחומרים טבעיים ובהם עץ מלא, בעוד סגנון מודרני מדגיש את השימוש במתכת, זכוכית ואלומיניום. בין לבין, כדאי לדעת שיש מטבחים בסגנון וינטאג' עם שימוש בחומרי בטון וגם מטבחים אקלקטיים שבהם לכל קיר צבע אחר.

לגזור ולשמור: כך בוחרים את הסגנון המועדף

חומרי הגלם והצבעים השולטים יעזרו לנו לבחור את הסגנון המועדף. כל אחד מאתנו מתחבר לסגנון מעט אחר, אז ייתכן ולא תהיה ברירה אלא להגיע לאולמות התצוגה ולהתרשם מהם מקרוב. בנוסף, זו הזדמנות מעולה להשוות בין סוגי מטבחים לפי גוונים ולהחליט אם הולכים על לבן ונקי או על צבעוני וצעיר.

בחירת הסגנון המועדף היא גם פונקציה של שאר החדרים בבית. למטבח אמנם שמור מקום של כבוד בהשוואה לחללי פנים אחרים, אך לא כדאי להגיע למצב של עומס או התנגשות בין גוונים וצבעים. אם למשל מערכת הישיבה בסלון היא מעור שחור ורק מרחק קטן מפריד בינה לבין המטבח, הסגנון המודרני יתאים יותר מהסגנון הכפרי. לעומת זאת, כורסאות חומות יתכתבו מצוין עם העץ וישלימו את המראה הכללי של הבית.

מהם סוגי המטבחים הפופולאריים?

עוד דרך טובה לבחור את המטבח הנכון ביותר עבורנו היא לשאוב השראה מהסוגים הפופולאריים. נכון להיום, המטבח הכפרי נחשב לאופציה המועדפת על ישראלים והוא שכיח גם בעיצוב פנים של אנשי מקצוע בארצות הברית ובאירופה. למעשה, במדינות סקנדינביה למשל אפשר למצוא כמעט אך ורק את הסגנון הכפרי בגלל זמינות גבוהה של העץ, מה גם שבארצות הברית משתמשים בו לבניית הבית כולו.

מן העבר השני, מטבח מודרני יתאים יותר לבתים שכורים או לנכסים להשקעה. זה מטבח שזול יותר לבנות בגלל השימוש באלומיניום וזכוכית, אך הוא פחות עמיד ועלול להישחק במהירות. היתרון של המטבח המודרני הוא התאמה לחללים קטנים ולבתים של 3-4 חדרים בלבד. בכל יתר המקרים, המטבח הכפרי עם הצבעים הפסטורליים הוא זה שימלא את צרכי המשפחה ויעמוד לרשותכם לבישול, טיגון, אפייה ועוד.

מטבח עיצוב שיפוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד