י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בגלל הסקרים?

הגימיק של ליברמן: עתירה לבג"צ נגד הרבנים

הדשדוש בסקרים הוביל את יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן אל בית המשפט העליון בתביעה לביטול בדיקות הד.נ.א שנעשים לטענתו לעולים מברית המועצות בלבד

הגימיק של ליברמן: עתירה לבג"צ נגד הרבנים
ליברמן מגיש את העתירה צילום: דוברות ישראל ביתנו

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיש הבוקר בג״צ בתביעה לביטול בדיקות הד.נ.א שנעשים לטענתו לעולים מברית המועצות לשעבר, כתנאי להוכחת יהדותם.

מפלגת "ישראל ביתנו" והעומד בראשה, ח"כ אביגדור ליברמן, הגישו הבוקר את העתירה לבג״צ לאחר שדרישתו של ליברמן מהרבנות הראשית, כי הבדיקות יופסקו, לא התקבלה. בעתירה משתתפות שלוש נשים, עולות ממדינות בריה"מ לשעבר, שנדרשו לבצע בדיקות גנטיות, למרות שלטענתן יהדותן הוכחה בעבר בדרכים שונות.

העתירה הוגשה נגד הרבנים הראשיים, מועצת הרבנות הראשית, הנהלת בתי הדין הרבניים, המשרד לשירותי דת ומשרד הפנים. הדרישה של ליברמן היא לאסור את השימוש בבדיקות גנטיות להוכחת יהדות – ולחדול מבדיקה חוזרת של יהדותם של עולים חדשים.

ליברמן, "לפני שאנשים עולים למדינת ישראל, הם עוברים בדיקה מעמיקה ומאוד לא נעימה, כדי להוכיח את יהדותם. אחרי שהסוכנות היהודית ונתיב - לשכת הקשר עורכים להם בדיקות יהדות, הם עולים למדינת ישראל. מה שמרתיח אותי, זה שאחרי העליה, מתחילים לפתע לבצע את הבדיקות האלו מחדש. לעתים זה קורה שנים אחרי שיהדותם של העולים הוכחה כבר, לא רק ע"י גורמים בחו"ל, אלא ע"י הממסד החרדי פה בארץ".

לטענת יו"ר 'ישראל ביתנו', הרקע לבדיקות היא ארץ המוצא של העולים. לדבריו, "זה מקומם לשמוע, כי רק עולים מבריה"מ לשעבר נחשדים פעם אחרי פעם ע"י בתי דין רבניים כ"לא יהודים".

"הם אפילו נאלצים לעבור את בדיקות הדנ״א המפלות, המשפילות והבזויות, על מנת להוכיח את יהדותם. אסור לעבור לסדר היום על כך שמכריחים אנשים שעלו מאיזור מסויים בלבד, לעבור את הבדיקות הללו. זה לא חל על עולים מצרפת, ארה״ב או אנגליה. רק עולים מבריה"מ לשעבר נאלצים לעבור בדיקה גנטית, על מנת להוכיח את יהדותם. זה טירוף וחייבים לעצור את התופעה באופן מוחלט", אמר ליברמן.

אביגדור ליברמן בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד