כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

צפו: הרב שלמה בניזרי יוצא לחופשי ונפגש עם הגר"ע יוסף

היציאה מהכלא, ה'אני מאשים' נגד מערכת המשפט והנשיא, הפגישה המרגשת עם הגר"ע • יעקב כהן התלווה אל שלמה בניזרי ביציאה מהכלא ותיעד בוידאו • ויש תמליל

הרב שלמה בניזרי מתברך מהגר"ע
הרב שלמה בניזרי מתברך מהגר"ע



ההמולה שקידמה את פניו של הרב שלמה בניזרי, שיצא היום משערי הכלא היישר אל בית רבו ומורו הגר"ע יוסף, הצליחה מן הסתם להפתיע גם אותו.

"זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו", פתח ואמר. בדרך כלל, סיפר, הוא נוהג לדבר בלי דפים, "מהלב", אבל היום הזה, בגלל גודל המעמד, לאחר שנתיים וחצי שהוא זוכה לעמוד פה מול עם ישראל, כנראה קצת קשה לו והוא קורא מהכתב.

"אני מודה לאלוקי, לבוראי, על שזיכני לצאת מבית הסוהר שלם בגופי ובנשמתי ועדיין שפוי בדעתי. תודה להורי היקרים, לאשתי המדהימה, בני בנותי נכדי נכדותי אחי ואחיותי שהאמינו בצדקתי לאורך כל הדרך ועזרו לי לשרוד את התופת ואת העלילה הנוראה שנרקמה כנגדי בידי בני עוולה.




"תודה לרבבות עם ישראל, יהודים ושאינם יהודים, שהאמינו בצדקתי לאורך כל הדרך והביעו את תמיכתם בעשרות אלפי מכתבים, מיילים, עצומה לשחרורי שלצערי לא זכתה להתייחסות כלשהי מנשיא המדינה.

"תודה מיוחדת במינה למורי ורבי עטרת ראשי מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א נשיא מועצת החכמים שתמך בי וחיזק אותי לאורך כל הדרך, עודד אותי מתוך אמונה שלמה בחפותי כנגד העוול שנעשה לי. כמו כן תודה לחברי הפוליטיקאים מש"ס בלבד, בש"ס בלבד אני מדגיש, שלאורך כל מאסרי לא התכחשו אלי כנהוג במפלגות אחרות במקומותנו אלא נהגו באנושיות, ביקרו אותי בכל שבוע, סייעו למשפחתי בתמיכה אוהדת וחמה.

"תודה לעורכי דיני היקרים לאבי חימי וליואב מלכה שליוו אותי באהבה במסירות ובהקרבה רבה. אני יודע שלא נהוג להודות לצוות בית סוהר, אבל אני מודה לצוות בית הסוהר החל מהמנהל, מנהל האגף ולכולם על היחס ההוגן שקיבלתי מהם ללא שום פריווילגיה, אני מדגיש שום פריווליגיה, אבל שהיתי בבית במשך שנתיים וחצי וחינכו אותי לומר תודה גם למקום שנקרא בית סוהר".

"פעולות מערכת המשפט נבעו מתוך נקמנות"

מכאן עבר הרב בניזרי לשלב ה"לא תודה" כשהוא שופך את מרירותו על מי שגרמו לו את העוול הנורא.

"לא תודה למערכת המשפט, מהזוטר ביותר עד לבכירים, שנהגו בי בחוסר הגינות ובחוסר רגישות כשלנגד עיניהם לא עמדה מטרה של עשיית צדק אלא פעולותיהם נבעו מתוך נקמנות ורצון להרע למי שהתבטא לא אחת כנגדם וכנגד ערכים המקודשים בעיניהם אך לא בהכרח גם בעיני. מערכת זו תפרה לי תיק, אני מדגיש: תפרו לי תיק, אני זכאי לחלוטין, הסתמכה על עדים מפוקפקים ומרושעים שעדותם נקנתה בכסף ובחרות ממאסר".

הגר"ע יוסף לשלמה בניזרי: "ברוך מתיר אסורים"

"לנגד עיני השופטים לא עמדה תרומתי הרבה למדינת ישראל במשך עשרות שנים הן בשירותי בצבא, הן במלחמתי במלחמת לבנון הראשונה, עד לתפקידי בכנסת ובממשלות ישראל וכלה בעזרה רבה בתחומי החסד והתורה לציבור הרחב ללא כל תמורה".

"אני תמה איך אותו שופט שנקרא אדמונד לוי לא רעדה ידו כאשר הוא שילש את עונשי משנה וחצי לארבע שנים בטענה של 'תג מחיר'. מה אני נהייתי תגית? נהייתי תג מחיר בסופרמרקט? הרי גם לשיטתו זו הייתה העבירה הראשונה שלי, לשיטתו לא לשיטתי כי אני מעולם לא הודיתי בשום דבר".

"כיום מסתיימת אחת העוולות הגדולות והקשות שנעשו במדינת ישראל. זעקתי בעבר לחפותי, זועק גם בהווה. לצערי הרב קולי לא נשמע, איש לא בא לעזרתי. לא 'זכיתי' להיות מרואן ברגותי שאחרי שרצח יהודים כה רבים זכה לתמיכת חברי כנסת ושרים מהשמאל. זכה שסופר ששואף לקבל פרס נובל כותב לו מכתבים ומצפה ליום שחרורו".

"אני לא איש עסקים שנעצר בגרוזיה ונשפט בידי מערכת השלטון הגרוזינית או הגיאורגית ונשיא המדינה רץ לשחרר אותו. למה אותי לא שחררת? למה לא התייחסת לחנינה שלי? למה לא התייחסת לכאבם של רבבות מעם ישראל שפנו אליך? למה, כי הגרוזינים לא יודעים לשפוט?? אתם טוענים לא מתערבים בשיקולי מערכת המשפט, אז למה אצל הגרוזינים כן התערבת? למה כשישראלי נעצר בקולומביה אנחנו רצים לשחרר אותו? כי המערכת שלנו היא הכי טובה? איך אמר ביבי השבוע, אור לגויים. כנראה אור לגויים, לא ליהודים. עד כמה שאני מבין...".

רבותי המדינה העדיפה להאמין לעד מדינה שקרן, ארבעה שופטים אמרו 'שקרן'. הוא שיקר בחקירות שיקר בבית המשפט על פי עדותו מדינת ישראל שילמה לו שבעה עשר מיליון שקלים, הפרקליטות הודתה רק בתשעה מיליון שקלים. לפני כמה זמן התבטאה פרקליטה בכירה ושאלה איך אפשר לקחת עד מדינה שקרן מול שר שתרם הרבה למדינת ישראל ואין לו שום רבב עד היום, איך אפשר להעמיד זה מול זה?

רבותי, מי שנענש זה לא רק אני. נקרעתי ממשפחתי, אשתי, ילדי, הורי המבוגרים. כל מפעל החסד שלי נהרס, האכלתי אלפי ילדים, מקווה שאצליח לשקם את כל המפעל"

אני יוצא לדרך חדשה להמשיך את כל הפעילות שלי, נתתי 900 שיעורים חיזקתי אסירים יושבים פה אנשים שגם אם נשפטו לא צריך להתייחס אליהם כחיות אלא להסתכל על האנשים, לא רק על האסיר. לא לראות חומות ולחשוב שאסירים הם לא בני אדם.

אני יוצא לחיים חדשים לא פוליטיים, שהרי מדינת ישראל החליטה שיש עלי אות קלון, אות קיין. מדינת ישראל, לא הציבור. הציבור מאמין בי, ואני חי עם העם. כשהסתובבתי בחופשות זכיתי לאהבה בכל רחבי מדינת ישראל. הציבור מאמין בי, ואני חי עם הציבור, עם העם.

לכן אם תשאלו אותי אם אני חוזר לפוליטיקה, זו לא שאלה רלוונטית, אני אביע את עמדותיי, לא אכנס לבונקר או למקלט. אתבטא, אביע את עמדותי, גם אם לא ימצאו חן בעיני אחרים".

שמעתי שיעל דין אמרה שאני גנב, להזכיר לה מי גנב את העתיקות? להזכיר לה מה חושבים על אח שלה? כל זב וצרוע משתלח במי שרוצה, ואף אחד לא אומר שום דבר. לכן בכל הזדמנות אביא את צדקתי, עד שתצא לאור. לא יתכן לקחת אדם חף מפשע ולהכניס אותו לא לשנה וחצי אלא לארבע שנים. אין רחמנות? אין חמלה?

יש לנו עם אחד, יש לנו מדינה נפלאה וצריך לשמור עליה. גם על החוק. אני בעד שמירה על החוק, בחיים לא עשיתי משהו נגד החוק, אבל קצת חמלה לא תזיק למדינת ישראל. מודה לכל עם ישראל, לכל מי שתמך בי וה' יתן לי את הכוחות אחרי ששרדתי את השנים הלא קלות האלו. לא קל לאדם להגיע מרום המעלה לדיוטה תחתונה של בית סוהר. גם כשאדם מרגיש שחרב עליו עולמו, ה' בעזרו.


מיד לאחמ"כ הגיע לבית הגר"ע שם קיבל את הברכות. "תמשיך לקרב אנשים לאביהם שבשמים.הקב"ה יהיה עמך.תמצא חן ושכל טוב בעיני אלוקים ואדם..אורך חיים ושנות חיים...לא תחסר מאיתנו...שש ושמח כל הימים
כל אשר תעשה ותצליח.אורך ימים בימינה.בשמאלה עושר וכבוד.

ועם הנשיקות על היד, עם הצ'אפחות, ועם יד על ראשו, סיים הרב את ברכתו, "כל אשר תעשה תצליח ותמצא חן ושכל טוב בעיני אלוקים ואדם".
שלמה בניזרי מעשיהו שחרור ש חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד